Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ponnyns utdömningspapper kom i dag. :( Jag har väntat på dom, jag visste ju att dom skulle komma, ändå kändes det som en riktig käftsmäll att öppna och läsa :(:cry:
35 minuter kvar på jobbet. Biter ihop och håller mig sysselsatt efter bästa förmåga.
Jag har inte lust med sånt här, jag vill inte men jag måste:(

:heart :heart :heart

Jag är 44 :). Det var en som var förvånad idag att jag inte bryter på finska. Finska är nämligen mitt första språk, men det har jag nästan glömt bort vid det här laget. Jag kan bara hjälpligt tyda en finsk text och talar aldrig språket längre.

Jag är 38+ (sommar 39) pratade finska som första språk när jag började babbla som liten numera kan jag bara dom där orden alla kan men ibland bryter jag, ingen i min närhet som gör det. Sällan det händer att finskan tar mig men dialekter, vansinne mellanåt :rofl:

Tillägg: när jag sitter på hemmet och stickar och är dement lär jag nog kackla finska gissar jag på, det händer ju lite nu och då med dementa tycker jag.

Snodde denna hit för bra för att inte dela :rofl:

FB_IMG_1522766222131.webp

Jag är 38+ (sommar 39) pratade finska som första språk när jag började babbla som liten numera kan jag bara dom där orden alla kan men ibland bryter jag, ingen i min närhet som gör det. Sällan det händer att finskan tar mig men dialekter, vansinne mellanåt :rofl:

Tillägg: när jag sitter på hemmet och stickar och är dement lär jag nog kackla finska gissar jag på, det händer ju lite nu och då med dementa tycker jag.
Jag är både språk o dialektkänslig,men det kanske blir så när man har en östgötasläkt på mammas sida (mao så kan jag norrköpingsgnälla) ,USA pappa (andra språk vid uppväxt) med värmländsk/norska farföräldrar (spenderade sommrarna vid norska gränsen) och uppfödd i västergötland.:crazy:
Så vi får se vad jag snackar på hemmet.

PS,jag kan även prata felfri skånska så när som att jag inte längre skorrar på R o inte sväljer ö.

Jag är både språk o dialektkänslig,men det kanske blir så när man har en östgötasläkt på mammas sida (mao så kan jag norrköpingsgnälla) ,USA pappa (andra språk vid uppväxt) med värmländsk/norska farföräldrar (spenderade sommrarna vid norska gränsen) och uppfödd i västergötland.:crazy:
Så vi får se vad jag snackar på hemmet.

PS,jag kan även prata felfri skånska så när som att jag inte längre skorrar på R o inte sväljer ö.
Det blir spännande vad jag åxo kommer att prata på hemmet .Mål eller en blandning svenska engelska och thai

Nu har M varit här och pratat. Då är det bara kvar för mig att kunna släppa honom helt och gå vidare vilket känns lite lättare sagt än gjort. Så småningom så!

Storhandlade en golvfläkt idag.
Är görvarmt inne så lär bli en varm sommar.
Ska dock tillverka lite nät till fönstren men glömde köpa det såklart

Sitter och försöker lugna kvällsorolig bebis. Tidigare idag gick jag på tredje lektionen i babymassage, därefter plockade jag upp min svärmor som kom hem till oss och hjälpte till med städa och styla inför mäklarens fotografering imorgon. Håll tummarna att det blir bra bilder! :nailbiting: Och stort gensvar framför allt!

Kom hem från stugan sent igår. Lektion med nya läraren idag på förmiddagen. Klickade bättre med den första tyvärr. Denne visade tydligt att hen hade vissa favoritdelar inom ämnet och jag vill inte tvingas läsa en massa extra för att pleasea någon annans ego och därigenom skaffa mig pluspoäng :crazy:
Vi var 2 på lektionen idag så inte själv som tur var. Dessvärre gav lektionen mig missmod och ångest.

Nu lite mer plugg och en latte till sällskap.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 717
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar