Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jomen visst känns det mysko att vara glad för en sån sak men ändå.
Och en superbra handläggare.
Så sista april om fem år så heja

Strongt av dig att söka ens och grymt att det gick igenom :up: Det måste vara skönt att veta att det finns ett slut även om tiden är ganska lång så är 5 år kort ibland, du kommer fixa det galant och kom ihåg Buke finns med pepp och pompoms när backarna är branta och orken slut. :bow:

Känner mig rejält idiotisk idag. Försöker byta blad på skrapan till spisen och fattar inte hur man gör :arghh: Jag känner att jag kan skjuta upp en knapp men även när jag gör det så får jag inte ut bladet! :meh:
Skjuta upp knappen gör väl bara att bladet döljs,stick in nageln under knappen o lyft så släpper piggen som håller rakbladet.

Fick aldrig med nån bultnyckel när jag hämtade bilen i november. Mailat firman jag köpte bilen av och väntar på svar.

Ponnyns utdömningspapper kom i dag. :( Jag har väntat på dom, jag visste ju att dom skulle komma, ändå kändes det som en riktig käftsmäll att öppna och läsa :(:cry:
35 minuter kvar på jobbet. Biter ihop och håller mig sysselsatt efter bästa förmåga.
Jag har inte lust med sånt här, jag vill inte men jag måste:(

Ponnyns utdömningspapper kom i dag. :( Jag har väntat på dom, jag visste ju att dom skulle komma, ändå kändes det som en riktig käftsmäll att öppna och läsa :(:cry:
35 minuter kvar på jobbet. Biter ihop och håller mig sysselsatt efter bästa förmåga.
Kram :heart

❤❤

Sådär ja, ett par byxor och en dregglis färdigsydda. Känns som ett lagom dagsverke.
Nu kvarstår bara att klippa ut några delar till blivande sömnadsprojekt, packa katten i bur för att åka till veterinären och sen åka till stallet för att rida lintott. Känns som att det är först nu min dag börjar

:heart

:heart

:heart :heart :heart

:turd: också :(

Mobilen ringde från ett nummer jag inte känner igen så svarade inte, kollade upp det och är försäljare (såklart) det komiska är att det är från ett tele/tv/bredbandsföretag som fastigetsägaren avslutar avtalet med nu i dagarna. Hejja för att ringa då och försöka ragga in oss som privatkunder :rofl:
(Jag har blockerat numret men funderar på att ta bort och ha ett intressant samtal kanske? :p)

Jag funderar på hur vanligt det är att man behåller finsk brytning i sitt tal om man lärt sig svenska som fyraåring.

Jag funderar på hur vanligt det är att man behåller finsk brytning i sitt tal om man lärt sig svenska som fyraåring.
Beror väl på hur gammal personen är nu? 6 år eller vuxen är ju skillnad.
Vad det gäller brytning och dialekt kan ju en del lätt prata det om den pratat med någon som har den nyligen, ett telefonsamtal kan räcka för mig så inser jag själv ibland att jag tagit fram "gammal dialekt" utan att reflektera över det.

Beror väl på hur gammal personen är nu? 6 år eller vuxen är ju skillnad.
Vad det gäller brytning och dialekt kan ju en del lätt prata det om den pratat med någon som har den nyligen, ett telefonsamtal kan räcka för mig så inser jag själv ibland att jag tagit fram "gammal dialekt" utan att reflektera över det.
Jag är 44 :). Det var en som var förvånad idag att jag inte bryter på finska. Finska är nämligen mitt första språk, men det har jag nästan glömt bort vid det här laget. Jag kan bara hjälpligt tyda en finsk text och talar aldrig språket längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 716
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar