Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frysen kollad och han som var här är väl inte min favorit kanske då han verkar gilla lappa och lagaprincipen på allt och alltid. Han verkade mycket osäker vad det kan vara som hänt men går nog att laga ändå den är ju bara från 2002 (jag frågade :devil:). Kommer kanske i den här veckan igen :meh:

Jag hatar att ha hyreslägenhet, jag vill ha hus, jag vill bestämma själv och betala det jag tror kan vara smartast, inte billigt att hyra ens ju. :yuck:

/hallonsaft dricker kaffe och försöker hålla humöret uppe så gott jag kan.

Ber om ursäkt för gnäll men jag vill gärna ha saker som fungerar mer än en lagningskvart eller så :meh:

Senast ändrad:
Beställde nya bromsbelägg till bilen igår så hoppas på att de kommer snart så vännen kan byta dem.

Idag har sotarna varit här och fixat och donat. Allt blev godkänt iaf..Dock fick jag reda på att filtret på ett ställe ska bytas max varannan månad och det var månader sedan vaktmästaren var här och bytte den..

A skulle släppa ut stallets minsta ponny imorse, tillsammans med de andra barnen som också ledde varsin ponny. Men lilla Nisse hade brådis och drog så att A tappade honom, han fortsatte in i hagen och rullade sig typ 5 ggr innan stalltjejen kunde få tag i honom och ta loss grimskaftet. Han hade INTE gillat att stå inne i natt :D

Fyllt på vatten och gett hästarna extramaten. Idag får täckena sitta kvar då det vräker ner snö.

Efter det var gjort har jag bytt förbandet för första gången. Det går inte att se hur det ser ut eftersom de tejpat rejält för att hålla stygnen på plats men det var skönt att bli av med det smutsiga yttre bandaget.

Om man tar ut badkaret ryms det tvättmaskin. Annars är det bara knappt 40 cm plats och där har jag klämt in ett golvskåp.
Bänkdiskmaskin är inte standard, det behöver inte ens finnas ugn i hyresrätter. O_o Jag har en mikrovågsugn som förra hyresgästen lämnat kvar.

Kan på ett viss förstå att diskmaskin inte är standard utan extra men en ugn är ju en bas i köket!
De som inte har ugn hur gör de? Köper allt färdigt för att värma i micro?

Frysen kollad och han som var här är väl inte min favorit kanske då han verkar gilla lappa och lagaprincipen på allt och alltid. Han verkade mycket osäker vad det kan vara som hänt men går nog att laga ändå den är ju bara från 2002 (jag frågade :devil:). Kommer kanske i den här veckan igen :meh:

Jag hatar att ha hyreslägenhet, jag vill ha hus, jag vill bestämma själv och betala det jag tror kan vara smartast, inte billigt att hyra ens ju. :yuck:

/hallonsaft dricker kaffe och försöker hålla humöret uppe så gott jag kan.

Ber om ursäkt för gnäll men jag vill gärna ha saker som fungerar mer än en lagningskvart eller så :meh:

Hade den varit från 2012 hade det varit en annan sak. Men 2002 är det inte ens lönt att försöka på en frys. Den har gjort sitt.

Hjälp vilken dag. Ska äta lunch och andas sen fullt på igen ett antal timmar. Kort om folk i ansökningstider är lagom kul

Hade den varit från 2012 hade det varit en annan sak. Men 2002 är det inte ens lönt att försöka på en frys. Den har gjort sitt.

Jag håller med fullkomligt det känns som bortkastade pengar och tid att laga och i värsta fall ta in en firma för det, vilket inte skulle förvåna mig alls tyvärr då han som var här har jag ju träffat förut om andra saker.
Jag är inte den som tycker man ska slänga saker i onödan och lagar gärna eller köper second hand osv. men gränser finns nog hur mycket tid/pengar man bör spendera på saker. Eftersom jag dessutom hyr av ett stort företag så skulle jag gissa att dom har ganska bra inköpsavtal så en delad kyl/frys är nog inte så dyr om man jämför med arbete för lagning, men så länge dom löser problemet vilket dom har gjort tillfälligt med lånefrysen och jouren var helt :up: så är det ju inget jag kan påverka.
Lite trist bara om den lagas och jag får problem igen men då får jag väl ta en runda till och hoppas det inte blir allt för många gånger.

/hallonsaft vill fortfarande ha eget hus :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Vad såg ni senast? Del 3
  • Valet i USA