Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis överlevt öronrengörningen på princessan här hemma.... :angel: detta är ett övergrepp som inte kan förlåtas...:turd: tur hon inte vet att det ska göras på daglig basis kommande dagar :cautious::nailbiting::cool:
Kränk är bara förnamnet just nu meddelar hon med en blick som kan döda........ :cautious:
Vi lär inte inte dela säng i natt med andra ord ;)

Jag har just skakat av professorns bädd och lagt kudden till rätta och filtarna under så att han ska kunna sova som en riktig kung.
Men nehej, nu har han bäddat om så ligger kuddar och filtar lite varstans :meh:

Han vill ha det på sitt sätt. Älskade skorv.

Jag äter lite turkisk yoghurt med sylt och en macka.
Varit en lugn dag idag. Soligt och blåsigt. Lite ledigt och lite jobb. Tänkte att jag skulle göra lite nytta på min lediga tid och ordna i förrådet. Ställde mig där vid dörröppningen och svepte långsamt med blicken över diverse prylar och bråte och blundade och öppnade ögonen och samma prylar stod kvar på samma ställen.
Så kom fram till att det mest logiska idag var att sakta backa något steg och stänga dörren.
Du är väldigt klok :bow:

Jag har just skakat av professorns bädd och lagt kudden till rätta och filtarna under så att han ska kunna sova som en riktig kung.
Men nehej, nu har han bäddat om så ligger kuddar och filtar lite varstans :meh:

Han vill ha det på sitt sätt. Älskade skorv.

Jag äter lite turkisk yoghurt med sylt och en macka.
Varit en lugn dag idag. Soligt och blåsigt. Lite ledigt och lite jobb. Tänkte att jag skulle göra lite nytta på min lediga tid och ordna i förrådet. Ställde mig där vid dörröppningen och svepte långsamt med blicken över diverse prylar och bråte och blundade och öppnade ögonen och samma prylar stod kvar på samma ställen.
Så kom fram till att det mest logiska idag var att sakta backa något steg och stänga dörren.

Min lilla pappskalle bäddar ofta. Helt planlöst men mycket ihärdigt gräver hon runt på måfå. Sen helt plötsligt utan att saker ens flyttat sig av grävandet så är det perfekt och sovbart nog att korva ihop sig på. Hennes mormor bäddade lika planlöst..<3

Har spänningshuvudvärk av rang :down:, så jag funderar på att ta en het dusch och hoppa i säng snart.

@tornblomma vad kul med ny lägenhet om du får den!
Har du haft loftsäng förut? Jag hade det ett tag, ca 6 mån, när jag bodde litet. Men sedan tröttnade jag på det dock.

Sängen jag hade var dock en vanlig loftsäng, rätt skramlig. Rejält fastbyggd säng borde vara bättre. Det tåls att tänka på i alla fall OM du ändrar dig om det går att möblera annorlunda :)

Tack! :)

Men det bidde ingenting. Som vanligt. Jag vinner aldrig.

Inte jag heller. Spelade på hästar igår. Ett av spelen är att tippa vinnaren i sista 4 loppen.
Jag lyckades i de 3 första och sista loppet hade jag tredjehandsfavoriten. Den satt riktigt fint när upploppet kom men nåt måste ha hänt för jockyn drev inget utan bromsade istället och kom 100 meter efter alla över mållinjen. Så typiskt! Hade den vunnit hade jag vunnit ca $1700 (över 10 000kr på mitt 50kr spel)

Inte jag heller. Spelade på hästar igår. Ett av spelen är att tippa vinnaren i sista 4 loppen.
Jag lyckades i de 3 första och sista loppet hade jag tredjehandsfavoriten. Den satt riktigt fint när upploppet kom men nåt måste ha hänt för jockyn drev inget utan bromsade istället och kom 100 meter efter alla över mållinjen. Så typiskt! Hade den vunnit hade jag vunnit ca $1700 (över 10 000kr på mitt 50kr spel)
Synd. Den vinsten hade nog suttit fint.

Jag väntar på att pappa ska höra av sig om att han fixat travet, vi spelade regelbundet förut men tog en paus och han skulle starta så får se hur länge det tar. Jag tänkte låta bli att fråga så slipper han mumla något om ålder, minne osv.
Däremot när vi ses typ 2 gånger/år kan mamma fråga om vi inte ska börja igen men hon har aldrig varit med, tur dom är gifta om vi skulle dra hem storkovan en dag.

Det är inget skönt ute nu, kallt.:meh:
Efter lunch blir det snöblandat blött som kommer ner extremt onödigt, solen har ju gjort några desperata försök att få vara med men den verkar ha det tufft som det ser ut nu ett par dagar :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar