Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inget skönt ute nu, kallt.:meh:
Efter lunch blir det snöblandat blött som kommer ner extremt onödigt, solen har ju gjort några desperata försök att få vara med men den verkar ha det tufft som det ser ut nu ett par dagar :arghh:
Var ute med hundarna för en stund sen o det var minst sagt kylslaget. Brrrrrrrrr!

Var ute med hundarna för en stund sen o det var minst sagt kylslaget. Brrrrrrrrr!
Det är äckligt, jag fryser fortfarande och då var det ett tag sen jag bara var på balkongen snabbt.
Jaja sista små snöhögarna försvinner väl innan midsommarstången ska kläs? lägger jag hoppet till det här året tror jag så kanske man slipper bli för besviken.
Fast egentligen vadå kläs? det ska ju vara varmt då nu blir jag bekymrad ordentligt. Undrar om ljusterapi går att ta via friskvårdspengen? Synd badhuset här är stängt annars hade jag köpt kort där och krupit in i bastun med jämna mellanrum. Jag är inte skapt för att vara fryslort, jag fryser och lider :meh:

Nu blir det att besöka balkongen och sen gå och göra klart för att lägga mig. Blev ju ingen sömn förra natten och kommer dom tidigt gällande frysen så vill jag gärna vara tankad och klar med en lagom dos koffein i kroppen så att dom slipper möta ett monster första dagen efter långledigheten.
Tyvärr är jag inte trött så lär väl knappast somna men kan ju hoppas på lite ordentlig vila en stund.

Klass 1-varning för snö idag... :wtf: Kan vi hoppas att detta är sista snön på länge??? Enligt prognosen ser det i alla fall bra ut efter idag...

Funderar på att skaffa en ny vattenkokare. Denna tar evigheter på sig att koka färdigt. Min förra började koka rätt omgående.
Denna hinner jag gå på toa, sätta på mig kläder osv och kokaren har inte ens börjat komma igång :crazy:

Skulle komma en himla massa snö idag, det verkar ha blivit ändrat till regn. Så himla tråkigt! :arghh: Kan det inte bara vara sol och uppehåll istället?!

Drömde att jag fått ett treårigt halvblodssto, som jag stallat upp i grannstallet och sen glömt bort :nailbiting:. När jag väl kom på att jag hade henne igen flyttade jag henne till vårt stall, och hon var så drömmigt fin. Trots att hon var över 170 i mankhöjd och tråkbrun. Hur ska jag tolka det här? Att jag behöver en dressyrstammad häst också?

Kaos på jobbet. Skulle börja på nya området idag, men det blir lite hattigt. 2 sjuka 8ch en ledig. Så jag gör lite på det nya sen måste jag bort på mitt gamla för att ta det viktigaste. :meh:

Måste vara en rejäl miss då vid byggnationen O_o?
Eller om de räknar med att det går att få plats med en mindre tvättmaskin än de vanliga storlekarna?

Bänkdiskmaskin borde annars vara standard idag, att det borde kunna ordnas även i en hyresrätt.
Om man tar ut badkaret ryms det tvättmaskin. Annars är det bara knappt 40 cm plats och där har jag klämt in ett golvskåp.
Bänkdiskmaskin är inte standard, det behöver inte ens finnas ugn i hyresrätter. O_o Jag har en mikrovågsugn som förra hyresgästen lämnat kvar.

Om man tar ut badkaret ryms det tvättmaskin. Annars är det bara knappt 40 cm plats och där har jag klämt in ett golvskåp.
Bänkdiskmaskin är inte standard, det behöver inte ens finnas ugn i hyresrätter. O_o Jag har en mikrovågsugn som förra hyresgästen lämnat kvar.
På nittiotalet bodde vi i en tre utan frys O_o

Inte jag heller. Spelade på hästar igår. Ett av spelen är att tippa vinnaren i sista 4 loppen.
Jag lyckades i de 3 första och sista loppet hade jag tredjehandsfavoriten. Den satt riktigt fint när upploppet kom men nåt måste ha hänt för jockyn drev inget utan bromsade istället och kom 100 meter efter alla över mållinjen. Så typiskt! Hade den vunnit hade jag vunnit ca $1700 (över 10 000kr på mitt 50kr spel)
Jag vann 4 kr på trav en gång.
Det är nog inte riktigt min grej … :laugh:

15227381196588725030105857156137.webp

Vid jobbet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon