Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Syr ihop nya byxor till sparven efter att ha städat av mitt pysselbord ordentligt. Det är verkligen en rätt härlig känsla av att få lägga saker på sina utvalda platser, även fast jag hade full koll även på mitt tidigare kaos. Nu återstår det att se hur lång tid det får hålla sig snyggt :angel:

Känslan när man kört och bokat tid för däckbyte sen hittas inte den förbannade låsbulten:banghead::arghh:
Inget däckbyte. Vet att jag beställde sats med låsbultar osv i samband med vinterhjulen men hittar dem såklart inte nu. Kan inte komma ihåg om jag tog med dem vid bytet och ej fick tillbaka dem:down:

Syr ihop nya byxor till sparven efter att ha städat av mitt pysselbord ordentligt. Det är verkligen en rätt härlig känsla av att få lägga saker på sina utvalda platser, även fast jag hade full koll även på mitt tidigare kaos. Nu återstår det att se hur lång tid det får hålla sig snyggt :angel:

(O)organiserat kaos är bästa inspirationen.
:angel:

Seriöst läste jag en artikel om städat eller stökigt skrivbord på arbetsplatser och om mitt minne inte sviker så var tydligen det röriga bättre?
Nu var det förvisso ett gäng år sedan men jag tror knappast forskningen kommit fram till något nytt i ämnet och skulle dom ha akut behov av att kolla det så vet jag iaf. vilket skrivbord jag kan stå till tjänst med. :p

/hallonsaft fd. scout: Alltid redo!
(allt för forskningen, klart jag ställer upp liksom)

Det är inget skönt ute nu, kallt.:meh:
Efter lunch blir det snöblandat blött som kommer ner extremt onödigt, solen har ju gjort några desperata försök att få vara med men den verkar ha det tufft som det ser ut nu ett par dagar :arghh:

Vill du byta? Här skiner solen som en galning och det är +6 i skuggan :down: Katten gillar iofs vädret och ligger och solar i fönstret med magen upp. :grin:

(O)organiserat kaos är bästa inspirationen.
:angel:

Seriöst läste jag en artikel om städat eller stökigt skrivbord på arbetsplatser och om mitt minne inte sviker så var tydligen det röriga bättre?
Nu var det förvisso ett gäng år sedan men jag tror knappast forskningen kommit fram till något nytt i ämnet och skulle dom ha akut behov av att kolla det så vet jag iaf. vilket skrivbord jag kan stå till tjänst med. :p

/hallonsaft fd. scout: Alltid redo!
(allt för forskningen, klart jag ställer upp liksom)
När jag var yngre fick jag ett vykort av min mamma där det stod "Ordning är för idioter, genier behärskar även kaos". Jag hade det inte särskilt städat på mitt rum :angel:

När jag var yngre fick jag ett vykort av min mamma där det stod "Ordning är för idioter, genier behärskar även kaos". Jag hade det inte särskilt städat på mitt rum :angel:

Det tog nästan 39 år men äntligen jag har blivit ett geni :bump:
Det värsta är att du kan ju intyga att det ser så ut här i alla fall. :oMen sen hur vida jag lever upp till att vara geni är ju ingen vits att vi 2 supergenier pratar om så här öppet för ingen mer kommer begripa när jag sätter fart på min supergeninivå tyvärr kommer du vara förvirrad fort fast jag vet att du är rätt smart (seriöst ja @cili är smart) för du ligger i lä din nystädade lilla svikare :p;):heart

I sängen igen med avkomma som sover middag. Sex veckor kvar till förskolestart. Två veckor till extra vägning pga för liten uppgång sist. Barnet har varit sjukt i nästan tre veckor och definitivt inte ätit bättre än innan senaste vägningen.

Kommer få leva på luft denna månaden. typ...

Förra veckan small det till i bilen när jag svängde ut från en parkering. det lät precis som att en fjäder smätte iväg, något metalliskt. Sedan har det skrapat lite när jag kör, och framförallt när man gör "långa", ej branta vänstersvängar - låter som hjullager....

Lämnade in den imorse och; vänster framfjäder hade gått av (=ljudet) och ett hjullager var dåligt (skrapandet) = byte av två fjädrar (eftersom man byter båda) och ett hjullager. 11500kr.....

Just det, ska köpa nya sommardäck med.

:turd::yuck:

Förra veckan small det till i bilen när jag svängde ut från en parkering. det lät precis som att en fjäder smätte iväg, något metalliskt. Sedan har det skrapat lite när jag kör, och framförallt när man gör "långa", ej branta vänstersvängar - låter som hjullager....

Lämnade in den imorse och; vänster framfjäder hade gått av (=ljudet) och ett hjullager var dåligt (skrapandet) = byte av två fjädrar (eftersom man byter båda) och ett hjullager. 11500kr.....

11500?????????????? jag bytte just passatens 2 fjädrar på vä sida,4200:- (inkl däckbyte,lampbyte parkeringsljus ),kolla en annan verkstad.:idea:

Västtrafik jag ska försöka att uppskatta era (vidriga) höjningar varenda år.
@mooi :wtf:

Åh. Häromdagen fick jag veta att det snart är en föreställning i närheten som jag verkligen vill gå på, men inte har råd med. Nu har morsan precis fixat biljetter till både henne och mig, så vi ska gå och se den tillsammans och under tiden är hennes sambo hundvakt :love: Jag kan inte minnas att jag någonsin varit iväg på någon föreställning såhär. Det ska bli så sjukt spännande och kul :banana:

Sitter och har tråkigt. Borde sy lite men suget är inte där den här gången. Kanske ska virka istället. Eller lösa korsord. Och dricka te.
Det får nog bli korsord.

Fattar för övrigt fortfarande inte grejen med Homeland. Sett hela första säsongen och är måttligt imponerad.

Vad har du för bil? lät väldigt dyrt.

Känner mig rejält idiotisk idag. Försöker byta blad på skrapan till spisen och fattar inte hur man gör :arghh: Jag känner att jag kan skjuta upp en knapp men även när jag gör det så får jag inte ut bladet! :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 716
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar