Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket avsnitt tycker du bäst om?
Mina favoriter är pulkapappan, snöbollskriget och julbaket :D
Det var länge sedan jag såg hela serien, och idag har jag just kommit fram till och med julbaket. Men de som jag minns bäst från förut är pulkaåkningen, julgransstölden och julbordet. :D Snöbollskriget var också underbart.

Fast katter älskar ju aldrig? De accepterar bara, och utnyttjar människorna för sin egen njutning. :p
Stillsam fråga men har du levt med en labrador någon gång? :rofl:

Det vilda i katter finns inte kvar på det viset jag tror du menar genom noggrant avelsarbete är det mesta borta sen att dom har jaktinstinkt ja men som t.ex min mamma tycker hästar är konstiga/jobbiga/läskiga/otäcka för dom springer för ingenting enligt henne som inte har kunskapen eller insikten om deras flyktbeteende.
Jag tycker det verkar som okunskap i kombination med ointresse gör att du har din syn på katter och det är helt okej men jag har svårt för dina trista ordalag som du yttrat flera gånger under åren tyvärr.

Det är liksom själva idén med kattigheten som jag egentligen inte gillar. Att bo med ett "vilt djur" som inte anpassar sig. Att ägaren måste anpassa sig och ändra sig. Det finns ingen ömsesidighet?

Jag skulle aldrig flytta ihop med en man som förstörde så mycket möbler och inredning som en katt. Helt enkelt en massa saker som man som kattägare förväntas stå ut med men som man aldrig i livet skulle accepterat med en annan varelse.

De har ett gäng goda sidor, och jag är i djupet av mig stor djurvän. Men det oberäkneliga vilda orkar jag inte riktigt med. Som att riva sönder en tapet för att det fanns en solskugga som måste jagas...
Fattar inte, och litar inte ett ögonblick på en katt. Tyvärr.

Kommunikationen med en hund är mer innerlig. Ömsesidig kärlek och ömsesidig följsamhet.

Men det är det som är tjusning med katter, den där fuck you attityden, även om katter kan vara det gosigaste och trognaste som finns. Att man istället för att säga nej, måste säga ja. River på tapeten? Sätt dit en klöspåle som det är bättre att riva i, sätt upp ett skydd, i värsta fall, tapetsera om till något som inte är roligt att kloa i. Hoppar katten upp på diskbänken. Sätt en stol/pall bredvid så katten kan vara med och kolla in allt utan att vara på diskbänken.

Katter är inte vilda djur som klarar sig själva, det är en av de mest seglivade myter som finns. Faktum är att vissa hundraser som kommer från kallare klimat skulle klara sig bättre än katter som är ett ökendjur ursprungligen. Katter är beroende av människor och de älskar sina människor lika innerligt som hundar men på sina villkor. Jag och katten är jämlika, men hon har nog övertaget. :D Tror hon. Man måste vara intelligent och konsekvent till tusen för att överlista en katt.

Igår fick Nikita goda torrisar för att det var påsk, jag visste att idag skulle hon klaga konstant fysiskt och högljutt :D

dogs-have-owners-cats-have-staff-5091656.png

Bifogade filer

• cats have owners.webp
    cats have owners.webp
    12,3 KB · Visningar: 4
Inte egentligen. Numera finns det kattologer som jobbar med kattbeteende. Kolla upp Jackson Galaxy någon gång, han har en egen youtube kanal och en mycket populär serie som heter My Cat from Hell som handlar om kattproblem. Intressant är att i 99% av fallen är det ägaren som måste ändra sitt beteende inte katten, vilket är typiskt för katter! :D

Jag som är uppvuxen med hästar, hund och kaniner och bara haft egen katt först vid vuxen ålder kan inte fatta hur man inte kan älska dessa fantastiska varelser.

Tog en snabb kattlur med min Jinns:

FD460ABF-967D-49E9-99DC-B5C94A6F3AC3.webp

En sväng på balkongen och ta en cigg sen hoppas vi att fryslådorna torkat skapligt så vi bara snabbt kan torka dom helt torra. Packa tillbaka saker påbörjas snart i fryslådorna, det kommer bli väldigt spännande och se hur många gånger jag letar på fel ställe innan jag lär mig ev. nya platser igen (borde fotograferat så jag kunde göra likadant igen).

/hallonsaft hellre efterklok än "oklok", alltid nå´t. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 700
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar