Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kulturellt stimulerad efter en trevlig dag på konstrundan, NV Skåne. Och ett stopp för kaffe och smaskig morotskaka. :d

Bifogade filer

• A4101820-AA4A-48CA-8864-F9B174BEBD0F.webp
    A4101820-AA4A-48CA-8864-F9B174BEBD0F.webp
    309,7 KB · Visningar: 40
Frysen klar och "infrysningsläge" (minns inte vad det heter enligt knappen) påslagen så nu är det bara hoppas att eländet inte är gjort i onödan och att den fungerar fint igen annars får fastighetsjouren ett akutsamtal.
Ingen matlagning här idag utan kompisen ska gå till pizzerian och handla något lite senare, en pizza vore fint men det finns inga utan tomatsås och jag har tyvärr fuskat en del så jag ska inte chansa på att min allergi orkar med det.
Får se vad det blir då hon får fria händer att lösa det då hon kan vad jag gillar och vad jag inte bör äta. :up:

Va fan,den där är ju livfarlig :nailbiting: Är det bara dig hon gör så med? Eller hoppar hon på bebisen nästa gång?

Jösses.
Förlåt men - jag tänker tanken att hon kan bli arg på
Sparven?
Hon gör bara så mot mig, om hon är stressad och jag höjer rösten. Har haft henne i snart nio år, så jag vet rätt väl hur hon funkar. Hon är speciell. Det har hänt tre-fyra gånger att hon reagerat såhär, men inte att hon gått så långt att hon faktiskt gjort skada

Ouch :crazy: Har iofs läst att katter kan bli rasande svartsjuka när det kommer en nykomling till hushållet :down:

Men varför skulle hon hoppa på Sparven? Det är @cili hon har ett förhållande med och som ignorerar henne. Det är mycket troligare att hon isof hoppar på de andra katterna i frustration. Den absoluta majoriteten av katter gillar inte bäbisar, ryckigt kroppsspråk och underliga läten och håller sig undan så långt det går.

Själv väcktes jag tidigt av katten som klagar bittert på att hon bara får äcklig blötmat när det var så goda torrisar igårkväll! Nu går hon omkring och liiiiider (när hon inte står på baktassarna och buffar och slickas) över elak kattslav som stenhårt säger åt henne att äta. Tjatig katt är tjatig. Matte sitter och laddar hem fler e-böcker för det är precis vad jag behöver :angel:
Hon gör det inte av avundsjuka, utanför att hon blir stressad och det slår över :(

@cili Funkar feliway på henne? en tanke bara. Jag har en adapter som jag kan skicka om du vill ha, hojta så fall. (Refillen är slut) Använd endast en refillomgång så ska ju gå ett tag till, 6 månader har jag något minne av innan man bör byta? Osäker där men kolla upp det om du vill och hojta här eller mobilen så skickar jag den om du är intresserad.

Tillägg: Detta erbjudande gäller endast @cili så jag tackar vänligt nej till ev. andra intresserade.

Farsan är förkyld = dödssjuk. Karlar! :laugh:
Har tagit ner resväskan från vinden, plockat fram en handväska jag ska ha på banketten. Bara 5 dar kvar till resan till Göteborg :nailbiting::nailbiting:
Hoppas på att jag får sova länge i morgon. I morse vaknade jag 6.30. Lite drygt när man är ledig :mad: Få se om jag får frukost på sängen...:sneaky::sneaky:

@cili Funkar feliway på henne? en tanke bara. Jag har en adapter som jag kan skicka om du vill ha, hojta så fall. (Refillen är slut) Använd endast en refillomgång så ska ju gå ett tag till, 6 månader har jag något minne av innan man bör byta? Osäker där men kolla upp det om du vill och hojta här eller mobilen så skickar jag den om du är intresserad.

Tillägg: Detta erbjudande gäller endast @cili så jag tackar vänligt nej till ev. andra intresserade.
Har provat, men märker ingen skillnad. Hennes mamma var likadan, och det fanns en bror som var ännu värre, så jag antar att det är något genetiskt drag. Jäkla skönt att hon själv är kastrerad utan avkommor :p .
Hon reagerar heller inte när någon annan höjer rösten, det är bara jag som måste behärska mig tydligen :cautious: . Tur att jag själv tappar humöret väldigt sällan (idag var det för att sparven tokskrek samtidigt som sambon tjatade på mig att skynda på trots två timmar tillgodo och helt irrelevanta saker)

Dags att sova. Helt slut efter 20 mil i bil idag. Hundarna är också helt slut, de var med hem till mannens anhöriga en timme och mina anhöriga i tre timmar och fick en 40 minuters promenad när vi kom hem. Så det, plus 20 mil i bil körde slut på dem också, så de har däckat i soffan.

Jag verkar inte ha en fungerande frys :cry::rage: Har satt på kallaste och "snabbfrysfunktionen" (heter något annat minns inte nu heller) precis lagt i termometer och tänkte vänta en stund sen blir det ringa jouren om inget hänt.

Senast ändrad:
Har provat, men märker ingen skillnad. Hennes mamma var likadan, och det fanns en bror som var ännu värre, så jag antar att det är något genetiskt drag. Jäkla skönt att hon själv är kastrerad utan avkommor :p .
Hon reagerar heller inte när någon annan höjer rösten, det är bara jag som måste behärska mig tydligen :cautious: . Tur att jag själv tappar humöret väldigt sällan (idag var det för att sparven tokskrek samtidigt som sambon tjatade på mig att skynda på trots två timmar tillgodo och helt irrelevanta saker)
Okej, en chansning som sagt. Tur du är lugnet själv och har långt tålamod. :up:

Farsan är förkyld = dödssjuk. Karlar! :laugh:
Har tagit ner resväskan från vinden, plockat fram en handväska jag ska ha på banketten. Bara 5 dar kvar till resan till Göteborg :nailbiting::nailbiting:
Hoppas på att jag får sova länge i morgon. I morse vaknade jag 6.30. Lite drygt när man är ledig :mad: Få se om jag får frukost på sängen...:sneaky::sneaky:

Packa med en ask Dimor så du slipper obehagliga överraskningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 700
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar