Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nikita kommer när jag kallar - för det mesta
Vi bodde förut längst ner i ett flerfamiljshus på fyra våningar med loftgång. En dag hade hankatten kommit in i trapphuset (vi hade egen ingång samt uteplats) och när jag kallade svarade han. Till slut hittade jag honom helt vilsen på tredje våningen uppe på ett plank, tack vare att han svarade varje gång jag kallade. Han hittade definitivt inte tillbaka själv stackaren.

Ringt jouren och det var inget att snacka om så han hoppar från sitt Tvtittandes i soffan och hit så snabbt han hinner.
Och jag skulle inte ens komma på tanken att ringa om en frys en söndagskväll :o Utan skulle vänta till nästa vardag :o Dock har vi ingen jour, utan kan bara mejla hyresvärden på helgen och en timme på vardagarna

Lyssnar på musik och känner mig sentimental. I morgon ska jag rida och det blir troligen sista gången med Senioren.

Ähum, är det här jag inflikar att våra katter kommer på inkallning (alltid!), sitter när de blir tillsagda och den ena kan göra high five? :laugh:

Och just det; jag hade en annan katt som gick för på kommando och gärna satt på min axel :rofl:

Min ena katt sprang efter mig när jag skulle till förrådet idag (som är i en annan byggnad 50 meter bort), väntade utanför och sprang sedan efter mig och ville leka när jag gick tillbaka. :love:

Vackra, vackra Kakan. Mitt hjärta smälter :love: världens finaste fostermamma :heart
Hon är verkligen helt fantastisk 99% av tiden. Och hennes fosterungar blev det minsann ordning på. Hård men rättvis.
Brukar kalla henne för vår bästa katt, eftersom Boll är fegare och kan kissa utanför lådan och Fisken är en sprättig gaphals som inte gillar att klappas på magen. Kakan däremot, hon är tyst av sig och ska bli kramad vid huvudkudden varje natt och sätter sig i knät så fort man är i datorstolen :love: . Och så kommer hon farande i högsta hastighet när man startar elvispen, för då kan det vankas grädde :D

Lånefrys inställd så nu är det riktigt trångt om utrymme i köket som om det var luftigt innan? :rofl:

Min vanliga som är halv är större än lånefrysen så imorgon får jag ställa mig och försöka packa om en del som inte fick rum ( lycka till!! :o) på tisdag kommer dom förhoppningsvis hit och kollar vad som är fel och fixar så det blir lite mera frysutrymme igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 700
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd