Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kattjäveln hoppade på mig och skulle döda mig för att sparven skrek hos sambon och jag var arg över att han tjatade på mig. Då flippar kattfan, men hon brukar aldrig göra såhär mycket. Normalt sett kan hon stirra på en, och på sin höjd hålla fast i ett ben. Den här gången fick jag starta dammsugaren för att få loss henne från benet :( . Kom loss med långa rivsår på båda benen, både fram och baksida.
Lägger bilden i en spoiler, har för mig att det finns minst en person här som inte gillar blod (Bilden är dock efter rengöring)
Jösses.
Förlåt men - jag tänker tanken att hon kan bli arg på
Sparven?

C6434EC7-E94A-4FA7-A803-0020122C17B3.webp

Åter igen och samma som sist, min blivande karriär är inte att bli pyroman i alla fall :wtf: :laugh: en av tre lyckades jag få fyr på, som dessutom hann slockna tills A med släkt och familj kom för att grilla :cool:
Men A är tydligen en fena på att elda så nu är högen snart uppbrunnen och korven i magen :up:
Mysigt men snorkallt! :wtf:

Kattjäveln hoppade på mig och skulle döda mig för att sparven skrek hos sambon och jag var arg över att han tjatade på mig. Då flippar kattfan, men hon brukar aldrig göra såhär mycket. Normalt sett kan hon stirra på en, och på sin höjd hålla fast i ett ben. Den här gången fick jag starta dammsugaren för att få loss henne från benet :( . Kom loss med långa rivsår på båda benen, både fram och baksida.
Lägger bilden i en spoiler, har för mig att det finns minst en person här som inte gillar blod (Bilden är dock efter rengöring)

Ouch :crazy: Har iofs läst att katter kan bli rasande svartsjuka när det kommer en nykomling till hushållet :down:

Jösses.
Förlåt men - jag tänker tanken att hon kan bli arg på
Sparven?

Men varför skulle hon hoppa på Sparven? Det är @cili hon har ett förhållande med och som ignorerar henne. Det är mycket troligare att hon isof hoppar på de andra katterna i frustration. Den absoluta majoriteten av katter gillar inte bäbisar, ryckigt kroppsspråk och underliga läten och håller sig undan så långt det går.

Själv väcktes jag tidigt av katten som klagar bittert på att hon bara får äcklig blötmat när det var så goda torrisar igårkväll! Nu går hon omkring och liiiiider (när hon inte står på baktassarna och buffar och slickas) över elak kattslav som stenhårt säger åt henne att äta. Tjatig katt är tjatig. Matte sitter och laddar hem fler e-böcker för det är precis vad jag behöver :angel:

Dagens göromål klart så nu blir det kaffe och förtränga frysen vad hette? frosta av? hmm jo senare, imorgon är en dag som ska ha något att fixas med också, ärligt är jag för slut i kroppen nu så det går inte att lösa det när kroppen vägrar men är ju inte akut på minuten dock
lär (läs: ska!) jag snart fixa den.

Håller på att försöka få min tvättmaskin att stinka lite mindre.... :wtf: Helt plötsligt - sedan igår - har den lagt sig till med en sur, unken lukt. Just nu går den tom på 90 grader med ättikssprit i stället för tvättmedel. Håller tummarna för att den blir sanerad sedan :up: !

image.webp Tog en livlina valde ring en vän, frysen halvtinad typ.
Plockade det jag kunde sen tar hon över så fort hon är här.
Dagens erkännande bild, kom igen med era men måste ju inte vara frysen.
/hallonsaft hoppas på att inte vara ensam med röra hemma :o

Men varför skulle hon hoppa på Sparven? Det är @cili hon har ett förhållande med och som ignorerar henne. Det är mycket troligare att hon isof hoppar på de andra katterna i frustration. Den absoluta majoriteten av katter gillar inte bäbisar, ryckigt kroppsspråk och underliga läten och håller sig undan så långt det går.
Vet inte? :)
Katter är helt och fullständigt oberäkneliga i mina ögon. Jag står mest förundrad och undrar varför och hur. :confused:

Har haft katter runt mig hela livet men är fortfarande inte säker på hur de funkar. När man tror att man begriper så gör de något totalmärkligt igen......:cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 699
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar