Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur länge tränar ni varje gång?
Min tanke när vi övade med min var att inte ge sig förrän han var inne, men håller man på i flera timmar så förstår jag att man "nöjer sig" med att sluta när man gör framsteg.
Annars om ni inte håller på så länge varje gång så skulle jag nog kört på, för när min började gå upp på rampen med alla hovar så tog det inte jättelång tid innan han gick in helt. Så det kanske är värt att köra på lite till i så fall.
Men som sagt, det beror ju helt på hur länge ni håller på nu.
Jag tror att det beror på vad de tycker är läskigt. Och såklart är det individuellt.
Jag kan tänka mig att en häst som är rädd för själva transproten passar bättre med den metoden att man tar lite i tagen, och står på rampen.
Min är inte minsta rädd för transporten, står jättesnällt när han väl kommit in. Men han tycker rampen är läskig, så därför var ju det farliga över när han väl kommit upp på rampen. När han väl vågade sig upp på rampen så var det inga problem att gå in i transporten.
Man får se vad som passar bäst helt enkelt, menade inte att det är sämre att göra på något annat sätt.
Var den annonsen riktad till mig? Jag har redan fått hjälp, och det rekommenderar jag verkligen andra också. Det är guld värt att få en utomståendes blick på det hela. Men jag har slutat att lasta hästar!
Ahhh älskar ni att lasta hästar
Då ska jag ge er en liten utmaning Jag har en herre hemma som jag har jobbat med tryck och eftergift och det har funkat bra i början dvs det funkade i ett halvår. Men nu har han tröttnat och står hellre ut med trycket än att gå framåt. Dock går han på transporten på hemmaplan helt utan problem. Det är när vi är på bortaplan som han hellre står ut med trycket än att gå på. Och jag har tränat massor med honom på bortaplan så han är inte ovan vid att vara på bortaplan.
Vad skulle ni göra med en sådan häst?