Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har nu påbörjat projektet rumsrokard, jag svär över att vi fuskade förra gången vi tapetserade, det får jag betala nu. Maken som var den som drog igång projektet kommer med glada tillrop och går sen och vilar.:cautious: men han ska få spakla sen:devil: men det lär väl bli så att han börjar och sen får jag ta över...:meh:

Nu är det hastigt och lustigt klart att jag kommer ta över arrendet på stallet jag står i. Men det kändes tryggast, nuvarande innehavare orkar inte med det, och med två hingstar och ett dräktigt sto flyttar man inte bara hur som helst i de här trakterna.. Bra stall är en bristvara!
Så nu har jag slängt ut annons på de boxar som blir tomma när nuvarande innehavare flyttar ut sina till det lilla grannstallet hon ska behålla själv. Så står jag med mer ansvar praktiskt och ekonomiskt än jag tänkt mig, men det känns ändå som bästa lösningen. Kommer ha samarbete med en bra kille i stallet som just flyttat in i ett hus på gården dessutom.
Målet är att det inte ska bli dyrare och inte så väldigt mycket mer jobb än idag. Allt är på gott och ont. Vi bägge har haft egna stall innan vi flyttade till detta så vi vet vad vi ger oss in på.

Såg fram emot en god lunch hos mamma men det blev inget av med det. Alla andra sitter vid middagsbordet och äter medan jag sitter i köket och äter uppenbarligen inte ^^

Ridit för första gången på 3 månader :bump::banana:
Har hittat en häst som behöver sättas igång några dagar i veckan perfekt :heart
Var som ett barn på julafton innan jag kom iväg :D
Jag skrittade ca 30 min mötte bilar, traktorer och massa kor som muade åt oss han klippte bara lite med öronen och sneglade lite på korna

För att pigga upp @dobbis och @GoLightly:
23280053_1852054598458116_2677300583022460928_n.jpg

92:an... :crazy:

23161844_305369759949422_3477573172042137600_n.jpg

Stackars lilla Silverpilen fryser :(

23164516_489310161444939_1507307330738323456_n.jpg

Svärmors höns på vinterbete :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
3 355
Senast: Catsu
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
94 95 96
Svar
1 916
· Visningar
93 449
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: Gabby_Ossi
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022