Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meeeeeeeeeeeen :arghh: sitter här i godan ro och poff så slocknar halva huset :confused:
Troligen regnvatten i kontakten till skyliften,nu åtgärdat o det lyser igen.
Men nu hade det slutat regna så då går jag ut i alla fall.

Funderar på vad jag ska äta till kvällsmat
Här blev det en anonym låda ur frysen med färdigt kött (av något slag), klippte ner i strimlor, kastade i lite färdig grönsaksblandning och fräste på och sen lite kryddor, soja och vatten. Denna "delikata" anordning serverades ihop med uppvärmt ris och en knäckemacka.
Man borde kunna kalla det köttgryta va?? :o
Låter ju lite mer vuxet än "hade jag inte hittat den anonyma j*a lådan med kött hade jag struntat i mat".

/hallonsaft så extremt oinspirerad på matlagning till sig själv, bläää

Här blev det en anonym låda ur frysen med färdigt kött (av något slag), klippte ner i strimlor, kastade i lite färdig grönsaksblandning och fräste på och sen lite kryddor, soja och vatten. Denna "delikata" anordning serverades ihop med uppvärmt ris och en knäckemacka.
Man borde kunna kalla det köttgryta va?? :o
Låter ju lite mer vuxet än "hade jag inte hittat den anonyma j*a lådan med kött hade jag struntat i mat".

/hallonsaft så extremt oinspirerad på matlagning till sig själv, bläää
Just nu dricker jag varm oboy, funderar om man faktiskt kan skita i kvällsmaten O_o

Just nu dricker jag varm oboy, funderar om man faktiskt kan skita i kvällsmaten O_o
Jajemensan klart du kan om du fyller lilla magen med oboy, kalcium och grejor fint det :up:
Själv har jag inte köpt hem mer oboy sen jag hade en period och började ha det i kaffet (om ni minns) och inget godis, inga kakor, glass köpte jag för 1 månad sen men enda gången på väldigt länge.
Kaffe och te har jag ju socker i så tyckte jag skulle bromsa lite ett tag, går ganska bra men många knäckemackor och råa morötter blir det och en del frukt som kompensation.

Tillägg: en påse popcorn åkte med hem för ett tag sen, bukes fel.

Precis kommit in från en 40 minuters promenad med hundarna. Valpen har informerat mig om att det är dags att sova nu. Jag håller med.

Jajemensan klart du kan om du fyller lilla magen med oboy, kalcium och grejor fint det :up:
Själv har jag inte köpt hem mer oboy sen jag hade en period och började ha det i kaffet (om ni minns) och inget godis, inga kakor, glass köpte jag för 1 månad sen men enda gången på väldigt länge.
Kaffe och te har jag ju socker i så tyckte jag skulle bromsa lite ett tag, går ganska bra men många knäckemackor och råa morötter blir det och en del frukt som kompensation.

Tillägg: en påse popcorn åkte med hem för ett tag sen, bukes fel.
Den är dock gjord på kakao och socker, sambon missbrukar oboy, så det kan vi inte ha hemma :mad:

Mätt nöjd och glad efter en mysig kväll på resturang med goda vänner. Vi var dock inte ensamma om att vara ute :cautious: men på stammis stället får man bra service ändå och har överseende med att det ibland tar lite längre tid. Vi fick bordet längst in där det var lugnare, folket som drygade sig fick bordet vid buffén :angel:

Sååå jävla trött nu! Har jobbat, skurat box, flyttat alla saker i sadelkammaren till annan sadelkammare, skruvat ihop möbler etc etc.

Nu tar jag kväll och imorgon ska jag unna mig ledigt.
Ska ta ett glas vin och lite choklad innan jag rasar i säng.

Kollade på Vegas v Ottawa. Så dålig match att jag somnade under andra perioden :meh: Åker hem imorgon. Är helt galet sugen på meze, funderar på att köpa med mig det på vägen hem. Mycket god får i kål gryta ikväll. Skönt att vara på landet med pappa och A, och ljuvligast av allt hunden! :up:

Är helt fascinerad av samspelet mellan katt och hund. Nikita orkar inte ens väsa längre. Tassvispet är nästan som en vänlig klapp. Hon rullar runt på rygg framför hunden. Som är en riktigt jobbig unghund med stora tassar (labbe) och bara vill leeeeka och är fruktansvärt klumpig och trillar över allt och flänger runt vilket jag aldrig trodde min lilla surtant skulle acceptera. Men Nikita nosade vänligt och som tack fick hon två rejäla slick av stor våt hundtunga över hela kroppen :D Mycket groomande efteråt för att få ordning på pälsen.

Minstingen är inne i nån fas som gör att han vaknar ofta på natten och är utom sig. Det enda som hjälper är att ha honom liggandes på mig. Tänk att min doft och värme kan vara den största tryggheten i världen för en så liten människa. Fascinerande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
3 356
Senast: Catsu
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
94 95 96
Svar
1 919
· Visningar
93 547
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: Gabby_Ossi
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat