Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har dom sagt något mer om vad dom tror ligger bakom?
Är livmodertappen påverkad?
Nu får du ju antibiotika, men har dom sagt något om GBS?
Dom har ingen aning, det finns inga tecken på varför. Mest otur skulle jag tro.
Än så länge är den opåverkad.
Får antibiotika i förebyggande syfte. Alla bakterieodlingar hittills har varit fina

Är hungrig som fan. Sen igår kl 15 har jag fått i mig tre mackor, lite yoghurt och ett ägg. Ingen risk att man går upp i vikt trots sängläge i alla fall

:heart *stor kram*

Jag förstår alltför väl hur du känner dig. Nu är ju våra sjukdomar verkligen inte jämförbara (min är betydligt lindrigare) men jag går upp i puls direkt och tror det värsta om magen börjar krångla. Jag mår lite illa varje gång jag får brev från avdelningen efter jag tagit prover också även om det för det mesta sett bra ut.

Båda går väl (oftast) i skov? Så det är ju jämförligt så sett även om sjukdomarna ter sig annorlunda. Det svåraste är nästan vetskapen att stressen och oron man känner kan förvärra, det blir ett sådant moment 22. Sedan vet jag ju med mig att senaste MR visade på aktivitet och att det snart är dags för nästa omgång broms (om tio dagar) så det skulle inte vara helt osannolikt med ett nytt.

Hur är det med dig då, har din sjukdom varit lugn eller besvärlig senaste tiden?

Hemma från handlingen, regnet var inte ens regn utan mera väldigt fuktig luft men genofrusen så har precis rostat 2 smörgåsar och ska ta en stoooor mugg te.

Gav upp på att få hbo appen på tvn att funka. Skulle koppla in datorn och kolla den vägen. Tror ni det funkar? Neeeeej så klart inte. Då kna jag helt plötsligt inte logga in i datorn ens... :banghead:

Hemma och sjuk med noll ork och tålamod...

Är hungrig som fan. Sen igår kl 15 har jag fått i mig tre mackor, lite yoghurt och ett ägg. Ingen risk att man går upp i vikt trots sängläge i alla fall
Säg åt sambon att ta med lite powerbars och annat ätbart som går att ha i rumstemperatur. Sjukhusmaten är sällan något att hurra för men klaga! Maken fick in mellanmål när han vägrade äta maten för den var så äcklig. Smoothie, glass med chokladsås och annat smått och gott. De var rätt måna om att han skulle äta. En sköterska kom till och med bullar när hon såg att jag satt och drack kaffe hos honom.

Inte vad jag sett men du nämnde plöjd åker. :confused:
Landstinget vet verkligen vilken konst dom ska satsa på fy vad deprimerande det låter.

@cili angagera dig i "sjukhuskonst" medan du ar dar.
Sjukhuset Maken lag pa for operation (och det jag brukar utnyttja nar det ar nagot) ar bada nya och har manga nya haftiga ideer.
En av de battre ideer de har ar att de har en rullande konstutstallning av lokala konstnarer i sina lokaler. I antre hallar och samlingsutrymmen allt fran tavlor till statyer och lergods pa pedistaler ... och tavlor pa alla vaggar. Alla med en liten presentation av konstnaren bredvid. Sedan byts det ut flera ganger om aret.

Har ätit en halv påse manner chokladkex och mår lätt illa. En hel förmiddag med Alias Grace på netflix... Känner mig inte helt klar för att möta världen.

Båda går väl (oftast) i skov? Så det är ju jämförligt så sett även om sjukdomarna ter sig annorlunda. Det svåraste är nästan vetskapen att stressen och oron man känner kan förvärra, det blir ett sådant moment 22. Sedan vet jag ju med mig att senaste MR visade på aktivitet och att det snart är dags för nästa omgång broms (om tio dagar) så det skulle inte vara helt osannolikt med ett nytt.

Hur är det med dig då, har din sjukdom varit lugn eller besvärlig senaste tiden?

Jag har mer eller mindre ett konstant skov och har haft det sedan 2011-2012. Dvs medicinerna hjälper men är jag sen med att ta min spruta (en gång i veckan) så får jag känningar. Vi har försökt trappa ner medicinerna (jag står på dubbel dos och de är ju inte speciellt trevliga i sig) men det går inte, då blir jag dålig direkt.

Helt ärligt orkar jag inte oroa mig längre (så ofta iaf). Jag har förlikat mig med att min liv med största sannolikhet blir kortare än det hade blivit om jag inte haft Crohns. Dvs jag ska ha kul de år jag får.

Jag har mer eller mindre ett konstant skov och har haft det sedan 2011-2012. Dvs medicinerna hjälper men är jag sen med att ta min spruta (en gång i veckan) så får jag känningar. Vi har försökt trappa ner medicinerna (jag står på dubbel dos och de är ju inte speciellt trevliga i sig) men det går inte, då blir jag dålig direkt.

Helt ärligt orkar jag inte oroa mig längre (så ofta iaf). Jag har förlikat mig med att min liv med största sannolikhet blir kortare än det hade blivit om jag inte haft Crohns. Dvs jag ska ha kul de år jag får.

Min Chrons haller sig hyffsat och har gjort det sedan jag borjade medicinering for RA ... den slar ut det mesta i kroppen eftersom det ar cellgifter. Jag har ocksa gett upp lite och har bara ett krav numera. Jag ska skratta och ha roligt VARJE dag. Minst en gang. Mitt mal ar alltsa bara att vara possitiv och att he EN guldkant pa varje dag. Nastan alla dagar bjuder pa mycket mer an det. :)
(sedan ar jag ju oerhort tacksam att min Chrons och fatigue ordnas upp varje gang jag satts pa stereoider for RA. :up: Snacka om att sla tva flugor i en small.:p)

Upp o ner,upp o ner,fram o tillbaka,hejåhå !
Skulle behöva måla fönsterfodren runt badrumsfönstret men vädret vill inte riktigt samarbeta + hö vindskivan.
Sen behöver jag bara montera bort gavellampan o sätta dit hörnpanelen så är den gaveln klar :banana::banana: Men lampan tar jag imorgon i hopp om att det inte hänger regn i luften ,det är inget skönt att bli strömförande och jag kan inte slå av strömmen för då stannar liften.:banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
3 356
Senast: Catsu
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
95 96 97
Svar
1 927
· Visningar
94 017
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: Gabby_Ossi
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka