Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer att följa nyheterna nu med spänning efter att Katalonien utropat självständighet från Spanien, trodde nog inte på riktigt att de skulle gå hela vägen...

Jag är rädd för att det kommer att smälla och det rejält. Spanien är trots allt en väldigt ung demokrati och har en väldigt tråkig historia av övervåld mot oliktänkande.

Sedan tar jag inte ställning om det är rätt av Katalonien att utropa självständighet eller ej, jag kan inte tillräckligt om det hela.

Långpromenad med hundarna avklarat. Funderar på att ta ut vår instruktör på en privatlektion, har problem vid hundmöten när de är två.

Jag är rädd för att det kommer att smälla och det rejält. Spanien är trots allt en väldigt ung demokrati och har en väldigt tråkig historia av övervåld mot oliktänkande.

Sedan tar jag inte ställning om det är rätt av Katalonien att utropa självständighet eller ej, jag kan inte tillräckligt om det hela.

Nej, jag tror inget bra kommer att komma från det här, åtminstone inte på en bra tid. Som sagt har landet en tråkig historia, men jag hoppas att det i dagens klimat är svårare att begå övergrepp. Har svärfamiljen där så jag försöker vara optimistisk.

Finns nog inget rätt eller fel, men jag tycker att hela processen har gått tråkigt till från bådas sidor. Och för mig som lever mitt i brexit så är jag lite trött på hafsiga folkomröstningar där folk inte riktigt vet vad de faktiskt röstar på.

Bussförare i högtalarna: "Fredagar och lördagar är olycksdrabbade dagar på sträckan. Bussen klarar sig ofta men kraftiga inbromsningar kan orsaka skador i ansiktet och överkroppen på de resenärer som inte är bältade."

Swosh så har alla fredagströtta pendlare bälte! :idea:

Har diskat, röjt av köksbordet, plockat undan lite i hallen och lite på köksgolvet. Men som att jag inte har nog att städa så lyckades jag sparka till vardagsrumsbordet så att en skål med nachochips åkte i golvet :meh: Skålen är hel, men golvet fullt med chipssmul :banghead:

Har gått med i ett vinlotteri på jobbet som jag inte ens visste fanns. Kul :) ! Reglerna är enkla: En fredag i månaden tar man med en flaska vin (rött, vitt, bubbel, icke-bubbel, rosé - HELT valfritt) som kostar 70-90 kr. Man lämnar in den, och sedan vinner man förhoppnings MÅNGA vinflaskor.... :D Ser med spänning fram emot den 24 november....

Nu har jag fått in mina två senaste pussel i ramar :)
22886105_10159452825000114_1559096673309048049_n.jpg

22780309_10159452825385114_28815694606159420_n.jpg

Detta väntar jag hem :love:
29940-1-L.jpg

Dessa två har jag redan, mitt hem kommer bli fullt av pusseltavlor sen :rofl:
26429-1-L.jpg
28012-1-L.jpg

Har hämtat traktor o kärra,här ska rivas ca 400kvm magasintak i helgen ,eller i alla fall framsidans del ,så jag kan ta nämda traktor o kärra på måndag efter att jag tippat av pannorna o hämta nya plåttaket och efter det önskar jag mig i alla fall en vecka som är vindstilla :idea: för då slipper jag bli luftburen.

Vill han verkligen köpa gård :confused:
Ja, han pratar om det minst lika mycket som jag gör. Men han hade ju helst sett att den låg typ kant i kant med stadskärnan :cautious:. Problemet är bara att ju närmre stan desto högre pris, och då tycker han att det är för dyrt istället :banghead:.

Halvtimme är ju inte mycket till stan från gård?! Enligt mig är det rätt nära sen beror ju allt på hur vägarna är och om man måste genom stan men köpa en gård på skrapan är ju liksom lite halvt omöjligt.
Mindre tid är många har som bor i stan och ska ta sig genom till/från jobb/skola i flera städer.
Stå på dig och se till att ni får erfarenhet av att titta, det lönar sig i slutändan.
Nej jag tycker att det är ett rimligt avstånd! Dessutom nära till hans mamma och flera av hans vänner = rätt sida av stan.
Jag hade en halvtimmes avstånd oavsett buss/cykel mellan lägenhet och skola i Gbg :D.

Ja, han pratar om det minst lika mycket som jag gör. Men han hade ju helst sett att den låg typ kant i kant med stadskärnan :cautious:. Problemet är bara att ju närmre stan desto högre pris, och då tycker han att det är för dyrt istället :banghead:.

Nej jag tycker att det är ett rimligt avstånd! Dessutom nära till hans mamma och flera av hans vänner = rätt sida av stan.
Jag hade en halvtimmes avstånd oavsett buss/cykel mellan lägenhet och skola i Gbg :D.
Tycker också att det inte är för långt, snarare rätt normalt avstånd till jobb/skola :) Speciellt om man vill ha gård, då får man ju räkna med att lägga på någon km utanför stan om man vill komma ner i pris.

Men då måste han ju börja titta för att inse vad som finns att köpa :confused:

Minns inte vem det var som ville se bilder från foderkammaren. Kanske @karamelldrottningen ? Oavsett vilket så kom jag ihåg det idag :D
Såhär ser det ut med vinyldekaler på fodertunnor (och en hink):
ZfyRuZr.jpg

Hade lyckats köpa vinyl i samma färg som hennes andra blå hinkar dessutom, himla tjusig matchning med hink och lock då (lampan gör dock att "kväll" ser betydligt ljusare ut på bilden). Jag testar typsnitt hej vilt på hennes grejer :angel:
32WsBKi.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
3 356
Senast: Catsu
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
95 96 97
Svar
1 927
· Visningar
94 017
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: Gabby_Ossi
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka