Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, han pratar om det minst lika mycket som jag gör. Men han hade ju helst sett att den låg typ kant i kant med stadskärnan :cautious:. Problemet är bara att ju närmre stan desto högre pris, och då tycker han att det är för dyrt istället :banghead:.

Nej jag tycker att det är ett rimligt avstånd! Dessutom nära till hans mamma och flera av hans vänner = rätt sida av stan.
Jag hade en halvtimmes avstånd oavsett buss/cykel mellan lägenhet och skola i Gbg :D.

För ungefär 150 år sen :o när jag var ung och gick på gymnasiet hade jag ca 50 minuter med bussen till/från skolan enkel väg och inte gick det många turer/dag, sista hem strax efter 18:00 sen fick man fjäska skjuts och djurhjälp om man skulle hitta på något i stan.
Och det blev nästan folk av mig med, ibland :p:rofl: Härdad blev man iaf. gick att cykla i nödfall och medvind :angel:

Han har fått för sig att han vill köpa tom mark att bygga på istället, antar att det är därför han är ointresserad av visningar. Men det vore ju betydligt enklare att köpa mark med ett befintligt hus som är redo för inflyttning fortare, och sen bygga om/ut i framtiden.

Eh, han tycker det är dyrt med ställen nära stan men vill köpa tomt/mark och bygga nytt?!

Förlåt men :rofl: :rofl: :rofl: Har han någon koll på vad det kostar att bygga nytt, även om man klarar att göra mycket själv? :D

Det blev ingen tur till Örebro. Jag somnade på reservsängen. Och mobilen har 37% kvar.

Det blev visst ingen promenad i dag heller. Det är tredje dagen på rad jag missar det.

Hade vi bott större och kunnat ha längre mellan säng och micro så hade det säkerligen funkat, men nu är det öppna dörrar och sovrummet ligger intill köket. Och sen är jag kass på att bevaka micron för att slippa plingljudet, vilket är extra dåligt med just den här som ska påminna hela tiden :rage:

Nar Maken borjade sova over hos mig var mina tva barn 2 och 5 ar gamla. De kom nerkrypande i min sang vid 4 varje morgon. Verkligen VARJE morgon.
Forsta morgonen en av de sma hade krupit ner mellan oss forklarade Maken, mycket allvarligt, att han inte kunde somna om utifall han blev vackt pa morgonen.:grin:
Min respons var att tala om att han hade tva alternativ.
Ett; att bara tillbaka barnen till sina sangar och vanta tills de somnat om ...
Tva; att lara sig somna om med barnen i sangen.
VIdare forklarade jag att jag ju sov och inte hade nagra problem alls, hade han problem fick han losa dem.
Det tog inte ens en vecka innan han larde sig somna om.:laugh:

I ditt fall skulle jag kopa oronproppar och ge sambon sa han kan sova medan du gar upp.:up:

Eh, han tycker det är dyrt med ställen nära stan men vill köpa tomt/mark och bygga nytt?!

Förlåt men :rofl: :rofl: :rofl: Har han någon koll på vad det kostar att bygga nytt, även om man klarar att göra mycket själv? :D
Han tycker att det är dyrt för att han inte är nöjd med husen som dom ser ut idag, och tänker då på hur mycket det blir efter att man renoverat/byggt ut :p .
Han kan få ner priserna på mycket rätt bra, eftersom han känner flera grävmaskinister, har en pappa med egen maskinpark och en farbror som hyr ut byggställningar. Minst tre snickare finns också i den närmsta kretsen. Plåtarbeten kan han göra själv, och han har en hel del tjänster att håva in från tidigare nämnda personer (och har redan hunnit diskutera saken med dom). Men ska man vara realistisk så blir det ju trots det dyrare med nybygge, skillnaden är väl att man då får det som man vill ha det direkt.

Men hur man kan veta hur man vill ha det utan att först gå och kolla på befintliga hus förstår jag dock inte :cautious:

Han tycker att det är dyrt för att han inte är nöjd med husen som dom ser ut idag, och tänker då på hur mycket det blir efter att man renoverat/byggt ut :p .
Han kan få ner priserna på mycket rätt bra, eftersom han känner flera grävmaskinister, har en pappa med egen maskinpark och en farbror som hyr ut byggställningar. Minst tre snickare finns också i den närmsta kretsen. Plåtarbeten kan han göra själv, och han har en hel del tjänster att håva in från tidigare nämnda personer (och har redan hunnit diskutera saken med dom). Men ska man vara realistisk så blir det ju trots det dyrare med nybygge, skillnaden är väl att man då får det som man vill ha det direkt.

Men hur man kan veta hur man vill ha det utan att först gå och kolla på befintliga hus förstår jag dock inte :cautious:

Det kan slita ut en dyrt med och även sin relation så det gäller att ha stenkoll på så väl pengar, tid,, ork och humör.
Inte lätta saker att skaffa gård vare sig man bygger eller köper så pass klart att det är beboligt med "lite" att fixa som man vill ha det själv.
Mitt x och jag var inte långt ifrån att separera över en tapetjävel :angel:

Katterna har bildat hög på sambon så jag får sitta själv i mitt hörn av soffan. Känns ju lite utanför.. Nåja, jag mår mycket bättre ändå och är sjukt glad för intervjun. Även om det inte blir nåt så har jag i varje fall varit önskad nog att komma på intervju.
Ska nog fira med ett glas vin när hästarna är inne.

Det kan slita ut en dyrt med och även sin relation så det gäller att ha stenkoll på så väl pengar, tid,, ork och humör.
Inte lätta saker att skaffa gård vare sig man bygger eller köper så pass klart att det är beboligt med "lite" att fixa som man vill ha det själv.
Därav att jag tänker att det är smidigare med ett redan beboeligt hus, och sen bara renovera ett rum i taget vid behov. Jäkla synd att jag inte får bestämma enväldigt i alla frågor :p

Hemma från barnmorskan. Tagit prov för klamydia, gonorré samt tog ett cellprov "när jag ändå var där" :angel: (har alltid gått 1 gång om året pga förändringar, förra året såg bra ut men jag ville ta ett i år ändå. Är det bra går jag in på den vanliga 3 års schemat så att säga). Lite förhöjt blodtryck så ska tillbaka om 2 veckor, kunde bero på att jag ju ätit penicillin och har/haft en infektion i kroppen. Dessutom såg hon tecken på svamp :meh: Aldrig haft det tidigare, men beställt hem medicin för det. Kommer få remiss till gyn i Falun också, pga att jag upplevt blödningar under samlag de få gånger jag nuppat senaste 1.5 året :meh: Men bra att sånt tas på allvar och det blir kollat ordentligt!
Ny ska jag äta, sen städa :wtf:
Jag brukar få problem med svamp när jag käkar penicillin så det kan kanske vara en orsak för dig också?

Visade en gård som är till salu för sambon. Fick till svar att den ligger för långt från Västerås (under en halvtimme med bil...). Han hittar fel på allting. Antingen är det för långt bort, eller så är det för högt pris eller något annat, så därför kan vi inte ens åka på visning för att skaffa visningserfarenhet. Vi har liksom inte ens kollat hur mycket vi får låna, så att faktiskt köpa något ligger långt bort i tiden. Jag tänker att man kan tillämpa "se men inte köpa" tills vidare.

Idag ledsnade jag och sa till honom att det aldrig kommer dyka upp en gratisgård med plats för häst i centrala Västerås. Tror inte att han fattade piken :meh:

Jag gissar att det inte var granngården du visade honom... ;) Fast jag är på barnens skola på 30 min om trafiken flyter på som den ska, då ligger den nere vid Kokpunkten. :D Ibland är det svårt med män, jag nämnde för maken att jag ville skaffa häst när jag var klar med skolan och fått fast jobb och hans enda svar var att det var onödigt dyrt och hur ska vi då kunna resa. :meh: Samtidigt förstår jag hur han tänker, vi klagar konstant båda två på att vi aldrig har tid att göra saker vi vill, men jag tänker att det kommer att bli bättre ju äldre barnen blir. Men jag blev ledsen och sur på honom trots det.

Nä, det är verkligen bakvänt :cautious:

Särbon vägrar tapetsering så det är lugnt här. Han vet hur ilsk han blir av att hålla på med sådant :rofl:

Jag gissar att det inte var granngården du visade honom... ;) Fast jag är på barnens skola på 30 min om trafiken flyter på som den ska, då ligger den nere vid Kokpunkten. :D Ibland är det svårt med män, jag nämnde för maken att jag ville skaffa häst när jag var klar med skolan och fått fast jobb och hans enda svar var att det var onödigt dyrt och hur ska vi då kunna resa. :meh: Samtidigt förstår jag hur han tänker, vi klagar konstant båda två på att vi aldrig har tid att göra saker vi vill, men jag tänker att det kommer att bli bättre ju äldre barnen blir. Men jag blev ledsen och sur på honom trots det.
Jag lär ha visat den också. Har tvingat honom att kolla igenom bilder på alla gårdar som ligger inom typ 6 mils radie från stan :D. Dom enda jag går med på att han tycker är onödigt dyra är dom där jättestora för sjusiffrigt antal pengar ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
3 362
Senast: Catsu
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
94 188
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: Gabby_Ossi
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat