Hmm, alltså, nu har jag väl inte haft något så extremt udda boendesätt genom livet. Men några olika iaf:
Har bott hemma i hus, i korridorsrum och lägenhet under studietiden, utomlands både i en skokartong till rum (under 10kvm) i ett hus med delat badrum/kök/allt sånt med en ~20 andra personer i huset (inte studenter). Har även delat ett typ, 6kvm stort rum med en kompis under 4 mån utomlands (två små madrasser fick plats, plus en liten yta för väskorna) i ett liknande "kollektivt" hus en gång.. Även delat en minilägenhet med en annan person ett halvår utomlands (som kuriosa kan jag säga att det var en intressant tid eftersom ingen av oss gjorde nått försök att lära känna den andre, vi delade lägenhet - punkt. Jag kan ärligt säga att jag har glömt vad denna person ens hette nu ca 10 år senare, hur konstigt det än kan låta. Och då bodde vi alltså i en minietta tillsammans med två sängar i varsitt hörn av vardagsrummet)
I övrigt har jag bott själv i lägenhet här hemma. Förutom när jag var tillsammans med till exempel ett ex - vi flyttade ihop i princip några veckor efter vi träffades, även om vi fortfarande hade två ställen då. Sen bodde vi så, först hos mig mestadels, sen hos henne, sen på ett annat ställe, sen hos mig igen och sen på ett tredje ställe
Och sen inte tillsammans alls..
Men alltså, jag känner ungefär som så att jag har inget problem med om nån skulle flytta in här hos mig typ, imorgon (förstås nån jag gillade, eller en bra vän). Jag tycker liksom inte det känns jobbigt att bo med andra personer alls som sådant, sen kan det ju förstås gå fel iom att man kanske inte drar jämnt eller förhållandet tar slut osv.. Om en kompis frågade mig om de kunde bo här ett halvår och ville flytta in i morgon så skulle jag säga "ok, kom", mer eller mindre. Jag är väl inte riktigt en enstöring så att säga, även om jag nu bor själv. Jag känner liksom ingen spärr för att testa bo med nån - det jag dock är medveten om är att andra inte tar så lätt på det som jag gör och därför skulle jag ändå hejda mig lite från att bara föreslå nått sånt hur som helst kanske.
Blir nyfiken på hur du tänker om en annan men relaterad sak. Tar det tid för dig att känna sig "hemma" om du bor temporärt borta nånstans, flyttar, är på semester nånstans, osv?