Jag har i dagsläget 100% egentid. Det finns ingen gemenskap, ingen teamkänsla, ingen att prata med, ingen närhet och ingen sex. När jag separerade för 4 och ett halvt år sedan så tyckte jag det var jätteskönt. Jag älskade att vara diktator i mitt eget hem, som jag uttryckte det. Men att sitta ensam och häcka i all evighet är ingen höjdare. Dessvärre lär det inte ändras.Jag tycker nog att singellivet är det näst bästa i livet. Frihet, valfrihet, självständighet, egentid. Fritt från bråk och fritt från gråt. Det är faktiskt ganska fantastiskt när jag tänker på det. Det enda jag kan tänka mig är bättre är äkta, ömsesidig kärlek. Med en person som får mig att känna mig barnsligt bubblande och trygg på samma gång. Nu vet jag inte om den relationen existerar för mig, och då är jag hellre ensam. Men hellre singel än alla kompromisser till halvdana relationer som finns där ute. Hellre singel om det inte är Titanic-kärlek. Sitter just nu på ett café och försöker ge mig själv en bra start på veckan med lyxfrukost och lyssnar på lite jazz med en kaffe i handen. Försöker fokusera på att vara lycklig över att jag inte har någon slitsam relation, att läget just nu är bra. Snarare än att fokusera på att jag saknar det som jag såg hos mina vänner i helgen.