Sv: vem har rätt att skaffa barn?
Du är inte särskilt påläst va?
Nej, jag är inte jättepåläst. Inte om just detta iallafall. Och jag tog bara upp det som jag minns bäst, och som jag reagerade starkast på på just den föreläsning som vi fick lyssna på.
Men jag sa inte att de skulle vara barnlösa heller. Jag sa att de skulle kunna hjälpa de barn som redan finns (typ adoptera dem), istället för att då skaffa egna barn. Och då har de ju faktiskt någon som tar hand om dom när de blir gamla!
Angående frågan om hur dessa ska förbjudas skaffa barn. Det var mest tänkt som en motfråga till övriga människor som är inblandade i denna tråd, till det jag skrev innan (om HIV/ AIDS).
Jag tror knappast att vi kan hindra dom att skaffa barn, men min fundering var mer huruvida de inte skulle kunna hjälpa varandra att ta hand om de barn som redan finns.
Kanske är det inte möjligt för dom, utan bara en "dum" fundering från en dum flicka i ett land som inte har det riktigt lika illa ställt som afrika, men är det för det något som skulle vara helt omöjligt att genomföra?
Jag antar att det är det du själv skrev om tvångssterilisering som du tycker är vidrigt?
Och som svar på den frågan så tycker jag då rakt inte att vi har någon som helst rätt att tvinga någon till ett operativt ingrepp.
Som sagt, det var menat som en motfråga.
Senast ändrad: