Vem betalar MH

Carolininen

Trådstartare
Så som jag tolkar foderavtalet så är det överlåtaren (uppfödaren) av fodertiken som står för kostnaden för MH.
Finns det någon oskriven regel? Blir osäker, det känns som att uppfödaren räknar med att vi betalar, vilket inte är hela världen, men jag blir nyfiken på hur ni uppfödare på forumet ser på saken.

Helfoder då står uppfödaren för alla hölsoundersökningar mm som är nödvändiga för avel. I mitt fall som har rasen Schäfer krävs MH för avel och då ska alltså vi som uppfödare stå för det.

Vid halvfoder äger ju "fodervärden" hunden så här är det bra att få med
Sådana uppgörelser när man skriver köpekontraktet så köparen inte skiter i det.

Har en ras som inte har krav på MH för beskrivning men jag som helfodervärd har inte betalat MH utan det har uppfödaren gjort. Korningen tror jag också att uppfödaren betalade :)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 951
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 401
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar