Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, i och med Q:s död verkar leken också dött. :p

Men jag funderar över vilka som kan vara onda. Förmodligen är det ju någon ond som röstat på Q, men eftersom Q röstade på mig kanske även en ulv röstade på mig, för att försöka öka chansen att få ut någon god. Den som röstade på mig var ju Mirtai. Hm... Sedan ser jag att FiaM fortsatte med sin ströröst på Snurrfian som varken gjorde till eller från. O_o

Blacksmithfarm snappade ju upp en teori från Mirtai om goda Lilltess. Kan det vara ett försök att inte koppla ihop de två? Dvs om blacksmithfarm blir lynchad och visar sig vara ulv, så kan mirtai ta avstånd eftersom hon inte röstade på Lilltess.

Jag kan tänka mig lyan med blacksmithfarm, mirtai och FiaM, men frågan är om det är hela lyan eller om det är en till. :nailbiting:

Nåja, lite tankar från mig, nu måste jag lämna datorn för kvällen. Skall försöka hinna in igen innan natt-dl och se om det kommit något mer att fundera kring, annars får jag hoppas att jag inte blir käkad så jag kan tänka några varv till imorgon.

Men jag funderar över vilka som kan vara onda. Förmodligen är det ju någon ond som röstat på Q, men eftersom Q röstade på mig kanske även en ulv röstade på mig, för att försöka öka chansen att få ut någon god. Den som röstade på mig var ju Mirtai. Hm... Sedan ser jag att FiaM fortsatte med sin ströröst på Snurrfian som varken gjorde till eller från. O_o

Blacksmithfarm snappade ju upp en teori från Mirtai om goda Lilltess. Kan det vara ett försök att inte koppla ihop de två? Dvs om blacksmithfarm blir lynchad och visar sig vara ulv, så kan mirtai ta avstånd eftersom hon inte röstade på Lilltess.

Jag kan tänka mig lyan med blacksmithfarm, mirtai och FiaM, men frågan är om det är hela lyan eller om det är en till. :nailbiting:

Nåja, lite tankar från mig, nu måste jag lämna datorn för kvällen. Skall försöka hinna in igen innan natt-dl och se om det kommit något mer att fundera kring, annars får jag hoppas att jag inte blir käkad så jag kan tänka några varv till imorgon.
Vad menar du med att jag fortsatte med min ströröst? Jag har ju, tyvärr varit med i drev vid båda de tidigare DL.

Vad menar du med att jag fortsatte med min ströröst? Jag har ju, tyvärr varit med i drev vid båda de tidigare DL.

Jo, men som du förklarat innan var ju de tidigare rösterna inte tänkta som röster som skulle påverka (förutom då att rädda dig själv i dl2). Sedan om det egentligen säger så mycket är väl mer oklart. :p Jag blir tokig på den här krångliga leken. :arghh:

Jo, men som du förklarat innan var ju de tidigare rösterna inte tänkta som röster som skulle påverka (förutom då att rädda dig själv i dl2). Sedan om det egentligen säger så mycket är väl mer oklart. :p Jag blir tokig på den här krångliga leken. :arghh:

Ok, då förstår jag hur du tänkte. :)
Jag håller med om att den här leken är supersvår.
Du nämner en lya med mig, Mirtai och Blacksmithfarm, vad är dina tankar om Snurrfian och cirkus?

DL 1
20:27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:42 bollen__ röstar på quarter4ever
20:45 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:55 Ferrari röstar på bollen__
21:18 Habina röstar på Lilltess
21:23 Sedna röstar på Ferrari
21:24 OutOfService röstar på bollen__
21:25 FiaM röstar på Ferrari
21:27 Hedinn röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:30 quarter4ever röstar på Sedna
bollen__ borgmästare
Ferrari röstfifflare

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20:47 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Lilltess
21:25 Hedinn röstar på quarter4ever
21:25 OutOfService röstar på Lilltess
21:26 Sedna röstar på quarter4ever
21:26 FiaM röstar på Lilltess
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess
21:30 cirkus röstar på FiaM
Lilltess Brevbärarens ättling
Hedinn Brevbärare

DL 3
17:37 cirkus röstar på FiaM
18:10 Mirtai röstar på Habina
18:51 Sedna röstar på quarter4ever
21:20 quarter4ever röstar på Habina
21:27 Habina röstar på quarter4ever
21:27 Fiam röstar på Snurrfian
21:28 OutOfService röstar på quarter4ever
21:28 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:30 Snurrfian röstar på FiaM
quarter4ever bybo

Roller kvar:
Ängel (hoppas den lyckas nu!!)
Siare (ska få sia inatt)
bybo(r)

Psykopat
ulv(ar)

DL 1
20:27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:42 bollen__ röstar på quarter4ever
20:45 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:55 Ferrari röstar på bollen__
21:18 Habina röstar på Lilltess
21:23 Sedna röstar på Ferrari
21:24 OutOfService röstar på bollen__
21:25 FiaM röstar på Ferrari
21:27 Hedinn röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:30 quarter4ever röstar på Sedna
bollen__ borgmästare
Ferrari röstfifflare

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20:47 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Lilltess
21:25 Hedinn röstar på quarter4ever
21:25 OutOfService röstar på Lilltess
21:26 Sedna röstar på quarter4ever
21:26 FiaM röstar på Lilltess
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess
21:30 cirkus röstar på FiaM
Lilltess Brevbärarens ättling
Hedinn Brevbärare

DL 3
17:37 cirkus röstar på FiaM
18:10 Mirtai röstar på Habina
18:51 Sedna röstar på quarter4ever
21:20 quarter4ever röstar på Habina
21:27 Habina röstar på quarter4ever
21:27 FiaM röstar på Snurrfian
21:28 OutOfService röstar på quarter4ever
21:28 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:30 Snurrfian röstar på FiaM
quarter4ever bybo

Roller kvar:
Ängel (hoppas den lyckas nu!!)
Siare (ska få sia inatt)
bybo(r)

Psykopat
ulv(ar)
Blacksmithfarm - cirkus, Lilltess, quarter4ever
cirkus - Blacksmithfarm, FiaM, FiaM
FiaM - Frerrai, Lilltess, Snurrfian
Habina - Lilltess, quarter4ever, quarter4ever
Mirtai - missar, FiaM, Habina
OutOfService - bollen__, Lilltess, quarter4ever
Sedna - Ferrari, quarter4ever, quarter4ever
Snurrfian - missar, Lilltess, FiaM

Alltså, det som direkt sticker ut är att Habina, OutOfService och Sedna alla har röstat på spelare som vi nu vet är goda...

Samtidigt så tror jag inte att ulvarna helt har undgått att få röster på sig, men Mirtai verkar ha lyckat komma igenom leken hittills utan att ha fått en röst. För att hon är ulv?

Samtidigt lägger Mirtai en röst på FiaM dl2, en röst som skulle kunna tolkas som Siarröst.... Hm... , Mirtai valde Habina igår, cirkus stannade på FiaM...

Tyvärr(...) tror jag ju att jag kommer att överleva natten. Det finns för mycket att gå på mot mig för att ulvarna ska käka mig, tror jag. Men jag håller tummarna för att ängeln lyckas så att vi i alla fall har minst en dag till på oss att vända detta!

Alltså, det som direkt sticker ut är att Habina, OutOfService och Sedna alla har röstat på spelare som vi nu vet är goda...

Samtidigt så tror jag inte att ulvarna helt har undgått att få röster på sig, men Mirtai verkar ha lyckat komma igenom leken hittills utan att ha fått en röst. För att hon är ulv?

Samtidigt lägger Mirtai en röst på FiaM dl2, en röst som skulle kunna tolkas som Siarröst.... Hm...

Tyvärr(...) tror jag ju att jag kommer att överleva natten. Det finns för mycket att gå på mot mig för att ulvarna ska käka mig, tror jag. Men jag håller tummarna för att ängeln lyckas så att vi i alla fall har minst en dag till på oss att vända detta!
Hur menar du nu? Alla utom Mirtai och cirkus har röstat på deltagare som vi vet är goda. När det gäller dem sitter du och jag på lite facit var...
Jag tror också att jag kommer att överleva natten då jag har för mycket misstankar mot mig. :(
Vilka tror du på som onda i det här läget?

Du menar att Mirtai är ond för att hon följde(...), nej vänta. Q följde Mirtais röst på dig.

Alltså, det är ju inte så ovanligt att man spinner på varandras teorier, eller?? Varför gör det mig (och mirtai) ond? Ja, jag hade fel. Men, precis som dig, la jag en tidig röst för säkerhets skull och hade därmed inte lika mycket "på fötterna" som de som la de senare rösterna. Varför är det då jag som misstänks??

Hur menar du nu? Alla utom Mirtai och cirkus har röstat på deltagare som vi vet är goda. När det gäller dem sitter du och jag på lite facit var...
Jag tror också att jag kommer att överleva natten då jag har för mycket misstankar mot mig. :(
Jag kan ju bara svara utifrån mitt eget perspektiv. Och eftersom jag inte kan vara säker på dig, så...

Förtydligar - jag menar alltså att de endast röstat på bekräftat goda, ingen röst på någon nu levande spelare - hänger du med?

Jag kan ju bara svara utifrån mitt eget perspektiv. Och eftersom jag inte kan vara säker på dig, så...

Förtydligar - jag menar alltså att de endast röstat på bekräftat goda, ingen röst på någon nu levande spelare - hänger du med?
Ok, då är jag med på hur du menar. :up:
Förstår att du är osäker på mig, den här leken har varit så svår hittills att jag är osäker på alla utom mig själv. :banghead:

Alltså, jag vet inte :(

Snurrfian och Mirtai är svårbedömda tycker jag, det känns inte som jag sett så mycket av dem.

Q påpekade att lyan skulle ha outat sig igår, det tål kanske att fundera på, även om hon hade fel om mig. Nu är det inte säkert att det hjälpt ifall jag lagt rösten någon annanstans, i bästa fall hade det blivit lottning.

Jag undrar ifall det var så att du och eller Habina blev räddad(e) igår? Där ligger OOS sämst till, tycker jag nog.

Om det inte finns 2+1 kvar så MÅSTE ängeln lyckas nu.

Om leken fortsätter efter nattDL och jag har överlevt så vill jag avisera att jag kommer vara väldigt inaktiv under dagen. (ska på en rolig clinic)

Röststatistiken ser ju mindre rolig ut för många, varav 3 har bara röstat på goda som vi kan se nu. Men spontant så känner jag nog att efter gårdagens röstning så tycker jag att Habina är den som halkat längst upp på listan, hennes röststatistik är riktigt illa. Jag ångrar lite att jag inte röstade på henne, visst har FiaM varit skum, men så framhärdande mot goda Q som Habina var igår borde jag röstat på henne redan då. Jag hade ju *inte* känslan av att Q var ond utan hon var en desperat god som försökte rädda sitt skinn.

FiaM som varit min huvudmisstänkte är jag faktiskt mer osäker på hennes ondhet nu än innan, inte minst med avseende på hennes röst igår (inte för att jag vet ngt om Snurris, men vi vet ju om att Q var god och FiaM röstade nånstans i mitten och inte på Q) Samtidigt så kan det ju vara strategi för att just tvätta av sig de tankarna jag hade innan.

Alltså, jag vet inte :(

Snurrfian och Mirtai är svårbedömda tycker jag, det känns inte som jag sett så mycket av dem.

Q påpekade att lyan skulle ha outat sig igår, det tål kanske att fundera på, även om hon hade fel om mig. Nu är det inte säkert att det hjälpt ifall jag lagt rösten någon annanstans, i bästa fall hade det blivit lottning.

Jag undrar ifall det var så att du och eller Habina blev räddad(e) igår? Där ligger OOS sämst till, tycker jag nog.

Då tror jag att de räddade Habina i första hand hon hade flera röster tidigare än FiaM.

Alltså det här var ju tänkt att bli en lätt lek för nygamla mig.. men just nu känner jag bara :banghead:

Inser ju att min röststatistik ser väldigt illa ut, men jag tyckte verkligen att Q var lite väl på och hon gav mig ulvkänsla från första stund. Men hon var ju onekligen en desperat God.

Sitter på simskola nu med mitt bonusbarn så återkommer när vi kommit hem härifrån och hoppas att käket misslyckas så att vi får fortsätta en dag till, vore jäkligt surt om onda lyan ska vinna såhär lätt som vi gjort det för dom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka