Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Habina tycker jag mig äntligen känna igen! De senaste lekarna har jag upplevt att jag har saknat något hos henne men nu är det tillbaka. :banana: Det här innebär inte att jag tror att hon är god utan jag tycker bara att det är kul att se att glöden är tillbaka. :) Jag tycker att hon försöker vända och vrida på saker på samma sätt som hon gör när hon är god och hennes röststatistik (Lilltess - quarter4ever) är inte sämre (eller mycket bättre) än andras. Jag tycker att den här leken är svår och vågar inte godförklara någon än men hon är inte överst på min lista över misstänkta.

Mirtai känns för mig som ett stort frågetecken just nu. Hon röstade på mig igår och jag kan inte se något som tyder på att hon har släppt misstankarna mot mig idag men väljer att rösta på Habina. Även om jag är glad över att inte få hennes röst så hade jag gärna sett lite mer förklaring till varför.

Snurrfian missade första DL och är en av dem med minst antal inlägg så här långt. Röstade på Lilltess igår och verkar ha fokuserat mest på quarter4ever idag. Jag vill verkligen se mer från Snurrfian, som det är just nu så skaver det lite att hon bara har skrivit om samma person idag. Hon har kommenterat att hon är genomförkyld och det kan kanske spela roll men det skaver lite så jag kommer att hålla ett öga på Snurrfian.

Sedna misstänker att jag och/eller quarter4ever sitter i lyan. Jag kan inte svara för q men jag vet att jag inte sitter där. Tycker i övrigt att hon har fortsatt komma med bra inlägg, det finns inget där som får mig att reagera.

OutOfService tycker jag också fortsätter komma med bra tankar. Röstade på Lilltess igår efter att innan det ha uttryckt misstankar mot q och Hedinn och även mot Sedna. Nu när vi vet att minst två av dem som hon misstänkte/misstänker är goda så blir jag lite fundersam, samtidigt är det här en svår lek och för tillfället misstänker jag alla så... Jag vågar inte sätta OOS som god men är hon ond? Avvaktar lite men håller ett öga öppet på vad som kommer mer. :)

Habina tycker jag mig äntligen känna igen! De senaste lekarna har jag upplevt att jag har saknat något hos henne men nu är det tillbaka. :banana: Det här innebär inte att jag tror att hon är god utan jag tycker bara att det är kul att se att glöden är tillbaka. :) Jag tycker att hon försöker vända och vrida på saker på samma sätt som hon gör när hon är god och hennes röststatistik (Lilltess - quarter4ever) är inte sämre (eller mycket bättre) än andras. Jag tycker att den här leken är svår och vågar inte godförklara någon än men hon är inte överst på min lista över misstänkta.

ok VAD exakt är det som får dig att känna att hon är "tillbaka"?
Vad består hennes vridande och vändande av?
jag tycker inte alls att hennes röststatistik är bättre( eller sämre med för den delen) ÖHT än andras ( surprise!)
Och jag är väldigt intresserad över att veta vem som är överst på din misstankelista efter detta inlägget...

Mirtai känns för mig som ett stort frågetecken just nu. Hon röstade på mig igår och jag kan inte se något som tyder på att hon har släppt misstankarna mot mig idag men väljer att rösta på Habina. Även om jag är glad över att inte få hennes röst så hade jag gärna sett lite mer förklaring till varför.

Snurrfian missade första DL och är en av dem med minst antal inlägg så här långt. Röstade på Lilltess igår och verkar ha fokuserat mest på quarter4ever idag. Jag vill verkligen se mer från Snurrfian, som det är just nu så skaver det lite att hon bara har skrivit om samma person idag. Hon har kommenterat att hon är genomförkyld och det kan kanske spela roll men det skaver lite så jag kommer att hålla ett öga på Snurrfian.

Sedna misstänker att jag och/eller quarter4ever sitter i lyan. Jag kan inte svara för q men jag vet att jag inte sitter där. Tycker i övrigt att hon har fortsatt komma med bra inlägg, det finns inget där som får mig att reagera.

OutOfService tycker jag också fortsätter komma med bra tankar. Röstade på Lilltess igår efter att innan det ha uttryckt misstankar mot q och Hedinn och även mot Sedna. Nu när vi vet att minst två av dem som hon misstänkte/misstänker är goda så blir jag lite fundersam, samtidigt är det här en svår lek och för tillfället misstänker jag alla så... Jag vågar inte sätta OOS som god men är hon ond? Avvaktar lite men håller ett öga öppet på vad som kommer mer. :)
du glömde att ta med mig i din översikt ;)
vad tänker du om mig? som varit så på tapeten idag?

ok VAD exakt är det som får dig att känna att hon är "tillbaka"?
Vad består hennes vridande och vändande av?
jag tycker inte alls att hennes röststatistik är bättre( eller sämre med för den delen) ÖHT än andras ( surprise!)
Och jag är väldigt intresserad över att veta vem som är överst på din misstankelista efter detta inlägget...

Det är en känsla jag får när jag läser hennes inlägg, de senaste lekarna har jag saknat den glöd hon brukar ha och jag tycker att den börjar komma tillbaka. Jag upplever att hon staller mer frågor än i de senaste lekarna. Jag har väl inte skrivit att hennes röststatistik är bättre eller sämre än någon annans utan jag skrev just att den inte är det, därför säger ju inte den något. :)
Som du ser är det ganska många, inklusive du som saknas i mitt inlägg, jag håller på men jag ville posta medans jag kunde så att det inte skulle försvinna. Jag håller på och går igenom er andra just nu. :)

du glömde att ta med mig i din översikt ;)
vad tänker du om mig? som varit så på tapeten idag?
På väg, rent spontant är jag osäker på var jag har dig. Du är en av de skickligaste spelarna i den här leken vilket gör att jag är lite fundersam mot dig just för att undvika att bli totalt lurad. Ditt sätt att spela just nu gör att du antingen kan vara en god som kämpar med näbbar och klor för att stanna kvar men du kan också sitta i lyan. Är lite fundersam på varför du skulle spela på det sättet då eftersom du nästan får mer misstankar mot dig med det men säker är jag inte. Tydligt, eller hur... ;) :D

och varför är det enligt dig en ulv som gör det?
nåja nog brukar man så här till DL 3 ha en tanke om att den och den är ond för att... osv?
Att bara ha en idé om EN ond talar inte för din fördel faktiskt...

Jag kan ju inte göra annat än att skriva mina tankar, eller vill du att jag ska hitta på några tankar och gissa vilka jag tror är onda? För det är ungefär så jag känner att du svarar nu. Jag blir inte alls klok på dina motfrågor, jag har inte avskrivit mina misstankar från igår där jag både funderade på Hedinn och Sedna.. så att säga att jag ENBART har dig som misstänkt är att ta i tycker jag, jag har inte tagit upp någon annan nu ikväll, nej det kan jag erkänna. Jag har helt ärligt inte hunnit fundera över några andra då jag hela tiden fått nya svar från dig.

Det är en känsla jag får när jag läser hennes inlägg, de senaste lekarna har jag saknat den glöd hon brukar ha och jag tycker att den börjar komma tillbaka. Jag upplever att hon staller mer frågor än i de senaste lekarna. Jag har väl inte skrivit att hennes röststatistik är bättre eller sämre än någon annans utan jag skrev just att den inte är det, därför säger ju inte den något. :)
Som du ser är det ganska många, inklusive du som saknas i mitt inlägg, jag håller på men jag ville posta medans jag kunde så att det inte skulle försvinna. Jag håller på och går igenom er andra just nu. :)

På väg, rent spontant är jag osäker på var jag har dig. Du är en av de skickligaste spelarna i den här leken vilket gör att jag är lite fundersam mot dig just för att undvika att bli totalt lurad. Ditt sätt att spela just nu gör att du antingen kan vara en god som kämpar med näbbar och klor för att stanna kvar men du kan också sitta i lyan. Är lite fundersam på varför du skulle spela på det sättet då eftersom du nästan får mer misstankar mot dig med det men säker är jag inte. Tydligt, eller hur... ;) :D
jag tycker det är übertrevligt att få sådana ord om mig (:heart ) men jag själv uppfattar mig inte alls som skicklig och jag är ofta ute och cyklar.
Jag är nyfiken på vad du tänker om cirkus som har röstat på dig?

Nä, alltså jag vet inte om Q är ond eller inte, men jag tycker både FiaM och Habina är skummare faktiskt. Habina har väldigt svårt att förklara sin röst på Q tycker jag, det är inte trovärdigt och hennes röstmotivering är ... klen. Dessutom om man kollar på klockslagen från gårdagens röster så kan i allafall jag inte se att någon har räddat Q.

@Habina hur menar du att medvetet inte vill att du ska kolla röstlistan? Jag tycker snarast att den talar till hennes fördel iom klockslagen

Jag menar att quarter4ever bombarderar mig med inlägg och ifrågasätter varje ord jag skriver, så att jag inte skall hinna kolla listan. Vilket fungerade, för jag har fortfarande inte hunnit det. Hoppas hinna det nu innan DL. :)

ja men tacka sjutton för att jag ifrågasätter dig, du visar ju inte direkt något mer om dig än att du ska vara ond faktiskt...
Är det jobbigt att förklara sig ?
och är det för att du inte vet HUR du ska förklara dig:cautious:

Nä, det är inte jobbigt att förklara mig, men du verkar inte vilja förstå. ;) Däremot är det jobbigt att jag därigenom inte kan hjälpa till att föra leken framåt, genom att komma med teorier och egna funderingar.

Nä, det är inte jobbigt att förklara mig, men du verkar inte vilja förstå. ;) Däremot är det jobbigt att jag därigenom inte kan hjälpa till att föra leken framåt, genom att komma med teorier och egna funderingar.

Den här känslan har Q gett även mig under kvällen.. att hon inte vill förstå eller inte bry sig om att läsa allt, utan hakar upp sig på vissa saker och det skaver.

Haha, det kanske beror på att jag hunnit vara kvar lite längre i den här leken. ;) Men tack! :love:

Jag kan ju inte göra annat än att skriva mina tankar, eller vill du att jag ska hitta på några tankar och gissa vilka jag tror är onda? För det är ungefär så jag känner att du svarar nu. Jag blir inte alls klok på dina motfrågor, jag har inte avskrivit mina misstankar från igår där jag både funderade på Hedinn och Sedna.. så att säga att jag ENBART har dig som misstänkt är att ta i tycker jag, jag har inte tagit upp någon annan nu ikväll, nej det kan jag erkänna. Jag har helt ärligt inte hunnit fundera över några andra då jag hela tiden fått nya svar från dig.
alltså givetvis ska du inte "hitta på" tankar - men dina egna bör du ju kunna delge? vilket du hävdar att du gjort?
Jag tycker inte att du gjort det, förutom mot mig- jag undrar vart dina tankar leder helt enkelt?
om jag är ond så borde ju någon mer vara ond pga det och det osv?
Jag själv närmast avskrev Sedna och Hedinn som troliga onda pga att Lilltess var god, men det är ju från "my point of wiev" sas, varför har inte DU misstankar där idag? för det ser jag inte att du har?( Hedinn har ju käkats så fine, men sedna?)

Den här känslan har Q gett även mig under kvällen.. att hon inte vill förstå eller inte bry sig om att läsa allt, utan hakar upp sig på vissa saker och det skaver.

Tack jag började få för mig att jag var enda som upplevde det. :arghh:
alltså
JO jag läser allt, sedan "hakar" jag upp mig på det som JAG anser vara värt att göra det? Gör inte ni det?
det är inte JAG som inte kan svara för mig- jag tycker ni båda gör det skickligt att undvika att svara på direkta frågor
så ingen av er just framstår som goda just nu

Blacksmithfarm har röstat på cirkus och var sedan den som lade första rösten på Lilltess igår. Gårdagens röst har fått en del uppmärksamhet vilket inte är jätte konstigt eftersom Lilltess var god. Jag tycker att det är svårt att säga något om Blacksmithfarm, hon är en skicklig spelare som är jätteduktig på att lura mig. Det finns inget i hennes inlägg som jag tycker skaver men som med flera av de andra deltagarna jag har skrivit om vågar jag inte säga att hon är god.
cirkus inledde leken med lika bra koll på rollistan som vad jag hade (typ noll), har haft lite annat att tänka på den här leken och jag tycker att det märks. Hon kommer fortfarande med en del bra inlägg men jag saknar något. Hon tycker att jag och Habina är skummare än q och lägger sin röst på mig för andra dagen i rad. Det här säger mig absolut inget om hennes roll utan jag vill gärna se lite mer. Det skulle vara jättelätt att säga att cirkus röster på mig tyder på att hon är ulv men eftersom jag själv har lyckats pricka två goda hittills den här leken så vet jag ju hur svårt det är, jag vet ju att hon har fel och får hoppas att hon inte får med sig några fler.

Ska börja gå igenom alla inlägg från q nu vilket kan ta lite tid men jag har ju även kommenterat henne lite ovan från minnet och jag vet inte om så mycket kommer att förändras av genomgången.

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20.47 Illtess röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på lilltess
21:25 Hedinn röstar på Quarter4ever
21:25 Outofservice röstar på Lilltess
21:26 Sedna röstar på quarter4ever
21:26 FiaM röstar på Lilltess
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess
21:30 cirkus röstar på FiaM

Lilltess 5
q4 3
FiaM 2
BSF 1

Nu äntligen kan jag kika på den här. :)

OBS! Tänker högt här, så det kan bli lite förvirrande. Om vi tänker oss att quarter4ever är ulv. Jag lägger första rösten på henne 16:54. Sedan när goda Hedinn lägger andra rösten på henne har lilltess två röster på sig. En minut efter att Hedinn röstat på quarter4ever lägger Sedna sin röst där.

Dvs, kl 21:26 står det 3 till Q och 4 på Lilltess. Kan vara så att FiaM inte hann se Sednas röst på Q när hon lade rösten på Lilltess. Samtidigt borde nog FiaM och Q pratat ihop sig i lyan om de ändå röstade två minuter efter varandra...

Hm... Jag vill inte helt utesluta teorin, jag kan tänka mig att lyan fick panik och ville ha kvar Q. Intressant dock att @cirkus inte tyckte det här verkade vara ett försök att rädda Q.

alltså givetvis ska du inte "hitta på" tankar - men dina egna bör du ju kunna delge? vilket du hävdar att du gjort?
Jag tycker inte att du gjort det, förutom mot mig- jag undrar vart dina tankar leder helt enkelt?
om jag är ond så borde ju någon mer vara ond pga det och det osv?
Jag själv närmast avskrev Sedna och Hedinn som troliga onda pga att Lilltess var god, men det är ju från "my point of wiev" sas, varför har inte DU misstankar där idag? för det ser jag inte att du har?( Hedinn har ju käkats så fine, men sedna?)

Men tycker du alltså att alla ska tycka och agera precis som du gör? Bara för att du anser mig ond och därav misstänker flera andra av olika anledningar så betyder väl inte det att jag har den slutledningförmågan? Du är betydligt mycket mer rutinerad än vad jag är, jag har inte lekt på jag vet inte hur länge och är inte alls inne i ulvlekstänket som man blir när man leker oftare.

alltså
JO jag läser allt, sedan "hakar" jag upp mig på det som JAG anser vara värt att göra det? Gör inte ni det?
det är inte JAG som inte kan svara för mig- jag tycker ni båda gör det skickligt att undvika att svara på direkta frågor
så ingen av er just framstår som goda just nu

Fast jag svarar ju också på det som jag hakar upp mig på, men du tycker ju inte att jag har några egna tankar utan det är bara konstigt att jag går på min känsla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 766
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka