Jag fattade när @Niyama svarade.Ja man brukar väl inte förvänta sig att en nybörjare ska veta allt om hur det går till när de börjar leka, avd regler som man inte vet om?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattade när @Niyama svarade.Ja man brukar väl inte förvänta sig att en nybörjare ska veta allt om hur det går till när de börjar leka, avd regler som man inte vet om?
Inte min mening, sorryJag fattade när @Niyama svarade.Tyckte det var synnerligen kryptiskt.
Ja man brukar väl inte förvänta sig att en nybörjare ska veta allt om hur det går till när de börjar leka, avd regler som man inte vet om?
Vad menar du med detta? Klarspråk!
Hm nu var det Momstermum som var LL, så jag vet inte hur du kan veta det?Nej, fast i det fallet gav texten också en hint om rollen, om jag minns rätt.
Hm nu var det Momstermum som var LL, så jag vet inte hur du kan veta det?
Fast om det inte står nog om det i reglerna så är det ju inte fusk? Om LL har missat att skriva ut något i reglerna så är det ju ett LL misstag inte ett deltagarfel?
Instämmer i sista stycket.
fast om de ansåg just det var det ju märkligt att de tog in en ersättare? För den har ju kvar samma roll.Har för mig att @Myrten eller @Monstermom frågade mig.
Fast nu blir det lite höga hästar här?Men det är ju detta som är problemet.
Vissa har en moralisk kompass som säger att den aldrig skulle låna åt sitt nick. Det är liksom otänkbart, så självklart att man inte ens behöver en regel om det. Så kommer någon annan och tycker att det är helt okej. Då är det stor risk för kollision.
Fast om det inte står nog om det i reglerna så är det ju inte fusk? Om LL har missat att skriva ut något i reglerna så är det ju ett LL misstag inte ett deltagarfel?
fast om de ansåg just det var det ju märkligt att de tog in en ersättare? För den har ju kvar samma roll.
Fast nu blir det lite höga hästar här?
Så de som inte tycker det är en big deal (inklusive jag själv) har en lägre moral?
Fast var det verkligen det som var otrevligt - att det bröts mot en oskriven regel? Jag tyckte att det inte var så himla rolig ton i inläggen när jag läste ikapp mig på kvällen, det kan inte ha varit det som avsetts då?Det här är det jag ville diskutera. Om det inte står med i reglerna så är det väl i alla fall lämpligt att LL kollar av med deltagaren om den förstått att något är en oskriven regel, innan den skickar ut varning och att man varit "väldigt otrevlig" som brutit mot denna oskrivna regel. För de flesta vill faktiskt inte bryta mot några regler.
Det har ju hänt mer än en gång att en nybörjare haft dålig koll på do's and dont's. Vet att någon blev rätt illa åtgången när den teoriade om att någon inte skrev i lektråden men att den sett att personen var aktiv i andra trådar på buke. Eller att någon teoriat om saker som skrivits i anmälningstråden.
nej jag tror inte heller att någon vill bryta mot regler som den inte vet omDet här är det jag ville diskutera. Om det inte står med i reglerna så är det väl i alla fall lämpligt att LL kollar av med deltagaren om den förstått att något är en oskriven regel, innan den skickar ut varning och att man varit "väldigt otrevlig" som brutit mot denna oskrivna regel. För de flesta vill faktiskt inte bryta mot några regler.
Fast nu blir det lite höga hästar här?
Så de som inte tycker det är en big deal (inklusive jag själv) har en lägre moral?
Nja, du skriver ju att de som tycker att det är otänkbart har en moralisk kompass och därmed antyder du att resterande inte har det.Jag har inte lagt någon värdering i det.
Har för mig att @Myrten eller @Monstermom frågade mig.
fast om de ansåg just det var det ju märkligt att de tog in en ersättare? För den har ju kvar samma roll.
Jag är rätt likgiltig inför om det är fusk eller ej, bara vi är ense om att det är tillåtet eller inte.
Exakt och det gäller andra saker som kanske är oskrivna regler för den ena men inte för den andra. Så att vi alla kan vara på samma startpunkt när lekar börjar
Nja, du skriver ju att de som tycker att det är otänkbart har en moralisk kompass och därmed antyder du att resterande inte har det.
Jag tar inte åt mig ett skvatt om det nu är någon som undrar om jag tänker lämna tråden i vredesmod.![]()