Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kampen om ringen eller från Bri till Vattnadal
Lekledare Lobelia
1:e assistent, mentor och hjälpreda Paddington

Kommer ringen att föras tryggt till Vattnadal eller är de de fruktade svarta ryttarna, nazgûlerna under Häxmästarens ledning som vinner Kampen om Ringen? Ska Gollum återfå sin älsssskade, sin "födelsedagspresent" RINGEN och snuva alla andra på vinsten? Går det att döda det slemmiga krypet som tycks ha nio liv? . Och vad ger ringen egentligen bäraren för makt egentligen? Hur många gånger kommer ringen att byta ägare, ingen eller vid var lynsch/käk?

Dessa och många fler frågor kommer att besvaras under Kampen om Ringen

1. Lena med H
2. cirkus
3. Habina
4. Gabby_Ossi
5. Snurrfian
6. Dentaku
7. Artline
8. FiaM
9. bollen__
10. quarter4ever
11.Idahoe
12. Fio
13. Blacksmithfarm
14. Klara
15. Mirtai :)
16. Niyama
17.
18.

Låter som ett fantastiskt roligt tema, men jag får som vanligt nöja mig med att läsa i måna av tid.
Heltidsjobb och en bebis som är väldigt mammig på kvällen efter att ha varit med pappa hela dagen ger tyvärr ingen tid att lägga på varulvslek. :(

För mig funkar det inte alls att lägga in smileys från mobilen om jag inte skriver in tecknen. Om jag klickar på en händer ingenting. Irriterande.

Jo, nu testade jag att ändra texteditor och då funkar det, men där får jag bara upp några få alternativ på smileys :(

Förresten, @glömmerallt - om du okar, kan inte du dokumentera principerna för lek med tre sidor och lägga in dem i tråden? I nästa tråd kan de få hänga med i de inledande inläggen. Jag tänker främst på när och hur de olika sidorna vinner. Jag har en känsla av att man där kan få skrynkla hjärnan ordentligt så om det finns önskemål om tre sidor framöver så är det bra för den som blir LL då att ha något att utgå ifrån.

Något helt annat: De senaste dagarna funkar Buke urdåligt i min mobil. När jag skriver scrollar fönstret inte ner. Just nu skriver jag i blindo och ser bara översta delen av mitt inlägg. Om jag försöker scrolla manuellt går det ibland, ibland är det omöjligt att komma tillbaka till slutet av inlägget, så jag undviker det.

Någon annan som haft dessa problem? Sjukt irriterande!!!!

Jadå det bör har jag sparat så det borde inte vara något problem. Dock beror det ju på hur den tredje sidan ser ut så jag får nog fundera lite på hur jag ska formulera ut ett par tydliga grundförslag eller så. Ett för tjuvarna och ett för trollen.

Jag skriver bara från dator så jag är lyckligtovetande om mobilproblem.

@Myrten

Det för tjuvarna stod redan i rollistan,se här nedan,behöver det utvecklas tycker du? Annars så räcker det ju att ge tredje sidor en egen rubrik så det blir lättare att hitta. :) Ska skriva ihop något om trollen där stod inget om hur de vinner.

"Tjuvarna - gillar varken bybor eller onda och försöker spela ut dessa mot varandra. Pratar med varandra utanför tråden och dödar någon var tredje natt.

Tjuvarna består av
Mästertjuven
Inbrottstjuven

Tjuverna vinner leken om något av följande uppfylls vid leken slut(leken tar slut när alla ulvar är döda eller ulvarna(går om man vill att byta ut mot onda både här och i punkterna) är fler än de goda), det räcker alltså att en av punkterna uppfylls:
  • Mästertjuven är vid liv vid lekens slut
  • Om Inbrottstjuven är vid liv vid lekens slut, siaren är död och alla onda är döda
  • Om Inbrottstjuven är vid liv, demonen är död(finns ingen demon så väljer man att ge en specifik ulv extrabetydelsen i starten) och ulvarna är fler än de goda."

Tre sidor med troll.

Innehåller

Goda

Valfria roller

Varulvar - Vet om vilka dom andra Varulvarna är, väljer varje natt en deltagare dom vill äta upp. Avskyr trollen och vill bli av med dem lika mycket som de vill bli av med byborna (och ulvarna avskyr trollen).

Troll
- Vet om vilka dom andra trollen är, väljer varje natt en deltagare dom vill äta upp. Avskyr varulvarna och vill bli av med dem lika mycket som de vill bli av med byborna (och ulvarna avskyr trollen).

Vem vinner när

Goda vinner när alla varulvar och troll är döda.
Varulvarna vinner när de är fler än de goda och fler än trollen.
Trollen vinner när de är fler än de goda och fler än ulvarna.

Tre sidor med troll.

Innehåller

Goda

Valfria roller

Varulvar - Vet om vilka dom andra Varulvarna är, väljer varje natt en deltagare dom vill äta upp. Avskyr trollen och vill bli av med dem lika mycket som de vill bli av med byborna (och ulvarna avskyr trollen).

Troll
- Vet om vilka dom andra trollen är, väljer varje natt en deltagare dom vill äta upp. Avskyr varulvarna och vill bli av med dem lika mycket som de vill bli av med byborna (och ulvarna avskyr trollen).

Vem vinner när

Goda vinner när alla varulvar och troll är döda.
Varulvarna vinner när de är fler än de goda och fler än trollen.
Trollen vinner när de är fler än de goda och fler än ulvarna.

bara så att jag är med på det.
Om det är tre troll,får det vara två goda och två ulvar när de vinner, eller måste det vara en god och en ond (= måste de vara fler än resterande spelare tillsammans, alltså)?

bara så att jag är med på det.
Om det är tre troll,får det vara två goda och två ulvar när de vinner, eller måste det vara en god och en ond (= måste de vara fler än resterande spelare tillsammans, alltså)?

Räcker att det är två goda och två ulvar tror jag att jag tänkte. Fast det är ju sådant som kan ändras om den som är LL tycker något annat är bättre. :)

@Lobelia
;)

Kampen om ringen eller från Bri till Vattnadal
Lekledare Lobelia
1:e assistent, mentor och hjälpreda Paddington

Kommer ringen att föras tryggt till Vattnadal eller är de de fruktade svarta ryttarna, nazgûlerna under Häxmästarens ledning som vinner Kampen om Ringen? Ska Gollum återfå sin älsssskade, sin "födelsedagspresent" RINGEN och snuva alla andra på vinsten? Går det att döda det slemmiga krypet som tycks ha nio liv? . Och vad ger ringen egentligen bäraren för makt egentligen? Hur många gånger kommer ringen att byta ägare, ingen eller vid var lynsch/käk?

Dessa och många fler frågor kommer att besvaras under Kampen om Ringen

1. Lena med H
2. cirkus
3. Habina
4. Gabby_Ossi
5. Snurrfian
6. Dentaku
7. Artline
8. FiaM
9. bollen__
10. quarter4ever
11.Idahoe
12. Fio
13. Blacksmithfarm
14. Klara
15. Mirtai :)
16. Niyama
17.glömmerallt
18.

Nej, det är ingen felskrivning. Vid några tillfällen har vi haft en röstning om vem som ska bli borgmästare. Jag skrev med det för annars skulle någon säkert påpeka att man kan rösta om andra saker än vem som ska lynchas.

Egentligen helt OT men hur gick det till egentligen? Hur röstar man då och fick ulvarna också rösta? Det här kanske borde finnas med i anmälningstråden istället. ;)

Till första DL röstar man dels på den som ska åka ut och dels på den man tycker ska vara BM. Och givetvis röstar ulvarna också.

Dold röstning eller öppet i tråden? Visste alla vem som blev BM? Och det kunde alltså bli en ulv? Gah jag har inte tid med OT just nu...

Öppet! Om det skedde dolt skulle ju ulvarna kunna gå ihop och rösta fram en ulv.
Jag tycker att det här var lite intressant, jag har inte varit med om det och blev nyfiken på hur det fungerade! :D Men käkade inte ulvarna BM så snart de kunde då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar