Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh, kom igen nu :bump:

Vågar nu säga med säkerhet att jag hade trillat av pinn om jag försökte. Skriv en ynka dikt (10 verser för kort) och jag är helt slut. :cautious:

Mera glögg och pepparkakor, mindre hjärnaktivitet! See you in 2015!
Om inte...

mpu_black_ops_2_origins_map_apocalypseMTU_id1378454140_343178.jpg

Nu har jag inte spelat med prästen men de onda behöver något som motvikt, det känns frustrerande som Ulv när det enda de goda behöver tänka på är att "bygga pussel" med de goda rollerna. Det finns gränser för hur mycket även den skickligaste spelare kan få lögner att verka trovärdiga och utan roller som kan störa ordningen och skapa osäkerhet så är det rätt trist att vara Ulv, man vill ju att ens egen sida ska kunna påverka rent praktiskt också.

Nu har jag inte spelat med prästen men de onda behöver något som motvikt, det känns frustrerande som Ulv när det enda de goda behöver tänka på är att "bygga pussel" med de goda rollerna. Det finns gränser för hur mycket även den skickligaste spelare kan få lögner att verka trovärdiga och utan roller som kan störa ordningen och skapa osäkerhet så är det rätt trist att vara Ulv, man vill ju att ens egen sida ska kunna påverka rent praktiskt också.

Hur menar du? Prästen är väl en motvikt då, eftersom en ulv kan bikta sig?

Hur menar du? Prästen är väl en motvikt då, eftersom en ulv kan bikta sig?

Jo det var ju det jag menade, att ulvarna behöver kunna göra något fuffens. Men jag tycker inte att alla ulvarnas ska kunna bikta sig det blir lite väl mycket att tvinga prästen att aldrig rösta på/misstänka dem.

LL: Niyama (lekstart på fredag)
1. Idahoe
2. LenaH
3. Habina
4. cirkus
5. Snurrfian
6. Lilltess
7. Koppen
8. Matmissbrukaren
9. glömmerallt
10. Myrten
11. Hedinn
12. Lobelia
13. Klara
14. Sasse
15. FiaM (Varnar dock redan nu för dåligt med tid på lördag...)
16. CaisaLundblad
17. Bumpo

Ur ulvperspektiv kan jag tycka att det är roligt med en roll utanför lyan, ledarvarg eller liknande. :)

Tagga fredag om mindre än fyra timmar!!!!!

Ur ulvperspektiv kan jag tycka att det är roligt med en roll utanför lyan, ledarvarg eller liknande. :)

Tagga fredag om mindre än fyra timmar!!!!!

Ja, det gillar jag också. Får se om det funkar med resten av rollerna + antalet.

Haha, jag börjar kika på roller nu så leken kommer upp ikväll eller imorgon förmiddag :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar