Jag har dock alla resultatböcker från 1990 och framåt...
Då fattas det 10 år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har dock alla resultatböcker från 1990 och framåt...
Jo, den rent männskliga aspekten har jag full förståelse för, det hör man ofta härikring också, den och den domaren är hårdare så då kan man troligtvis räkna med lite sämre resultat tex, men jag har inte hört något om detta med programridningen så generellt. Tycker det låter galet. Det är som att bestämma sig för att det är OK att frångå systemet, även om det inte är så stora avsteg. Det stämmer liksom inte i en värld med mycket strikta regler och nogranna riktlinjer om vad som gäller för att olika moment och rörelser ska anses vara godkända i största allmänhet.@Fiador fast så kan det ju vara på tävling oxå! Jag har fått 64 procent på en ritt som varit bättre än en ritt där jag fått 68 procent och då har inte ritten på 68 procent varit överbetalt! Det beror ju på om domaren ligger högt eller lågt i skalan. Vissa domare är hårdare än andra. Däremot har jag aldrig fått så uppenbart mkt bättre betalt på tävling som jag fått på Payandride!
Då fattas det 10 år
Klart jag gillar, är du 25 är jag ju typ tonåring!@LenaH ge fan i att gilla det där
Vi som tycker att vi är gamla? (Kan bero på att det är en liten ponny som sällskapar oss)Herregud vad gammal du är
Klart jag gillar, är du 25 är jag ju typ tonåring!
SemesterAlltså klockan är 00.20 och du är uppe? Har du semester? Eftersom du nu är tonåring så GÅ OCH LÄGG DIG!!
Men har du inte läst tråden här?
Min upplevelse är också att man klart får bättre % på programridning. Jag kan inte låta bli att undra om de som hävdar att så inte är fallet tävlar överhuvudtaget?
Däremot tror jag definitivt inte det är något DIREKTIV domare får på domarutbildningarna och det har nog ingen här påstått heller att det skulle vara så. Träningstävlingarna ligger som sagt inte under SVRF .
Jo men i de fall det är utbildade domare som också dömer på TÄVLING så kan dom ju inte ha olika "system".@Fiador det är ju för att det inte är tävling, utan träningstävling.
Jo, den rent männskliga aspekten har jag full förståelse för, det hör man ofta härikring också, den och den domaren är hårdare så då kan man troligtvis räkna med lite sämre resultat tex, men jag har inte hört något om detta med programridningen så generellt. Tycker det låter galet. Det är som att bestämma sig för att det är OK att frångå systemet, även om det inte är så stora avsteg. Det stämmer liksom inte i en värld med mycket strikta regler och nogranna riktlinjer om vad som gäller för att olika moment och rörelser ska anses vara godkända i största allmänhet.
Jo, det har faktiskt påståtts i denna tråd att domare på domarutbildningar sägs till att de ska döma snällt på PR. Och det är detta som jag protesterar mot eftersom jag vet att det inte är så.
Domarkurser ägnas åt annat än att diskutera PR och klubbtävlingar osv. Att uppmana domare att lägga sig på olika skalor beroende på vilken typ av tävling det är görs inte. Att sedan folk dömer olika är en annan femma, och som sagt så döms PR ofta av icke-domare.
Skulle gå in och läsa om Bukes tävlingsresultat men hamnade i ett jäkla tjafs om domarnas sätt att döma på tävling V.S. icke-tävling och folk som på riktigt snokar reda på medlemmars resultat på TDB för att motbevisa dem, ren lågstadieanda. Herregud vad fjantigt.
Här döms P&R alltid av domare. Sedan vad som diskuteras på deras möten beror säkert på vem som är dressyrdomarutbildare, finns säkert något distrikt där detta aldrig tas upp medans andra utbildare även lägger in P&R, och sen tror jag det är fel att tala om olika skalor, utan mer att det som är 6,8 blir 7 ist för 6,5 ex och det jag sett så blir katastoffelen snällare bedömt, det räcker för snitta 3-4% skillnad eller mer beroende på ritt.
Samma tänk har ju alltid gjorts, vad jag sett, även om det var tydligare före halvpoängen, ex vid skänkelvikn , nr 1 kanske låg mellan 6 och 7 men lite bättre åt 7:an, nr 2 låg också mellan 6 och 7 men lite mer åt 6:an, då har jag skrivit för flera som satt 7 på nr 1 fast det inte är en 7:a och då 6 på nr 2, just av anledning att båda var mittemellan.