Varför sysslar jag ens med dressyr?!
LB:1 debut idag. Skulle tävlat redan förra helgen men kunde inte pga. omständigheter. Så LB:1 debuten blev idag istället. Kan väl sammanfatta det som att jag ändå är "okej-nöjd" med ritten, men inte alls med procenten.
Framridningen var väldigt rörig. Trots enorm bana var folk rätt närgångna, vilket t.om. gjorde att Herr Häst kickade i luften, samt överlag var rätt distraherad. Får väl köpa en röd rosett till svansen, fast jag inte alls tycker att han är mötesskygg egentligen.
Anyway, sen inne på banan gjorde han ändå sitt absolut bästa och tog i till 110%. Han brukar vara lite "tugnstyrd" i sidorna och visserligen ställa bra i halsen, men inte riktigt helt igenom kroppen. Men t.om. det lyckades vi galant med idag! Längningarna på diagonalerna blev också förvånandsvärt bra - inga glappombyten och
enorm skillnad mellan arbets- mellan trav/galopp. Nästan så det gick väl mycket framåt tyckte jag. Den enda riktiga missen var att galoppvolten till vänster blev lite oval.
Kände dock inte att jag öht fick betalt för min ritt idag. Såg redan på Equipe innan att domaren verkade ligga lite lågt i sin bedömning, så tänkte att 55 % får jag vara nöjd med.
Jag fick 52,857% och kom typ sist
Tänkte först - men vad tusan har jag gjort för fel?! Sen när pappa hämtade protokollet så var väl reaktionen mer åt
- hållet. Maken till märkliga kommentarer har jag aldrig sett!
Om vi ska sammanfatta det så fick jag högre betyg på det som gick skit, än det som jag tyckte gick bra. Till exempel fick jag betydligt högre på den ovala galoppvolten än på mina riktigt ordentliga mellangångarter... Nej, men det var jättekonstigt! Kan PMa om någon vill veta mer exakt vad som stod...
Och så lite bilder. Såhär ser man alltså ut när man rider LB:1 på 52%...
(Bilderna håller väl ungefär samma kvalité som resultatet idag - dåliga. Ber om ursäkt får kvalitén!)
De 2 nedre bilderna är från galoppen - han håller alltså inte på att ramla framlänges!