Sv: Vårtecken = hundbajs överallt.
Finns väl en anledning till uttrycket: "det som göms i snö kommer upp i tö".
Finns väl en anledning till uttrycket: "det som göms i snö kommer upp i tö".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast med tanke på dessa otroliga mängder hundskit borde det finnas någon av de som beter sig så här på buke? Det är inte en eller två högar det handlar om.
.
Varför är det så oerhört svårt för hundägare att plocka upp skiten efter sina hundar?
Men det blir kul för dem att vada runt i drivorna efter de egna hundarnas bajs så här på vårkanten.
Hundägare måste ju gilla det eftersom de låter skiten ligga.
sen bara RINNER det ur honom
det var bara att stegar upp i kanten och rafsar till sig lite gräs, slänga det på slasket och ta upp så gott det gick.
*kl*
Har funderat på att beställa hem och dela ut skk:s små dekaler "Plock-upp! Här får du lägga din hundbajspåse" så att grannarna själva kan avgöra om de tycker det är ok att folk kastar sina bajspåsar i deras tunnor eller inte. Sådana finns det längs vägarna.
Har själv en magsjuk hund nu och jag som ALLTID plockar upp i stan tycker det känns hur pinsamt som helst när man står där. Hunden gör ju hela proceduren, kröker rygg och krafsar och det är bara jag som vet att det enda som kom var lite vätska. Så går folk förbi och stirrar argt, men vad ska jag göra?? Det finns ju ingenting att plocka upp, ska jag böja mig ned och låtsas eller??