Vårtecken = hundbajs överallt.

Sv: Vårtecken = hundbajs överallt.

Med tanke på att jag har ett barn som för det mesta går "i diket eller längre upp i skogen" tycker jag att det är ett oansvarigt sätt att tänka om du bor i tättbebyggt område. Bor en på landet där det finns ett fåtal hushåll med hund går det väl an, men i tättbebyggt område blir det så otroligt tätt mellan skitarna när vi ska kryssa mellan dem för att vi inte går på de ställen där det varit plogat/upptrampat under den snöiga perioden.

Som tur är så bor jag inte i ett tättbebyggt område.
Dessutom, ingen behöver 'kryssa' mellan min hunds skitar såvida man inte går nere i ett buskage eller liknande.

Sv: Vårtecken = hundbajs överallt.

Då är det inte lika illa. Tyvärr tänker många hundägare som du även om de bor i tättbebyggt område, har vi fått erfara. :crazy: Sedan snön smält gäller det att titta i backen hela tiden när vi är ute på promenad. Dvs även på gångvägar.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 149
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
712
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 091
Senast: Sasse
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 186
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka