Vårtecken = hundbajs överallt.

Inte_Ung

Trådstartare
Varför är det så oerhört svårt för hundägare att plocka upp skiten efter sina hundar?
Men det blir kul för dem att vada runt i drivorna efter de egna hundarnas bajs så här på vårkanten.
Hundägare måste ju gilla det eftersom de låter skiten ligga.

Sv: Vårtecken = hundbajs överallt.

Åh jag hatar det! Det är alltid något magiskt med snö som gör att folk inte plockar upp!?

Det är så äckligt, illaluktande och fruktansvärt irriterande varenda jäkla år. Senast i förrgår lämnade jag en rulle bajspåsar utanför en grannes dörr som alltid rastar sin hund på samma ställe här ute och aldrig plockar upp efter sig. Hoppas han fattade piken. :mad:

Behöver jag tillägga att jag alltid plockar upp?

Tyvärr är det ju många hundägare som tycker; ser jag det inte, så finns det inte och alltså tittar de åt ett annat håll när hunden skiter och sedan går de vidare :cool:

Det är rätt äckligt att plocka upp det.

Men ännu äckligare att lämna det :eek:

På vintern är det ju dessutom jättelätt att plocka = man tar med snön under också.

Min teori är att det är folk med dåliga skor som inte ids kliva ut i snön och plocka upp. Dessutom "försvinner" ju skiten i snön. Jag tycker det är jätteäckligt när folk inte plockar upp i bostadsområdena. Visst alla kan väl glömma påsar men några verkar glömma oftare än andra... Och man kan väl åtminstone försöka ta en pinne och vispa in skiten under buskarna eller nåt?

Eller så väntar man till korvarna har stelnat av kylan och plockar upp de då :D

Gick och tog skottkärran och en spade och tog bort all hund och hästskit i närområdet för några veckor sedan.

*knapplån*
Men det är hundägare som går samma rundor hela tiden så det slutar ju med att de själva kliver runt i skiten.
Varför vill de ha det så?
Det kan ju inte vara trevligt.

Jag plockar upp efter vovve, men tyvärr verkar jag vara rätt ensam om det i närmaste området.
Funderar nästan på att plocka upp andras skit om det är så att min vovve bajsar i närheten, men samtidigt så känner jag att varför ska jag göra det?

Annars har vi ju den skojiga varianten att folk har plockat upp bajset i påse - och slängt påsen på backen, gärna alldeles i närheten av en soptunna.:crazy: (Och jag lovar att de garanterat "tappar" påsen med flit)

*knapplån*
Men det är hundägare som går samma rundor hela tiden så det slutar ju med att de själva kliver runt i skiten.
Varför vill de ha det så?
Det kan ju inte vara trevligt.

De bryr sig inte, men samtidigt så svär de ve och förbannelse om det är så att de trampar i skiten - de fattar förmodligen inte att det kan vara deras egen hunds bajs de just klivit i.

KL

Jag väntade på årets "varför plockar inte hundägare upp skiten på vintern"-tråd, tänkte att den kommer nog snart :D

Jag har en teori om detta "fenomen". Jag tror att hundarna bekvämt kan bajsa lite varstans när det ligger snö, för aldrig att jag sett hundbajs på vägen/stigen om den ligger i skogen, utan hunden går in i just skogen och där försvinner ju bajset snabbt bara det inte är minus. Hundägarna som inte plockar på vintern plockar inte på sommaren heller, men nu bajsar hundarna som sagt lite var stans just pga snön. Snön töar och kvar blir bajset, överallt.

Jag försvarar INGEN med denna teori, det är bara en teori.

Det är SÅ JÄKLA äckligt! Det ligger överallt och i värmen börjar det lukta förfärligt *spysmiley*

Blev irriterad på en i klubben nu i helgen som tyckte vi skulle tömma säcken med bajspåsar på gödselstacken (hade utställning vid en ridskola) "men det förmultnar väl efter ett tag?" MED påsarna? Nej, det gör det inte. . . .

Ska tillägga att min mor ibland plockar upp andra hundars skit tillomed! Och det är ändå henne folk tittar snett på för hon går med 4st hundar.

Min teori är att det är folk med dåliga skor som inte ids kliva ut i snön och plocka upp. Dessutom "försvinner" ju skiten i snön.

Det där tror jag också på.

Här har man ingen som helst ursäkt att inte plocka upp i bostadsområden m.m. Det finn väldigt(!) gott om gratis hundbajspåsar uthängda. Vid samtliga hundrastgårdar, vid många dagis/skolor och på lite andra platser. Dessutom finns det oftast gott om soptunnor (om man inte går inne bland villorna).

TROTS det så ser jag dagligen hundskit överallt. Min äldsta hund är dessutom äcklig nog att äta upp skiten om hon kommer åt och så blir hon jättedålig i magen av det. Jag älskar våren just nu... :cool:

Det har i alla fall lett till att jag beställt sådana där klisterlappar från SKK där det står "plock upp - en skitsak!" med liten bildbeskrivning på HUR man plockar upp skiten också. De är gratis och jag har satt upp dem bland annat på min gata och på lite andra ställen. Vet inte om det är inbillning eller inte, men jag tycker det känns som om det är mindre skit runt de ställen där lapparna sitter.

Annars har vi ju den skojiga varianten att folk har plockat upp bajset i påse - och slängt påsen på backen, gärna alldeles i närheten av en soptunna.:crazy: (Och jag lovar att de garanterat "tappar" påsen med flit)

Eller hur, det är ju helt meningslöst :eek:
Jag har alltid undrat hur man tänker när man gör så, inte smart i alla fall ;) :D

Jag plockar upp efter vovve, men tyvärr verkar jag vara rätt ensam om det i närmaste området.
Funderar nästan på att plocka upp andras skit om det är så att min vovve bajsar i närheten, men samtidigt så känner jag att varför ska jag göra det?

Jag har faktiskt plockat upp andra hundars skit, om mina skitit nästan på någon annans skit och det varit lätt att plocka upp.. Känns jäkligt dumt att behöva göra det, men tja, det gynnar ju mig också eftersom jag slipper se den skithögen sedan.

Det där tror jag också på.

Det har i alla fall lett till att jag beställt sådana där klisterlappar från SKK där det står "plock upp - en skitsak!" med liten bildbeskrivning på HUR man plockar upp skiten också. De är gratis och jag har satt upp dem bland annat på min gata och på lite andra ställen. Vet inte om det är inbillning eller inte, men jag tycker det känns som om det är mindre skit runt de ställen där lapparna sitter.

Jag har letat på deras hemsida, men måste säga att jag inte hittar dem :o
Vart hittade du dem?

Åh. Jag önskar jag kunde vara så storhjärtad att jag även kunde plocka upp efter andras. Men jag lämnar sannolikt en stor spya efter mig då:p
Det är bara min egna hunds skit som jag kan plocka upp efter - inte för att hans skit är trevligare än nån annans men det sitter väl i huvudet:D

Jag var i en småstad för ett besök hos frisören, kunde knappt använda trottoaren pga all hundskit, sjukt vidrigt.:( Hoppas verkligen dem hundägarna kliver i det:devil:

Jag har faktiskt plockat upp andra hundars skit, om mina skitit nästan på någon annans skit och det varit lätt att plocka upp.. Känns jäkligt dumt att behöva göra det, men tja, det gynnar ju mig också eftersom jag slipper se den skithögen sedan.

Samma här, står jag ändå med en påse kan jag lika gärna plocka det som ligger brevid även om det inte kommer från min hund.

Det är verkligen vidrigt nu när det töar och man ser hur många som skitit(ha ha) i att plocka upp, allt smälter ihop till en enda stinkande sörja. Det är knappt så man kan gå på vissa ställen. :crazy: :mad:

Varför är det så oerhört svårt för hundägare att plocka upp skiten efter sina hundar?
Men det blir kul för dem att vada runt i drivorna efter de egna hundarnas bajs så här på vårkanten.
Hundägare måste ju gilla det eftersom de låter skiten ligga.

Vårtecken = IU kommer in på hund och klagar (som vanligt) :D

Du får väl fråga dom som lämnar skiten, hur ska vi andra kunna svara på det?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 149
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
712
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 091
Senast: Sasse
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 186
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka