Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*knapplån*
Men det är hundägare som går samma rundor hela tiden så det slutar ju med att de själva kliver runt i skiten.
Varför vill de ha det så?
Det kan ju inte vara trevligt.
Min teori är att det är folk med dåliga skor som inte ids kliva ut i snön och plocka upp. Dessutom "försvinner" ju skiten i snön.
Annars har vi ju den skojiga varianten att folk har plockat upp bajset i påse - och slängt påsen på backen, gärna alldeles i närheten av en soptunna.(Och jag lovar att de garanterat "tappar" påsen med flit)
Jag plockar upp efter vovve, men tyvärr verkar jag vara rätt ensam om det i närmaste området.
Funderar nästan på att plocka upp andras skit om det är så att min vovve bajsar i närheten, men samtidigt så känner jag att varför ska jag göra det?
Det där tror jag också på.
Det har i alla fall lett till att jag beställt sådana där klisterlappar från SKK där det står "plock upp - en skitsak!" med liten bildbeskrivning på HUR man plockar upp skiten också. De är gratis och jag har satt upp dem bland annat på min gata och på lite andra ställen. Vet inte om det är inbillning eller inte, men jag tycker det känns som om det är mindre skit runt de ställen där lapparna sitter.
Jag har letat på deras hemsida, men måste säga att jag inte hittar dem
Vart hittade du dem?
Jag har faktiskt plockat upp andra hundars skit, om mina skitit nästan på någon annans skit och det varit lätt att plocka upp.. Känns jäkligt dumt att behöva göra det, men tja, det gynnar ju mig också eftersom jag slipper se den skithögen sedan.
Varför är det så oerhört svårt för hundägare att plocka upp skiten efter sina hundar?
Men det blir kul för dem att vada runt i drivorna efter de egna hundarnas bajs så här på vårkanten.
Hundägare måste ju gilla det eftersom de låter skiten ligga.