Vart sover era hundar????

H

hasselby

Ja på natten? I sängen? Hund bädd? Ja vart sover dom? I erat sovrum? Eller?

Mina hundar sover i sovrummet. Där har jag en mjuk hundbädd och en madrass med lite mys filtar på. Men dom sover i sängen:smirk:

Sv: Vart sover era hundar????

Han sover antingen i soffan eller i sing korg i hallen. Han får inte gå in i sovrummet

Han sover i sängen, gärna mellan husse och matte. Ibland lägger han sig på golvet en stund, när det blir för varmt, men han hoppar snart upp i sängen igen.

KL:

Min växlar mellan sägen, soffan och golvet i hallen. I början hade vi en bädd till henne men eftersom hon aldrig använde den stoppades den undan i förrådet.

På natten sover hunden jämte mig i sängen.
På dagen varierar hon mellan sängen, soffan och sin korg i jämte soffan.

i min säng, soffan eller i inneboendens säng. förr sov minina alltid på kudden, men den är numera kattens tron och minina får sova vid fotändan tillsammans med loke.

Der verkar som hundarna överlag sover i sängen!:rofl:

I sin Bia-kopia :D

16202422.jpg

De sover i sovrumet i sina sängar, när det blir för varmt i dom så lägger de sig på golvet eller byter sängar me varann..
De har aldrig fått vara i sängen.

Jag har just flyttat från en madrass i vardagsrummet till sovrummet. Tanken var att jag skulle sova max en vecka med Nova men det råkade bli nästan 2 månader! :o Min pv/sambo har sagt ända från början att hon inte ska sova i sängen utan att det är katternas plats så hon sover på en bädd brevid sängen.

Men så smälte han lite och sa att hon får sova med mig när han åkt till jobbet kring 05.00 när han såg vilken separationsångest jag led av, Nova bryr sig inte speciellt mycket om vars hon sover! :angel: Så döm om min förvåning när hon gnydde till lite imorse och han lyfter upp henne i sängen och sover med henne! Tror det hela kommer att sluta så att han ber henne komma upp och sova med oss! ;)

Haha, jag sov också på en madrass i evigheter när Benjamin var valp. Jag var även gravid då, så till slut blev mina foglossningar överjävliga och då flyttade vi in i sängen, till husses stora förtret. Han skulle inte få vara i sovrummet alls nämligen.

Nu är han 2 år gammal strax, och ligger fortfarande som en kung i sängen. När jag går upp på morgonen så intar han sin rätta plats omgående, på min kudde bredvid sin älskade husse. Annars vräker han sig i fotändan mestadels.

Jag vet inte hur jag ska göra med nästa valp :crazy: Vi får inte plats med en till, mycket större, hund i sängen..

I sängen, under täcket, mellan mina eller sambons ben! :D
Man får själv sova som en groda till förmån för henne...:smirk:

Gamlingen sover i sin bädd ute i ena delen av hallen-som han har för sig själv.
Valpis sover antigen i sin bädd i vårat sovrum eller så ligger han och sover med Mig, vilket han gjort redan som liten bäbis:love:
Tiken min sover lite var som helst fastän hon har en egen bädd och får vara överallt, men ligger oftast(helst) under sängen vilket jag tyvärr inte har ngn bild på.

Senast ändrad:

Haha men det är ju så mysigt att sova med dom! Min är ju en jack russel så jag kan köpa många fler innan det blir trångt!

Ni får helt enkelt köpa en större säng! :angel: ;)

Vi har en 180 cm säng nu :crazy: Som innehåller 2 vuxna människor, samt en stor Amstaff.
Nästa valp som kommer är en Grand Danois, som redan som 3 veckors valp är mycket större än genomsnittet för rasen.. :eek:

Finns det 210 cm sängar eller? :angel:

Min älskling sover lite här o där. Men oftast i sin säng bredvid min eller på mattan.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 034
Senast: MML
·
Hemmet Om en säng är lite för mjuk hjälper det då att byta bäddmadrass? Det är en kontinentalsäng i ett litet större mått så jag känner inte...
2
Svar
35
· Visningar
848
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 387
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka