Vart ska man vända sig...

Aliil

Trådstartare
... när en granens hund står och tokskäller? Finns ingen störningstujor att ringa och hunden hindrar mig från att sova:(

(Och jag har varit och knackat på utan svar.)

Sv: Vart ska man vända sig...

Brukar hunden stå och skälla ofta? I så fall ring hyresvärden imorgon.

Om den inte brukar skälla så, så hade jag funderat på om det har hänt ägaren något. Kan ha ramlat inomhus, tuppat av eller värre................Vet du någon som känner hundägaren? Annars ring Polisen som får kolla upp det.

Hunden brukar inte vara själv hemma men e det nu. Det e två st som bor i lgh. Båda e vräkta så jag tror knappt att hyresväden kommer bryr sig då dom ska flytta i slutet på veckan (men vad hjälper det inatt?).

Den enda som jag vet känner hundägaren har tyvärr åkt ifrån orten. Men det blir då att ringa polisen. Men vad e dom göra?

Verkar konstigt. Kan de ha stuckit tidigare och övergivit hunden kanske? Eller, med tanke på vräkningen, har det hänt något därinne? Om hunden fortfarande skäller så hade jag bett Polisen komma och kolla.

Polisen ville inte komma ut vid det tillfället. Utan tyckte att det kunde vänta tills idag om hunden fortfarande var själv hemma.

Dock kom ägarna hem vid 02.30 inatt med buller och brak:grin: Men vad hjälpte det? Tack vare dom fick jag idag tacka nej till ett jobb då jag inte hade fått tillräckligt med sömn. Och det e andra gången mitt jobb har blivit påverkat pga dom:grin:

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 558
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 156
Senast: Myrten
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 502
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024
  • Valp 2025