varmblods manar (bilder)

Sv: varmblods manar (bilder)

kl.
så här såg min ut 20 september, har nog inga nya kort... fast nu är den mycket längre :)

jag tycker så här:
Aktiv travhäst: Lååååg man :love:
Ridhäst: stubb, eller handbred kort.
Absolut inte kortare! blä fy usch och tvi:eek:

jag tycker att det är olika beroende på hur en här är musklad .
En häst som har ganska smal hals ser ganska tanig i lång man, medan en häst med mera välvd hals är jättefin i det :)
jag tycker nog att alla passar i kort man och stub är väldigt fint på de med mer rak hals eftersom det ger en fin "båge".

Olika också beroende på manens tjocklek hoho :)

Får väl visa mina hästars manar också, I guess ;)

Sigge:
17844648.jpg
[/url][/IMG]

Candy [RIP 4/1 2008]
12668886.jpg
[/url][/IMG]

Roddan:
12668925.jpg
[/url][/IMG]

Hade stubbman på min ett tag, men orkade inte fixa den tillslut så jag lät den växa. ^^

Alla hästar är jättefina. Älskar travare :)

Fin häst! Jättefint byggd tycker jag. Jag gillar den långa mannen bäst måste jag säga:)

Man tackar =) Ja, jag gör faktiskt också det. Var lite rädd att han skulle få väldigt smal hals när jag lät den växa, men han är rätt så grov i sig själv, så det var inga problem. =)

Vilken helt underbar häst :love:
Jätte fint byggd! Skulle aldrig kunna gissa att det var en travare!
Helt underbar :love:

Här är min Lilja
18166652.jpg

funderar på om jag sku fixa kort man på henne?
sku hon passa tror ni?
visserligen passar hon i ardennerfläta:) men orka fläta varje gång man ska rida..:smirk:
hennes man växer som ogräs, dan efter jag fick hem henne klippte jag bort där nackstycket ligger och på 3 v har det växt ut 3-4 cm redan:eek:

Pållan är väldigt fin i sin långa man, men testa vettja! Det växer ju alltid ut ;)

Alla pållar är så ljuvligt fina! Jag längtar tills jag hittar den som blir min egen! :D

Öm ursäkta men jag har själv ett varmblod, varför skulle jag då inte tycka att dom är fina ????? :mad:
Det var inte så att jag menade att hästen var fin för att den inte såg ut som ett varmblod. Jag tyckte den var fin, hade jätte mkt utstrålning och den hade inte dom typiska travar musklerna...
Fattar du då lr ??

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 892
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 651
Senast: lilsan
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 439
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 364
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna