varmblods manar (bilder)

Sv: varmblods manar (bilder)

Min valacks man är lång och fin, och jag rör den inte så länge han travar.

Bild013-4.jpg

Mitt sto får stå ut med att ha klippt, ojämn man.. hennes man blir sliten och ful när den blir lång så jag klipper den.
Bild017.jpg

När hon hade lång man:

skanna0002.jpg

Haha.. ja hon såg lite tanig ut med all man, halsen såg lixom tunn ut, har själv klippt min travare nu, hon hade jättelång och fin man, men jag var tvungen att prova och se hur hon såg ut i kort man, och vipps så hade jag ett fullblod, men den växer ut igen. :D

jag personligen gillar långa manar. Det är ju ändå hästens skyddshår som folk klipper av.:cry: Vår hingst tuggade av vårt varmblods långa man när han var i värsta lektagen. Gissa om det blev tandgnisslan på vissa i familjen:crazy: Vi försöker spara ut men det tar väldigt lång tid. Såg dock att min buse tagit en ny tugga idag undra hur man ska våga lägga fram det i familjen. Kan bli kallaballik:D

Jag har klippt manen nu.
Sned vind å galen blev den men det växer ut.
Tyckte att det inte blev så fint iallafall.Jag hade väl förstora föhoppningar....
Men den växer ut å då kanske man hittar en längd som hon passar i....

Jag har klippt manen nu.
Sned vind å galen blev den men det växer ut.
Tyckte att det inte blev så fint iallafall.Jag hade väl förstora föhoppningar....
Men den växer ut å då kanske man hittar en längd som hon passar i....

Hur blev det = biiiild??! :)

Måste säga att jag föredrar lång man faktiskt, men kan även tycka att det finns de som passar i korta manar men skull dock aldrig få för mig att klippa min killes man...:D

17283618.jpg
[/url][/IMG]

vilket snyggt schabrak, vart har du fått tag i det??
PM:a gärna :bow: :bow: :bow:

18817_1196274440.jpg

Kickans man är inte klippt, dock skulle jag vilja raka av hela manen då hon har väldigt snygg hals och jag vill lättare kunna hålla reda på om hon är jämt musklad över halsen.

Men min mamma vill inte det så hon vinner med tanke på att hon betalar för hästen :D

Vilken beauty på nedersta bilden..du eller fotografen har verkligen fångat en naturlig häst på bilden "Lite wild" Så otroligt vacker:idea:

Ella har fått stå ut med lite olika manar :p

I sommras hade hon stubb
massor187.jpg

Nyklippt:
18sept07-127.jpg

Innan det hade hon ridhästman:
12---17mars-2007--0269.jpg

DSCN9354-1.jpg

När jag köpte henne sept 06 hade hon en fruktansvärd man:
20060909354.jpg

20060909342.jpg

Nu har jag köpt täcken med halvhals till henne, och då blir stubben så jävla ful. Så nu sparas den till sommaren så ska vi se om jag vill ha lång man på henne eller inte.

Knapplån
Måste bara få säga min åsikt ;-)
Hästar (alla) är vackrast med man, inte någon avklippt kant.

ursäkta förseningen men nu kommer en före och efterbild.

Den blev kanske sned men jag har rättat till den efterhand, den ser bättre ut nu.
Håll till godo!
DSCF2927.jpg

DSCF2930.jpg

Ganska sne?? hihi.. den blev jätte sne..;)
Har du bild på när du fixat den?

när jag fick mitt vbl hade hon sådan här man (ursäkta min look :angel:)
18290609.jpg

ett tag hade hon sådan här, inte världens bästa bild och inte heller den snyggaste, men ändå :angel:
18290610.jpg

nu har hon lite kortare än den här, inte så bra bild detta heller kanske men jaja...
18290608.jpg

Senast ändrad av en moderator:

jag vet den blev hemsk. :( Det var första gången jag klippte, tur att det växer ut....:smirk:
ska ta en bild igen bara jag kommer ihåg kameran.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 892
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 651
Senast: lilsan
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 439
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 364
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna