Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Åååh! :love:
(Orättvist att de fick en med namn :mad:)

*knapp*

För er med värkar, eller när ni får det:

Hittade denna värktimern som var betydligt smidigare att använda än att sitta med klocka/mobil.

Väldigt smidig :)

*knapp*

Fick blombud från jobbet idag, så vi tog e tack-bild och mailade dem. Jag ser visst ut som ett spöke och lillan försöker äta mig :D

img_1340_137020020.jpg

Va fina ni är :)
Hon är så liten lilla snutan. Du får ju inte ens ha henne i sele ännu...
HAr du planerat sele eller sjal? Jag tyckte det var underbart när E var liten...
Man kunde ju göra massor då :)

De jag har använt har varit från 3500g... Men det är säkert olika :)
Men hon var inte så lång va? Var det46? Kunde ju snokat tillbaka iofs :)

Funkar allt bra nu? Är Pappa lika stolt som dig? Underbart va?

Idag har jag fått tummen ur o åkt till min häst :) Nu så snart vill jag ta hem honom o leka lite :)

Bjussar på en färsk magbild, kanske till och med den sista :o 2 dagar kvar till bf och nu börjat t.om mammatröjorna bli för korta ;)

190064_10150203694889554_720024553_8924176_2616488_n.jpg

Välkommen till världen Tilde! född 110310, kl 21:04. 3395g och 49cm. Världens finaste, förstås!:love:

Förbehandlingen inför själva igångsättningen tog tid, närmare bestämt 50 timmar (men de var bara tråkiga och långsamma, inte jobbiga eller smärtsamma på ngt sätt) men sedan, jäklar vad det gick!

De tog hål på hinnorna 18:00, -inget hände. Kopplade värksimulerande dropp på absolut lägsta nivå för att "smyga igång" förlossningen 19:05, 2 svaga sammandragningar på 30 min. Höjde droppet ett snäpp vid 19:35 och plötsligt hade jag värkar med en minuts mellanrum.

De blev snabbt väldigt intensiva och täta, bara 30 s paus emellan, och jag fick be om att få droppet avstängt. Det hjälpte dock inte, min kropp hade redan tagit över arbetet och fortsatte i ett rasande tempo alldeles av sig själv. Jag hade ingen kontroll alls faktiskt, lyckades inte alls andas genom värkarna utan skrek mest som Tarzan... =/

20:45 konstteras jag öppen 6 cm och bm går för att ringa narkosläkaren, epidural ska läggas, men det hinner bara gå kanske 5 minuter så får vi ringa på klockan: jag måste krysta, barnet kommer NU! De får av mig byxorna snabbt som attan, tittar efter, och jo, där kommer ju huvudet! Klockan 21:04 är hon född, våran fina Tilde! 90 minuter från första riktiga värk tills att hon var ute, verkligen racerfart på den här tjejen när det väl kom igång!

Trots att förlossningen gick vansinnigt fort, och gjorde vansinnigt ont, så gick det bra. Tilde mår fint, jag var jättepigg direkt efteråt, inte en enda bristning och bara 1dl (!) i blodförlust. Jag kände mig som superwoman, om än en ngt chokad sådan. =)

Idag kom min stora tös Alma & hälsade på, stoltare storasyster får man leta efter! Hela hon verkligen lös när hon fick se, röra och hålla sin så länge efterlängtade lillasyster! Mina två fina döttrar!:love:

Nu blir vi kvar på BB några dagar, Tilde är under observation iom att jag har b-streptokocker, och hon har även haft lite svårt med att hålla värmen, men förhoppningsvis åker vi hem på söndag!

Jättegrattis till Tilde, låter som en bra förlossning :) Nu börjar det verkligen hända grejer i den här tråden :banana:

*kl*
Jag har sovit nästan 12 timmar i natt! :o Så länge har jag inte sovit sen jag va sjuk i januari. Kan det vara kroppen som vilar upp sig och förbereder sig på vad som komma ska? Jag hoppas iaf att det väntar en vecka till så att mamma hinner flytta hem :D

Hehe, men jag har ju annat för mig :D

Allt är så :love:

Amningen har kommit igång, hon äter JÄMT vilket känns lite drygt ibland men det blir ju bättre. Bröstvårtorna är rätt ömma och lite, lite såriga (Purelan rekommenderas! Hade jag vetat hur det skulle vara hade jag köpt hem det innan) men det gör bara ont första sekunderna när hon suger tag. Jag har fått en hylla värdig en porrskådis :rofl:

Nätterna/sömnen har funkat riktigt bra fram till i natt, jag har fått sova 3-4 h x 2 då hon bara vaknat för att äta emellan. I natt har det inte blivit mer än 1-2 h åt gången men det är bara att gilla läget :) Jag sover en stund på eftermiddagarna också oftast.

Just det, jag har djur... :angel: Jag har en helt enastående hästvakt som tagit morgonpassen i stallet och sedan, helt på eget initiativ, fixat mockning och gjort i ordning foder så allt är klart för insläpp och kvällsmat. Jag får inte mocka själv och ska helst inte gå med hästarna heller förrän stygnen läkt men har liiite svårt att låta bli :angel: Hingsten mopsade sig lite mot sambon så jag har tagit in honom själv.
Min katt undrar vad hon gjort för ont för att förtjäna detta öde och har inte vågat ligga hos mig sedan vi kom hem :( Livrädd för bebisen...

Bebis verkar för övrigt tycka att vi fortfarande ska sitta ihop och vill helst inte vara ifrån mig alls. Så allt jag ska göra som hon inte kan vara med på, tex duscha, fodra, kissa, måste ske på tre röda, för även om hon sover när jag lämnar över henne till pappa eller lägger henne i sängen/vagnen så tar det inte lång stund innan hon vaknar och är ledsen. Feels good to be needed ;)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar