Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Du märker när vattnet går :) Det kommer inte som en enda störtflod utan flera "små" eller konstant läckage. Så även om vattnet går när man står i duschen så märker man det efteråt! Det är dessutom ganska ovanligt att förlossningen startar med vattenavgång.
Slemproppen kan du strunta i... Den kan lossna och nybildas flera ggr och att den lossnar är inte ett tecken på att något är på gång. Jag har ingen aning om när min försvann, men det var minst 2 v innan förlossningen iaf (gick ju öppen flera veckor). Lite kinkig över att jag inte fick se den :D
Ang rörelser, om du är väldigt orolig så skriv upp varje gång du känner något! Du kan också göra en 'skala' för intensiteten på rörelserna.

Lugn och fin :)

Jag var ju orolig för allt det där när jag var hos BM i veckan. Hon kollade efter och kunde inte avgöra om det var slemproppen eller fostervatten som läckte, men eftersom det var så pass lite som det var så var det ingen fara.

Skulle det bli mer (alltså att jag skulle behöva byta binda/trosskydd betydligt oftare än någon gång per dag) så skulle jag ringa förlossningen för att få det uppkollat ordentligt. Men att vattnet gick, det kom vi fram till att jag inte kunde missa. :p

Jahapp. Vecka 40 idag då. :eek:

Ny magbild, nu syns bristningarna jag har i sidan på bilden också (men inte så mycket). De på låren har blivit jättedjupa, så de kommer nog inte försvinna helt sen... Finns en anledning till att jag har boxertrosor på bilderna. :angel: ;)

SAM_0322.jpg

Vecka 39+0

Men nu får den väl se till att titta ut?!
Annars är det ju risk att det blir oordning i BF-listan ;)

Haha, de syns när man vet var de är... :angel:

Men ja, eftersom jag har riktigt djupa bristningar i både låren och i brösten (de är faktiskt mörkblå-röda de bristningarna) så har jag varit så glad över att inte ha några på magen i alla fall... Men nu finns de också! De är dock bara lite nyansskillnad. Än så länge...:cool:

Inte ett enda tecken på att den skulle vara på väg...

Men imorgon ska jag ha kvällsfodring, innebär kvällsmockning till ca 25 hästar och matning av 50 hästar... fylla hövagn, släpa hövagn och havrevagn, lyfta höpåsar osv. Efter det tänkte jag åka hem och sexa till det lite. Hahha då kanske den kommer ut :p

är helt säker på att den där slemproppen lossnat eller nåt annat på g då jag har haft en ganska så slemmig flytning ända sen igå morse som jag inte känner igen...lite molvärk i magen till å från annars händer de inget kul så nåt kanske händer framöver...

vill ni se på bristningar så kan ni få en bild på min mage :devil:

är helt säker på att den där slemproppen lossnat eller nåt annat på g då jag har haft en ganska så slemmig flytning ända sen igå morse som jag inte känner igen...lite molvärk i magen till å från annars händer de inget kul så nåt kanske händer framöver...

vill ni se på bristningar så kan ni få en bild på min mage :devil:

Hoppas det är på g nu då! :bump:

Och bristningar ja, mina når upp över naveln nu och är riktigt synliga. Som en kompis sa, "du har flames på magen!" :D

Hoppas det är på gång för dig! :laugh:

Inte för att sänka ditt hopp, men jag har haft slemflytning och molvärk i över en vecka nu... :angel: Men ingen graviditet eller förlossning är den andra lik! :idea:

Jag tror att en viktig faktor är att komma ihåg att man faktiskt (iallafall oftast) är två. Låta bebin vara med pappan så mycket som möjligt så att prioriteringarna inte känns tunga. Också att bebin faktiskt inte BEHÖVER sitta ihop med föräldrarna (företrädesvis mamman) utan de kan ligga för sig själva medan man duschar eller går på muggen.

Vilken tur! :laugh:

Idag känner jag mig hopplös. Den här bebisen kommer aldrig komma ut. Jag vet att jag inte ens passerat BF än, vilket gör mig ännu mer irriterad. Jag har ju haft sammandragningar och förvärkar hur länge som helst. Men inte tänker bebis komma ut för det!

1 april är 13 dagar efter BF. Jag är ännu mer övertygad om att om bebis inte kommit till 1 april så kommer sjukvården se till att bebis kommer 1 april. Jag är helt övertygad nu och helt inställd på att gå och ha ont i tre veckor till. Blir man inte helt desperat då kanske..? :grin:

Älskade lilla unge därinne, kom uuuuuut! :love::angel:

kl

Vi kom hem igår fm, skönt att vara hemma! :laugh:

Tilde sover och ammar på dagarna, och ammar, ammar, ammar och gråter på nätterna hittills, så jag är rätt trött... men hon är helt underbar, inte trodde jag väl att man kuna älska en ny liten bebis lika mkt som sitt stora barn, men det kan man! :love:

mars%2B2011%2B088.jpg

Ni andra som väntar och längtar, jag hoppas det snart blir er tur! :banana:

*kl*

Har varit hos BM idag, inga tecken på att det tänker komma ut nån bebis fortfarande. Hjärtljuden var bra, SFmått 34 cm (40+6)... Hade lite högre undertryck än vanligt.

Nästa tisdag ska jag på förlossningen kl 08.00 för bedömning och mest troligt igångsättning om den inte har kommit ut innan dess.

känner inte heller av något längre, hade massvis med förverkar och sammandragningar för typ 2-3 veckor sen men inget nu... Dock blev jag ursäkta språket riktigt dålig i magen igår alltså riktigt maginfluensadålig, men känner mig inte sjuk för utom magen då vill säga, kan ju alltid hoppas att det är kroppen som förbereder sig :)

Hopps på att den kommer ut innan nu då. Förstår att det måste kännas jättejobbigt när det inte händer något.

Det var något av den sötaste pussmunnen jag någonsin sett! Hur kan du låta bli att pussa konstant?

BMbesök idag. V 38+6 SF 37 cm, hjärtfrekvens 130. Allt bra. Huvudet nedåt och ruckbart.
Fick ny tid tors nästa vecka. Då är det BF+3dagar. Boka du den tiden sa jag, men jag tänker inte komma!
På tors tänker jag sätta in det tunga artilleriet för jag vill gärna att bebis ska komma på fred.

*knappen*

Varit hos BM idag då, v. 39+2.

SF hade stigit igen till 35 cm (+2 cm på en vecka), hjärtljud 140 och normalt blodtryck. Fortfarande lite högre än vad jag haft tidigare, men inget som är alarmerande på något vis (har för mig att det var 120/75 ungefär nu). :)

Bokade ny tid till nästa fredag (BF+6), men jag hoppas då att bebis har valt att komma ut innan dess. :p

kollade på en unge i minuten igår...jag vill att min bäbis ska komma ut nu!..jag bara gråter när väl deras ungar är ute för de är så häftigt/vackert eller vad man ska kalla det så kan bara tänka mig hur mycket jag kommer att lipa när min väl ligger där på bröstet...:)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar