Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Tack för alla grattis!!!

Equilina: våran kom med namn redan som plus på stickan. =) Maken sa omgående att det var en tjej och att hon skulle heta tilde, när vi fick reda på gravidteten!

Nu håller Tilde värmen själv, även om det krävs mössa och extra filt. Hon ammar, ammar, ammar, men jag har ingen direkt mjölk änu så hon har fått lite ersättning här på bb. Alla undersökningar har varit bra så med största sanolikhe får vi åka hem i morgon!

Ja det där att de ammar hela tiden sa min BM att man måste stå ut med iaf de två första veckorna, sen brukar det tydligen lugna ned sig lite.

Jag har ju lite skräck för att någon ska vara sådär totalt beroende av mig. Jag får smått panik av tanken på att inte kunna gå ut med hunden ens utan att panik utbryter i hemmet... Så ibland funderar jag över vad jag har gett mig in på :p

Man prioriterar om ;)

*knapp*

Måste skryta med min fräsch-het :angel:

3 min efter att hon kom ut:
img_0125_137196850.jpg

Hur beställer man att vara sådär fräsch direkt efter?

Du får nog allt dela med dig av dina knep om det! :D

Men just sådant handlar ju inte om att prioritera? Alltså att hunden måste rastas, jag måste bajsa o dyl. Alltså sådant som inte GÅR att prioritera bort gör att jag får lite paniktankar över att någon då ska gallskrika den stunden jag inte kan finnas tillgänglig.

jag funderar på om man ska skaffa en sån där sjal och knyta på sig, så kan ungen ligga i den medans man går ut. Gömd under en jacka. Undrar om det skulle funka

Bebis kan faktiskt följa med på toa om det kniper... Äter lika bra där ;)
Jag hade E mycket i sele när hon var liten -under jackan. Så jag kunde kissa hundarna i lugn o ro :) Men visst har det hänt att de bara fått hoppa ut o kissa på närmsta pinne o gå in igen...
Den tiden får de ju ändå tillbaka på att man kan traska med sele, sjal eller barnvagn. Jag kommer ju aldrig kunna ha så mkt tid över som nu som mammaledig :)

Sen känner jag precis likadant som Equilina. Man omprioriterar tills det passar ;) I början hade man dessutom så mkt lycka i kroppen att man varken kände hunger eller trötthet- bara törst ;)

Det kommer bli sååå bra :)

jag funderar på om man ska skaffa en sån där sjal och knyta på sig, så kan ungen ligga i den medans man går ut. Gömd under en jacka. Undrar om det skulle funka

Det beror nog på barnet, men jag kan rekommendera sjal VARMT :love: Vi använde våran massor, och jag hoppas verkligen att nästa barn trivs bra i den också :)

Men alltså det jag menar är ju att det inte går att prioritera, för mig handlar omprioritera att man inte kan göra vad man vill hela tiden utan prioriterar bebis före ridning tex. Men rasta hund, bajsa, duscha, gå till tandläkaren, ta in hästar MÅSTE ju göras hur man än prioriterar? Det går ju inte att säga att hunden får pissa inne? Hästarna får sova ute? Jag får gå med tandvärk i ett halvår tills bebis går att lämna? Förstår ni hur jag menar?

Alltså jorden fortsätter ju snurra och saker fortsätter hända runtomkring trots att jag har fått en bebis? De som redan har ett barn när de får en bebis MÅSTE ju ta hand om det andra barnet också, det går ju inte att prioritera bort? Hur klarar sig de bebisar som har äldre syskon och alltså inte blir lika "prioriterade" som första barnet?

Hahaha nu låter jag ju som nån negativ kärring, men jag funderar väldigt mycket över det här och sådant som inte går att ändra och prioritera på något sätt.

Funderar också på sjal/sele, men är tveksam till att jag kommer kunna bära så mycket, har en ful ryggskada efter en ridolycka :crazy:

Naturligtvis får man sköta det som är allra viktigast. Barnet kan faktiskt gråta en stund om du vill kissa klart. Hunden brukar kunna hålla sig till bäbis somnar... Annars är det bara asa med ;)
Du har kanske någon som kan passa barnet när du ska till tandläkaren?

Ditt liv tar inte slut för att du blir mamma... En del är redo att lämna bort till barnvakt idrekt- andra inte... En del barn sover i sin säng/vagn/vagga från dag 1. En del sitter som mjölkiglar på bröstet i flera veckor...

Det är jättesvårt att se hur just din situation ska se ut- men jag har klarat av att låta mina hundar kissa och hästarna har sovit inne hela höst/vintern ;)
Jag är ändå ensam hela veckorna... Pappan hemma på helgerna :)

Funderar också på sjal/sele, men är tveksam till att jag kommer kunna bära så mycket, har en ful ryggskada efter en ridolycka :crazy:

Aj då...men sjal fungerar vad jag förstått oftast bra, även om man har dålig rygg. Hoppas det kan fungera för dig med! Om du väljer sele, så tänk på att vara nog med att välja en ergonomisk sele, typ Manduca (en sån har vi, jättebra) eller liknande. Babybjörn tex. är inte lika bra vad gäller dels din rygg samt även för barnet :)

Jag har en kotkompression med en totalt krossad kota, vilket gör att all extra tyngd som läggs på mig och ger ett tryck på ryggraden inte är bra. Så tror tyvärr inte att det spelar någon roll hurdan sjal/sele jag bär i, tyngden blir ju densamma. Trist för det är så himla många som lovordar just sjal/sele.

Jag har en kotkompression med en totalt krossad kota, vilket gör att all extra tyngd som läggs på mig och ger ett tryck på ryggraden inte är bra. Så tror tyvärr inte att det spelar någon roll hurdan sjal/sele jag bär i, tyngden blir ju densamma. Trist för det är så himla många som lovordar just sjal/sele.

Aj då, vad tråkigt... :( måste vara jobbigt att vara gravid då, det känns ju i ryggen för de flesta ändå.

Jag har ju varit tvungen att hålla mig vältränad och slimfit helt enkelt... har som tur var kunnat rida fram till v38 och kan fortfarande (trots att BF var i måndags) promenera i raskt tempo.

Får hoppas att jag får en snäll bebis som inte vill bli runtburen och som gillar att åka vagn ;)

Jag har ju varit tvungen att hålla mig vältränad och slimfit helt enkelt... har som tur var kunnat rida fram till v38 och kan fortfarande (trots att BF var i måndags) promenera i raskt tempo.

Får hoppas att jag får en snäll bebis som inte vill bli runtburen och som gillar att åka vagn ;)

Oj jäklar, superwoman :eek: :D Nog för att jag kan promenera, men rida...det slutade jag med runt 14:de veckan, fast mest för att jag var lite ängslig av mig egentligen :o

*kl*

usch, jag vet inte hurdan jag blivit..jag har börjat tänka på alla möjliga saker nu å stirrar upp mig... hur ska jag veta att när vattnen går eller om de börjar sippra ut?! hur ska jag veta om det är slemproppen som släppt eller de baraär vanliga flytningar?! rör sig verkligen bäbis där inne?! eller har de hänt nåt med den?! massa MASSA funderingar nu när de börjar närma sig...säkert helt vanligt det med men lite jobbigt, å nu har jag börjat få ont i halsen å förkylning på g med..usch inget kul..å ibland blir jag nästan yr å svetten bara rinner...då blir jagorolig för det...ÄNDÅ va jag hos BM i onsdags på kontroll å allt va ok...jaja, de ska nog gå bra allt....:crazy:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar