Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Grattis grattis, det låter verkligen som det gått ruggigt smidigt och bra för er alla. Underbart att läsa :)

Grattis! Vad skojjigt, då var bebis nr 2 född :)

*sista knappen*

Igår kväll hade jag en massa förvärkar igen, men efter en varm dusch och mat i magen så gav de med sig... Dock gav det med sig att jag inte hade en massa ont i magen i natt, och att bara behöva gå upp och kissa 3 gånger under natten var ju som en dröm! Känner mig riktigt utvilad idag! :D

Tänk vad man prioriterar om på natten redan innan bebisen är ute. :p

10 dagar till BF idag! :love:

Jag blir så lee på alla :devil: som ska försöka förklara för en hur livet kommer att bli när bäbis kommer...i mina öron å huvud låter de ungefär såhär " sätt dig i en lägenhet, glo på ungen å följ varje steg den tar, gör ALDRIG nåt för dig själv å din sambo ska du inte räkna med, sälj dina hästar å umgås bara med andra morsor för du har inget gemensamt med nån annan"...ok kan erkänna att jag ä väl pessimistisk nu:mad: men blir så förbannad...

bara för vi har köpt gård å ämnar renovera endel ( byta kök själva, toan måste man ändå ha hantverkare till) vi måste ta in skörd till hästarna, å jag vill verkligen försöka få tid så jag kan ha mina två hästar kvar så får man bara ett flin från folk som säger att bara för barnafödandet är över så finns de inte tid till nånting blaha blaha BLAHA!...nee de kanske kan ses som väl optimistiskt att försöka hinna med allt men iaf i mitt förhållande så är vi två om detta barn..å min sambo har iaf planerat att han ska komma hem tidigare två dagar i veckan just för att jag ska kunna få "egentid" med mina hästar..(han har sånt jobb så han kan göra så)..

De roliga i ALLT detta är att dom som säger sånt här till en är dom som sitter i samhället i ett hus eller lägenhet med MAX två barn, jobbar dagtid, har dagisplats å hemmalivet består av att umgås med familjen framför tvn..däremot dom jag känner som har gård/hästar/eller iaf bor på landet ( då de oftast innebär mer jobb av olika slag) kanske har två till 6 barn, oftast ALDRIG gnäller över att man inte kommer hinna..de enda dom säger är "ja räkna med att prioritera om tiden, men allt går bara man vill.." ja jag blir så leee på folk ibland...hur många av er har inte blivit tillsagda helt självklart att hästen ska säljas?! antar att de flesta av oss fått den frågan...:mad:

Jag har aldrig fått frågan, från någon. Inte heller när jag berättar att jag ska betäcka en av mina fyra hästar i vår och på så vis få fem hästar protesterar någon :laugh:

Eftersom jag inte har någon häst sen ett år tillbaka så har ingen sagt något om den saken. :angel:

Däremot har jag planerat att ta upp ridningen med en medryttarhäst eller liknande ett par dagar i veckan. Vi bor också i hus (visserligen inte "på landet") och det är ett ständigt renoveringsbehov här... :grin:

Folk har däremot påpekat hur vi ska dela upp föräldraledigheten. Vår plan var att jag var hemma t.o.m juni. Sen skulle vi ha semester/FL i juli och augusti så vi båda var hemma då. Sen skulle jag gå tillbaka och jobba i september.

Nu har vi dock ändrat planen lite eftersom jag insett hur arbetstiderna kommer se ut. Jag skulle inte hinna se vårat barn vaket mer än de dagarna jag var ledig (dvs 1-2 dagar i veckan). Vilket fick mig att bryta ihop helt... :cry: Så nu är planen att jag ska jobba 60% (3 dagar i veckan) från september och sambon 40% (2 dagar i veckan). Så får vi se hur det fungerar och hur vi fortsätter sen.

Det folk ifrågasatte var hur jag skulle kunna lämna barnet till sin pappa när det var så litet (5-6 månader). Det är för mig självklart att pappan också kan ta hand om vårat barn? Den enda svårigheten jag kan se är ju om jag fortfarande skulle amma, men vid den åldern tror jag inte att jag skulle helamma i alla fall...

Svarar lite allmänt.

Jag såg också En unge i minuten (inspelat, glodde inte på tv 4 h efter förlossningen :D) och alltså gosh :eek: De där två hade ju nästan dödsångest kändes det som!
Efter programmet förstod vi väl lite mer hur smidig vår förlossning var, barnmorskan + elev var helt amazed (i brist på bättre svenskt ord) men jag tänker ju att så är de mot alla. Men det var nog något "extra"... De sa att det var som jag aldrig hade gjort annat, de behövde inte säga något utan stod mest och var förundrade :D

Skojade med sambon innan om att lite centralbedövning (eget påhitt, motsats till lokalbedövning :D) hade suttit fint. Är rätt öm och svullen down there + att jag fick sys med totalt 6 stygn, 3 invändigt och 3 utvändigt. Lite eftervärkar och ömma bröstvårtor på det. Men allt det där försvinner när man tittar på lilla sessan... :love:

Usch ja. Hinner inte bebis titta ut (vilket h*n antagligen inte kommer göra) innan nästa avsnitt så tänker jag spela in och titta i efterhand. Inte skrämma mer innan nu i alla fall (men jag måste ju titta ändå)! :angel:

Åh, jag vill också snusa bebis nu! :love:

Alltså jag fattar inte hur jag ska kunna börja jobba igen, då måste man ju vara utan bebisen hela dagen! :eek:
Vi är redan nu ganska noga med att sambon ska få egentid med bebisen utan att jag hänger över axeln på honom (jag vet inte bättre än honom ändå), problemet är att dottern inte är speciellt nöjd med honom som sällskap några längre stunder. Han erbjuder ju ingen mat ;) Byta blöjor duger han till dock! :D

Såhär fräch kan man se ut 10 min efter födseln om man gör det snabbt :D Mamma tyckte det var jättekul att jag varken hann bli svettig, rufsig eller kladda ut maskaran ;)
img_0131_136665281.jpg

Bättre bild på lilla skruttan, stolt mormor håller! Det är lite tradition att "barnmorskemor-/farmödrar" får göra första skötningen och kolla längd/vikt om ni undrar vad hon gjorde där.
img_0150_136666092.jpg

Bästa pappan <3
img_0141_136665952.jpg

Haha, man har en extra resurs som mamma. :D

Åh, fina lilla skruttan! Jag vill också, jag blir sjukt avundsjuk! :angel: :D
Hon har inte berättat vad hon heter än?

Klart mormor ska kolla så allt står rätt till... :idea:

Åhhh så underbart! Äntligen ute :) O sååå fin- nästan lika fin som min ;) hihi
O samma pyjamas :) Min favorit... Köpte den i 68 med... men den är så välanvänd att det gått hål i en söm ;)
Jag såg inte alls ika fräsch ut som dig efter min marsch... Men jag fick ju hålla emot i två timmar med så ;)

Hör av dig mer sen om du orkar... Jag hann ju aldrig skicka sakerna ;)

Jag tycker synd om allt annat kvinnfolk i världen, nu har jag lagt beslag på både världens bästa man och världens sötaste bebis! :love:

:angel:

Näpp :( Eller, lite ljud har hon för sig, men jag hoppas att inget av dem är ett namn :D

fan så fräsch du ser ut! :D så fräsch såg jag nog inte ens ut innan jag ens blev gravid:)

har varit hos BM idag, sf 36 å den va fixerad å fin så bara å vänta nu då..för henne fick jag föda när jag ville sa hon!:) pratade även med BM om de här med ridning, hästar, barn mm då hon har egna hästar å barn så i det läget är hon inte "bara" barnmorska utan som oss andra med:D

sitter å hör REGNET slå mot fönsterrutan! va längesen vi hade regn här! typ november eller nåt, det låter konstigt å de kändes ännu konstigare när man va ute i det:laugh: japp, jag är lustig jag vet men jag trivs med det:eek:

åhh vilka fina bilder! Nu blir man ju ännu mera sugen på den lille där inne :) Gick ut hårt igår och provade både färdknäppen, en lång rask promenad och åt stark thai-mat, men inget resultat ännu ;) Är väl bara att inse att den lille kommer när han kommer, dock verkar det vara lite snöstorm på g här och då borde det ju inte slå fel utan att man får brått in till bb i snödrivorna :D

Jösses, vad fräsh du var trots liten ute. Hann du inte samla på dig en vattendroppe?;)
Jättefina bilder

Ingen ar faktiskt sagt något om hästarna. Däremot så kom jag själv fram till att sälja min tävlingshäst och har bara behållt våra islänningar som inte kräver samma jobb. Det var dock mitt eget beslut.
Jag och sambon har dock pratat massor kring detta med egna intressen och för att vi båda ska må bra så måste vi nog ge båda tid och möjlighet att få egentid. Om jag inte fick behålla hästarna och pyssla med dem så skulle jag nog inte må bra i längden. Jag hoppas verkligen att jag ska få tid till att få igång pållen ordentligt under föräldraledigheten. Kanske tom tävla till hösten

jag undrar jag om den där färdknäppen blir av här...med dom foglossningarna som jag har å haft så känns de inte sådär kul :/ tycker nästan lite synd om sambon å känner mig lite halvusel som inte "vill ställa upp" men vafan, när man kliver ur sängen/soffan vad som helst så känns de redan som man legat på rygg å gresat en vecka eller nåt:angel:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 603
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar