Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Jag har med varit hos BM idag. Bebben hade fixerat sig och hon visade hur han låg med rumpa och benen. Hjärtljuden var lite hoppiga, vilket var normalt. De lät bra iaf. SF låg mitt på kurvan så allt var bara bra. Mitt järnvärde hade hoppat upp till 126 med.

Attans :D

Nu åker vi in i alla fall! :laugh:
3 min mellan värkarna i över en timme och de håller i runt 1 min var.

Hoppas nu att ni inte hör av mig på ett par dagar, jag vill inte skriva här om några timmar och rapportera att vi blev hemskickade igen ;)

Heja mini-Equilina! :bump: :banana: :bump: :banana:

*kl*
Det verkar som om jag håller på att få en släng av flunsan :( Det känns verkligen lyckat så här nära inpå förlossingen...

Ja vad spännandet, hoppas allt går bra!
Va hos bm idag och sf måttet va 38 (+1cm) Hjärtljud å värden allt fint :D Hon tyckte jag såg svullen ut och att bebben låg väldigt långt ner väl fixerad, sa att det märtes att det snart va dags! Men så bokade vi en ny tid den 17:e och då trodde hon säkert att vi skulle ses, så det va den glädjen det ;) För henne är det väl nära, men för mig en evighet! :)

GRATTIS!!!! hoppas ni mår bra! ( antar att ni mår ganska bra eftersom du redan lyckats komma in här en snabbis!!) :bump::bump::bump:

*kl*

Jag fattar lixom inte att min mage är så stor som den är..har man lärt sig leva med den tror ni?! tänk vad smal man ska känna sig sen då :D
Nu är det bara två veckor kvar för mig å de sista två veckorna har jag haft mer energi än nånsin och sovit nästan hela nätterna! såå underbart! foglossningarna har blivit mycke bättre! men man får hoppas de fortsätter lite så för de vore juh en "trevlig" avslutning på de hela!

Grattis grattis!! :laugh: Jag hade visst helfel i min dröm :D

*kl*
Har varit uppe och spytt flera ggr i natt. Är enormt törstig men när jag drack mer än några klunkar på en gång så spydde jag :( Får hoppas att det går över lika fort som det kom!

Tack för alla gratulationer! :bow:

Skriver så långt jag hinner här medan Sprattlan (hon har inte presenterat sig än så vi vet inte vad hon heter) ligger och sover på min mage :love:
Får passa på att skriva medan jag fortfarande minns! :p Därför blir det också ganska detaljerat och kanske ointressant för er del, men nu handlar det om mig ;)

I korta drag: Under natten till måndag vaknade jag som så många gånger förut av värkar lite då och då, framåt 7 började de komma tätare och när sambons klocka ringde 10 i 8 sa jag att det blir nog idag...
Dagen flöt på, hyffsat regelbundna värkar som jag fick släppa allt för att andas igenom, men bara runt halvminuten långa. Vi åt frukost, fixade stallet och förberedde för hästvakten, matade katten, packade hundens grejer och våra egna grejer :) Åt lunch, jag tog en dusch (skööööönt!) och ringde förlossningen eftersom värkarna blivit längre och tätare. Sambon behövde jobba undan lite och jag tyckte inte det var så jättebrådskande eftersom det inte gjorde SÅ ont, så ca 10 min efter att jag skrev här, alltså kring 14.10 körde vi de 5 milen till Ystad.

Exakt kl 15 gick vi över parkeringen, de testade nämligen flyglarmet precis då därför har vi sådan koll på tiden! Det är uppskattningsvis 400 m från där vi ställde bilen till ingången, sedan 30 m till hissen, upp 2 vån och 5 steg in till förlossningen. 5 stopp för värkar under den biten :D
Så kanske 5-10 över kom vi in, gick och kissade direkt (om man kissat ofta under graviditeten annars är det inget mot när det börjar trycka på) och fick vänta några min på ett rum.
Började med CTG en dryg halvtimme, då började också värkarna bli starkare och sambon lite orolig. Eller orolig är egentligen fel ord, han tyckte synd om mig och att det var lite jobbigt att se. Visst var det allt annat än skönt, och jag sprattlade med benen under värkarna för att det gjorde ont, samtidigt visste jag att de bara höll i runt minuten, sen fick jag vila igen. Det är helt obeskrivligt skönt när värkarna börjar släppa! :D

(eftersom jag är smiley-missbrukare får jag dela på inlägget)

Strax efter 16 kände de hur mycket jag var öppen, 6 cm och supermjuk. Fick beröm för att jag gjort ett så bra jobb hemma (varit uppe och rört mig) och att jag var så lugn. :laugh:
Lite kinkig över att jag inte öppnat mig mer...

16.30 gick vattnet, sen jäklar! Värkarna ändrade karaktär nästan direkt. Jag är ingen "skrikig" person, men började göra ljud helt ofrivilligt och utan kontroll. Har nog aldrig skrikigt så högt :p Inte för att det gjorde ont (missförstå mig rätt, ont gör det, men bara i intervaller och det går över) utan... jaa, jag var liksom bara tvungen?! Sambon blev ju livrädd, och rätt som det var mellan två värkar kom jag på mig själv med att stå och lugna honom :D Just det ja, jag stog upp lutad mot sängkanten, kan rekommenderas!
Efter en liten stund bad jag om smärtlindring, jag och sambon var då ensamma i rummet så han fick sticka ut huvudet och säga till. Vi var ensamma för att de höll på att förbereda ett nytt rum med badkar åt mig, det var upptaget när vi kom in men blev ledigt lite senare.
Dittills hade jag tagit en Alvedon vid 9-tiden, haft vetekudde på magen i bilen och TENS på korsryggen när jag låg med CTGn fram till att vattnet gick (kopplade loss dem efter det eftersom jag ville stå upp och sladden mest var ivägen). De kom in med lustgas och började koppla in den, det klöddade och tog tid och rätt som det var sa jag att det kommer nu!
Samtidigt (tror jag) bytte de säng till en sprillans ny :D Jag fick lägga mig för att de skulle se hur mycket mer jag öppnats. De behövde inte känna, för huvudet syntes...

Så det var bara att börja krysta! :laugh: Någon smärtlindring hanns inte med, och en liten, liten stund senare var hon ute. Det kändes som en befrielse att få krysta efter sista värkarna, krystningen gör inte alls lika ont!! Det spänner så klart som bara den i huden, men det är ingenting mot de sista öppningsvärkarna.

2965 g och 46 cm, en liten skrutta med andra ord :)

Tack för det! :love:

Precis en sån förlossningsberättelse som jag behövde läsa just nu. Helt livrädd inför förlossningen efter att ha sett den där förlossningsdokumentären igår! :eek: Lägg då till att jag inte alls varit orolig innan... Dåligt drag att titta på den, alla gånger... :cool:

Härligt att allt gick så bra och smidigt för dig! :)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 602
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II