Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

jag blir fan knäpp snart när jag tänker på pållarna...jag har sån jävla ridabstinens å ge mig f*n på att jag kommer få vänta minst 12 veckor innan jag "får" rida...TRE månader då har halva sommaren gått...just nu känns de som jag lika gärna kan sälja skiten..:mad:..så kul är de juh inte att markarbeta i flera veckor...:cry::cry:

Sitt upp och rid (åk)!

Det gjorde jag i v.38 med sonen. Har aldrig vart så kul att skritta i hela mitt liv :D Hade oxå grym abstinens och det gick över. Sen när sonen föddes så gick de en vecka utan att jag ens tänkte på min häst och kom på att jag kanske ska ringa hyresvärden och kolla hur de går med henne :o

25112154.jpg

Som tillägg till detta så berättade min nya BM idag om en patient hon haft. Den nyblivna mamman stod tre dagar efter förlossningen inte ut längre utan var tvungen att hoppa upp i sadeln ;)
Min sambo har nog en viss poäng när han säger att hästfolk inte är riktigt kloka. (Jag åkte av i tisdags och han tycker att det kanske inte var en helt bra idé. Samtidigt vet han att det inte är lönt att försöka förbjuda ridningen, bara att jag kanske ska ta det lite försiktigt. Svårt dock eftersom avsittningen beror på att pållen ifråga enbart får skrittmotioneras, något som ger henne lite egna idéer om hur hon kan liva upp tillvaron.)

de hade jag gärna gjort, men vet först inte hur jag ska ta mig upp utan att byta ihjäl mig å sen är gammelpållan ingen gammelpålla när hon stått så länge å får komma ut...kommer nog få se både trätoppar och äta rötter är jag rädd:crazy: litar inte riktigt på henne i de fallet...

Vad trist. Du får kika lite åt GI-matshållet då antar jag? Hua diabetes är en av mina värsta fasor att drabbas av (jag är extremt nålrädd) så jag lider verkligen med dig

Om det inte funkar med att enbart utesluta det onödigt söta typ fika, glass och O'boy så kan GI bli aktuellt. GI-mat är något av det tråkigaste jag vet. På riktigt. Jag är väldigt förtjust i potatis, kött och sås. (Eller motsvarande i stil med ris, pasta och kyckling.) Fullkorn är för mig ett straff :crazy:
Nålarna står jag ut med, det känns knappt :laugh:

Usch, jag tycker synd om dig! Jag klarade mig ju precis på gränsen för att kollas för diabetes igen! :o Men det är ju iaf inte för hela livet. Och jag avundas dig som kan rida! Visst, jag kommer upp och kan sitta där men jag kommer inte ner! Pållen är 174cm i mkh så det är ju ingen liten resa ner till marken :D

För övrigt behöver jag lite råd. Rasmus Seebach gör en av sina 4 sverigespelningar här i stan. Självklart är det 25 mars och jag har bf 24 mars. Tror ni att man vågar gå om Bubblan inte har tittat ut än? Det är inte ens 1km från lokalen till förlossningen så :D

Jag var precis över gränsen på glukosbelastningen. Gränsen är 10,0 och jag hade 9,8 och 10,1.
Jag hoppas att det inte är för hela livet! Det finns ju en liten risk att det blir bestående och då vette tusan om jag någonsin skulle förlåta barnet. Leva såhär för alltid är inte riktigt min melodi...
Lite orättvist känns det eftersom jag inte har någon diabetes i släkten, inte är överviktig, inte är äldre än 24 år och dessutom motionerar väldigt mycket. Det gör mig lite grinig :crazy:

När det gäller ridningen, kan du inte bara slänga över benet så du sitter som i damsadel och sen kana ner med ryggen mot sadeln?

Har inte bebisen tittat ut än så hade jag vågat gå. Det värsta som kan hända är väl att du får en blixtförlossning och ungen föds på plats men värre saker har väl hänt :p

Fyyy, jag är inte avundsjuk på dig! Har typ samma åsikter som du gällande mat så jag förstår dig verkligen!

Anf ridningen, min bebis lilla huvud hade ju i januari någon gång trängt ner med huvudet så långt att det var rätt obehagligt, för att inte tala om oskönt, att sitta i sadeln. Så jag har hållit igång från marken så gott det går!
Nu verkar det ju inte bättre än att min bebis aldrig tänker komma ut, men jag håller fast vid hoppet! BF i morgon så jag kanske kan rida till nästa helg? :D

För övrigt behöver jag lite råd. Rasmus Seebach gör en av sina 4 sverigespelningar här i stan. Självklart är det 25 mars och jag har bf 24 mars. Tror ni att man vågar gå om Bubblan inte har tittat ut än? Det är inte ens 1km från lokalen till förlossningen så :D

Jag kan inte se varför det inte skulle gå? Inte måste man väl bara sitta hemma och vänta på bebis? Med mitt första barn hade vi fler aktiviteter inbokade de två veckorna efter bf (jag gick över 15 dagar) än vad vi hade på hela graviditeten dessförinnan! ;)

Det är inget förköp utan biljett i dörren så jag tror att jag och mamma tar och chansar och går dit :) Har ju som sagt nära till sjukhuset därifrån så det är ju bara att ha bb-väskan i bilen :) Sambon får väl ta sig dit på egen hand om han inte vill följa med. Det är ju inte direkt hårdrock heller så det borde väl inte vara ngn fara för bebisen? Kanske tvärtom, att den lockas ut av det :D

Sen blir jag lite grinig på de som säger saker i stil med "Kokt ägg/havregrynsgröt/valfri nyttig mat är ju SÅ gott!" Eh, nej. Det tycker inte jag men de som tycker det får ju gärna äta det. Jag gillar att dricka mjölk till mina måltider och O'boy till frukost. Jag gillar att äta vit pasta och vitt bröd och litet fika på kvällen. Jag gillar dessutom att äta när jag är hungrig, inte när klockan säger till.
Någon sa att det kan ju vara bra att äta nyttigt så blir det inte så många kilo att gå ner efter förlossningen. Hmm, jag tror att jag gått upp typ sju kilo sen inskrivningen i oktober så det lär inte så fruktansvärt många kilo att gå ner. Jag brukar inte ha problem att med att tappa ett par kilo heller om det skulle bli nödvändigt. Helt meningslöst argument alltså. Dessutom tycker jag att det är skittråkigt att se när andra fikar eller tar en chokladbit på kvällen :mad:

Huvudet så långt ner kan inte vara någon höjdare :crazy: Min ridbara häst får bara skrittas och inte på böjt spår så mina alternativ är ridning och promenad vid hand. Annars hade jag kunnat tömköra, löshoppa osv men inte det.
Idag gick jag med henne i paddocken men hon hoppar både hit och dit så något större nöje är det inte. Väldigt livlig och alldeles för lite att fundera på. Det är en himla tur att hon inte behöver boxvila för då hade hon varit fullständigt livsfarlig.

Håller tummarna för att du kan rida nästa helg :D Nu finns det till och med lite vårkänslor att tala om ju :banana:

Senast ändrad:

*knappen*

Idag har jag värkar till och från igen. Haft ont hela natten så jag har inte sovit mycket... Jag bara hoppas det ska bli någon form av regelbundenhet på det hela snart... :p Men det dröjer väl...

jag har juh bara westernsadlar å inte suttit i dom sen början av dec...jag MÅSTE verkligen prova å se om jag får ner arslet i sadeln å se om magen blir hängandes på hornet!!:D får väl prova på en sadelbock å se om jag en kommer upp på en sån:o..skulle nämligen tro att dagens westernsadlar inte har utvecklats till att passa gravida kvinnor :)

Jag hade deffenitivt gått på konsert...själv är jag grymt sugen på att gå på rockabilly tre dagar efter beräknad BF..men de är typ 7 mil åt fel håll från där jag bor, dock inte mer än ett par mil till annat sjukhus men känns sådär å gå på dans/fest/konsert bland fulla människor faktiskt så får nog hålla mig hemma å dansa lite här istället :angel:

Som tillägg till detta så berättade min nya BM idag om en patient hon haft. Den nyblivna mamman stod tre dagar efter förlossningen inte ut längre utan var tvungen att hoppa upp i sadeln ;)
Min sambo har nog en viss poäng när han säger att hästfolk inte är riktigt kloka. (Jag åkte av i tisdags och han tycker att det kanske inte var en helt bra idé. Samtidigt vet han att det inte är lönt att försöka förbjuda ridningen, bara att jag kanske ska ta det lite försiktigt. Svårt dock eftersom avsittningen beror på att pållen ifråga enbart får skrittmotioneras, något som ger henne lite egna idéer om hur hon kan liva upp tillvaron.)

Gör ett litet inhopp i tråden :D

delvis *kl*

Jag tävlade hoppning 6 veckor efter förlossningen ;)

Kan tipsa om Pågens "Äntligen"-bröd, speciellt ett rostbröd med lite ljusblått på påsen. Ljust fullkornsbröd som faktiskt är ätbart!! Har också hittat ljusa fullkornsmakaroner (Kungsörnen, ganska säker) som iaf funkar för mig. Vanlig fullkornspasta kommer inte nära mitt skafferi, ännu mindre min tallrik!
Jag har gått upp ganska precis 10 kg, antar att de som säger så gjort lite större hopp på vågen ;)

Om du testar och INTE visar bilder på det blir du portad från tråden! :devil:

:D

*knappen*

Idag har jag värkar till och från igen. Haft ont hela natten så jag har inte sovit mycket... Jag bara hoppas det ska bli någon form av regelbundenhet på det hela snart... :p Men det dröjer väl...

Kanske är det du som står näst på tur nu!!!

Kanske är det du som står näst på tur nu!!!

Kan ju alltid hoppas. :p
Det har fortsatt hela dagen med värkar, men det är fortfarande inte så regelbundet att jag har tagit nån tid eller nåt.

När jag va hos BM i veckan så sa hon ungefär; "Åk in när du inte står ut längre, utan känner att du behöver hjälp", och det här är ju inget som hindrar mig direkt... Bara allmänt obekvämt under en stund... :p

Får hoppas det kommer igång ordentligt snart hur som helst! Mina förhoppningar är ju inte så höga dock med tanke på hur länge vissa andra här i tråden gått och haft värkar... ;)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 602
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V