Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Det finns de som säger det :angel: (Jag vet bara att jag på tisdag tänkt få utprovat en hopp- och en dressyrsadel till en av mina hästar. Det är säkert billigt. Eller så...)

Absolut.... ibland så önskar jag att jag kunde plantera lite pengaträd.. Dom skulle jag vårda ömt ;)

ååå på ullared hittar du juh hur mycket som helst till billig peng!!! ( både hästutrustning och barnkläder:bump:) jag ska åka till ullared (igen) när bäbis är två månader eller nåt, då ligger den juh mest å sover å inga problem att ha med sig å då vet jag vad de är för nån jag ska köpa kläder till!!

*kl*
Equilina! Jag drömde om dig i natt :) Du ska få en pojke och han föds på en tisdag så vänta tills imorn :) Ni tänkte ge honom namnet River men ändrar er till Lucifer :D

Hihihi, tror iofs varken River eller Lucifer är aktuellt här :D Tycker iofs att Lucifer är sött, men betydelsen är ju lite... Tveksam.

Däremot kan du få rätt om dagen, värkar sedan i natt och lite blodblandade flytningar nu under morgonen! :banana: Men vi ropar inte hej än...

Var är Feel??

Jepp! Där kan man passa på att handla till både två och fyrbeningar. Min svärmor har berättat att min sambo är uppvuxen i en vagn där;) Skolad att följa med att handla redan från början:D

Natten till igår drömde jag att stalltjejen skulle placera sig med båda hästarna i gårdagens tävling, vilket hon också gjorde! Så vi får väl hoppas att jag drömmer sanndrömmar just nu :D Däremot så kom min egen bebis aaaaaldrig ut enligt drömmen... :cool:

Heja mini-Equilina! :bump:

*fortsätter på samma knapp*

Varit hos BM nu på förmiddagen. SF hade krympt till 33 cm (-3cm på en vecka :eek:), men magen har sjunkit en hel del så det beror ju på det. Hjärtljud fortsätter att vara runt 140 hela tiden (h*n vill verkligen inte ge oss en liten hint ens)! Blodtrycket var lite högre än vanligt, men det beror nog mest på att jag bara hann sätta mig innan hon tog det. :)

Jag har haft rättså "vattniga" flytningar ett par dagar, så hon tog en titt och blev lite fundersam om det var fostervatten... Men det var så pass lite så det var ingen fara hur som helst. Skulle det bli mer skulle jag ringa förlossningen så det blev uppkollat ordentligt.

*KL*

Har också varit hos BM i dag. SF 36 cm och bebis hjärtljud låg på 142 :)
Jag hade bra HB på 122 (tidigare mellan 103-108), tack vare nya mediciner.
Hade dock högt blodtryck, BM oroade sig över havandeskapsförgiftning, så jag skulle kissa på en sticka och kolla protein i urinet. Självklart så gick det ju inte, vem kan kissa på kommando?? :angel: :p

Som tur är ska jag tillbaka till BM på efermiddagen i dag för föräldra kurs, så får se om hon kan få sitt prov då i stället :laugh: Om så inte är fallet fick jag en extra tid inbokad i morgonbitti.

Jag fick även med mig en bebis-påse hem med en massa roliga saker till bebisen :love:

Senast ändrad:

Usch! Hoppas det inte är havanskeskapsförgiftning!

Håller tummarna för dig på eftermiddagen! :)

Jag är här ;)

Inga tecken på ett bejbis tänker komma ut... Promenerar, stallslavar, jobbar osv, känns som att allt är som vanligt. Fan.

När jag var hos barnmorskan i v.38+1 (en tisdag) var mitt blodtryck högre än normalt, från att ha legat på runt 115/65 till 138/85.
Hon bokade in ett extra besök till måndagen veckan efter för att kolla så det inte stigit mer. Samtidigt sa hon: Får väl hoppas att du inte behöver komma på måndag ;)
Och mycket riktigt, jag behövde inte det. Bebis föddes på fredag morgon i v.38+4.

Vad jag ville säga med det var att det är rätt vanligt att trycket stiger dagarna innan förlossningen. Min kompis som jag träffade dagen innan sa att hon såg på mig att jag kommer föda vilken dag som helst. Mina läppar var visst svullna, hade världens putmun tyckte hon. Det beror på blodtrycket.

Åh, vad jag hoppas du har rätt! :D

Fredag är den dag jag bokat bebis på (men BF 19:e)! ;)

Attans :D

Nu åker vi in i alla fall! :laugh:
3 min mellan värkarna i över en timme och de håller i runt 1 min var.

Hoppas nu att ni inte hör av mig på ett par dagar, jag vill inte skriva här om några timmar och rapportera att vi blev hemskickade igen ;)

Attans :D

Nu åker vi in i alla fall! :laugh:
3 min mellan värkarna i över en timme och de håller i runt 1 min var.

Hoppas nu att ni inte hör av mig på ett par dagar, jag vill inte skriva här om några timmar och rapportera att vi blev hemskickade igen ;)

Håller tummarna att det kommer en bebis nu :bump: Lycka till!

Hoppas allt går bra nu! :bump:

Jag har BF idag, men åker och jobbar nu istället...

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 602
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II