Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Ser vi ingen bättring inom närmsta dagarna blir det till att prova nutramigen + mjölkfri kost för mig, för att se om det är komjölksallergi som spökar här också...

Det är så jobbigt att se sin lilla bebis ha sådana här problem! Ledsen och kinkig är hon, och äter väldigt lite och högst ovilligt... =(

Stackars lilla Tilde! :(

Hugo har haft ont hela morgonen och vägrat äta. Gallskrikit och vänt och vridit sig i famnen och haft en massa bubbel i magen. :cry: Nu har han somnat helt utslagen på min arm... Det gör ont i mig att se honom ha så ont.

ja det är ju typiskt

Ni som med har gasiga ungar. Har ni minifom till dem? Det underlättar passagen av gaserna genom magen. Kan varmt rekommendera det

Japp, minifom inför varje amning. Började med det i tisdags, men verkar inte hjälpa nämnvärt. :( Får hoppas det kommer om ett tag, BVC-sköterskan sa att effekten kan komma först efter ett par dagar ibland (och ibland inte alls)...

Har samma problem här, en ledsen kille varje kväll med spänd å gasig mage har börjat med semper mardrömmar men inte märkt någon märkbar skillnad ännu, det som funkar bäst är massage, hittade en bra instruktioner på 1177.se han pruttar som hejsan efter en stund av denna :)

*kl*
Nu ni, Alice växer! Hon har vuxit 1cm på en vecka men har lyckats gå upp 415g på samma tid! :o Jag måste ha grädde i tuttarna eller nåt sånt :D

semper magdroppar innehåller bara goda bakterier för att skapa en bra flora i magen. Om ungen sväljer luft vid amning tror jag minifom är bättre då den minskar ytspänningen på bubblorna så att de blir mindre och passerar lättare igenom

Idag tror jag faktiskt (*peppar, peppar*) att Hugos mage är snällare mot honom! :love:

Sen om det är minifom som hjälper eller min mjölkfria kost som börjat slå igenom låter jag vara osagt. Spelar egentligen ingen roll, bara han slipper ha ont. :laugh:

Jo ja vet men om jag har förstått det hela rätt så innehåller minifom parabener som konserveringsmedel som inte är bra... Är lite nojjig... Men sempers droppar verkar bra för magen, lillen har varit lite mindre ledsen för var dag :)

Hade en liten blödning precis innan läggdags igår. Sambon freakade givetvis ur fullständigt medan jag var lugn :p Det känns som det kommer bli så vid förlossningen också :rofl:
Pratade med en BM på förlossningen och hon bad mig sätta en binda i trosorna och avvakta en halvtimme. Jag gjorde så och det kom inget mer så jag ringde förlossningen igen och meddelade detta.
Inga smärtor eller så och bebis rörde sig som vanligt så hon sa att jag kunde gå och sova. (Allt detta hade jag redan räknat ut men sambon var så bekymrad att han såg helt förstörd ut.) Jag gick och la mig och somnade gott. Idag berättade sambon att han när han gick och la sig låg länge och klappade magen. Inte förrän han fick några buffar kunde han somna.
Vi får väl se om det var ett tecken på något. Har idag hållit igång som vanligt: besiktat bilen, ridit en av ponnyerna, mockat två boxar, varit på Maxi och veckohandlat, köpt kattmat på djuraffären och bytt två flugmössor på hästaffären samt insläpp med mockning av hagar osv.

Här kommer bildbevis på att jag fortfarande, idag i vecka 38+1, rider :D
(Jag rider inte i sneakers i vanliga fall men hoppade upp bara för fotot :laugh: Fotot är inte från den ridturen jag var ute på i eftermiddags utan jag hoppade upp nu ikväll bara för att få bildbevis :p )
225339_10150279684141102_598856101_9277578_6847604_n.jpg

231002_10150279684331102_598856101_9277581_17340_n.jpg

Jag fick också en blödning. 17 timmar senare var han ute... ;)

*fortsätter på samma knapp*

Förresten, Tillit. Har det kommit någon bebis där än? :)

Nepp, ingen bebis... Börjar helt ärligt bli lite less. Kan ju inte göra något annat än vagga runt och pusta och stånka som en annan flodhäst :p
Hade lite dåliga värden här för några dagar sedan, med protein i urinet och högre blodtryck än vanligt. Men det gick tillbaka, vilket ju är skönt. Fast en liiiten bit lååångt inne i mig sitter det en liten del som nog ändå hade tyckt det var rätt passligt om jag kunde få bli igångsatt (fyy mig ;))

LadyCovergirl:
Våga nu inte tränga dig före i kön :mad: ;)

Personligen känns förlossningen rätt avlägsen men det är nog inte hur långt bort som helst. Var hos BM idag, en annan BM än tidigare efter original-BM VAB:ade, och hon pratade lite om igångsättning redan 23 maj. (41+1)
Får hoppas att ungen är ute innan dess :p

Värdena var iaf bra, "som vanligt". Blodtryck 105/70, inget jox i urinen och CTG-kurvan såg bra ut. Inget SF-mått taget då det var en annan BM och de undviker helst att ta SF-mått då.
UL såg också fint ut, bra mängd fostervatten osv. Dock var bebisen hemlig och hade envist händerna parkerade framför ansiktet :mad: :p Uppskattad vikt 3 378 gram, totalt ligger den på 8% vilket är bra, särskilt med tanke på diabetesen.

Men jodå, den får gärna titta ut nu ;)

Kl
Vi var hos BVC igår. Han har lagt på sig ytterligare 200g och väger nu 4060g och är 54cm lång:o han växer 1 cm i veckan. Inte konstigt han växer ur kläderna i rasande fart:D

Du är duktig som håller igång. Själv har jag inte kommit igång sedan jag hade virus i ögonen, vilket gjorde en helt handikappad att inte kunna se och vara ute bland djuren.
Nu är jag hemma och mockar endast en box samt tittar till de andra djuren. Alla kalvar är ute så nu behöver jag inte vara barnmorska längre vid förlossningar. Jag tar det lugnt och jag har inte ridit på länge, tar en promenad med hunden, vilket kan kännas ganska mycket nu. Flickorna tar jag hem från dagis klockan 12 och då har vi mys härhemma. Lagar mat och nattar tjejorna. När kvällen kommer är jag faktiskt trött.
Skulle inte tacka nej om bäbis vill ut nu, men det funkar ju. Beräknad till 21 maj.

*knappen*

Hugos mage är igång och strular igen... :( Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra, så det är väl dags för ett samtal till BVC igen...

Åh, Hugo är mycket bättre! :love:

Han har äntligen fattat grejen med bärselen nu! Så nu överraskar vi pappan med mat när han kommer hem på lunchen. Vi har kunnat diska, vika tvätt och vattna blommor också. Herrejösses, vad livet blev lättare när man har två händer! :angel: :D

Antagligen är det svårare att komma igen efter ett uppehåll. Hade jag råkat ut för något problem som tvingat mig till vila hade jag kanske inte kunnat hålla igång som nu. Dessutom har ju du barn sen tidigare att hålla ordning på, jag har bara fyra katter förutom skola och stall :laugh:
Jag skulle gärna se att bebben kom ut nu. Det passar bra in i mitt skolschema :cool:

Virus i ögonen låter läskigt?!
Igår började jag få konstiga känningar i/bakom ena ögat. Det känns som det trycker bakom ögat och det flimrar för blicken mest hela tiden. Jag tänkte att det går snart över men så nämnde jag det för syrrans kille som är läkare och ha tyckte absolut jag skulle åka och kolla upp det (bor sådär 90 mil härifrån). Läkaren som tog emot igår kväll kändes väldigt nonchalant och obekymrad, men kom fram till att jag hade vätska i bihålan på den sidan jag känner trycket. Blodtrycket bra, så hon hade väl rätt i att det inte är nåt att oroa sig för, men det är läskigt när synen är konstig! Någon fler som upplevt detta?
Sen har jag händerna, fingertoppen i långfinger och ringfinger är domnade hela tiden, och resten av händerna, fast mest höger, försvinner lite emellanåt. Och nu har jag börjat få känningar i ljumskarna, det är en väldigt speciell känsla, men även det verkar ju va helt normalt. Konstigt vad mycket onormala saker som är normalt :D Men nu skulle jag gärna träffa min inneboende! För som barnmorskan sa idag "det enda botemedlet är att föda" :p

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar