Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Grattis! Tiden går verkligen jättefort nu. Min fyller 3v idag:laugh:

trazel hoppas det inte är något långvarigt. Bra att de vill kolla honom så fort. Det är så lätt att de här små blir uttorkade snabbt.

Vi var hos bvc igår. Han har lagt på sig nästan 200g sen förra veckan. Han var avslappnad så jag la upp honom på mätbordet med och han var 53cm. Mao växer han så det knakar:D
Idag är jag dock mindre pigg. Han var riktigt gnällig igår kväll med magknip och det har fortsatt under natten och morgonen. Blir lätt hysterisk efter att ha ätit.. Men jag vet inte med mig att jag ätit något speciellt:cry: Nu slumrar han äntligen i min famn, men vet inte om jag vågar lägga ner honom i vagnen för att gå ut och gå.
32341698.jpg

Bild på trött Emil igår i sin nya pyjamas

Jag vet med mig att Hugo reagerar på om jag druckit mjölk eller ätit något med lök i. Mjölk verkar han få ont i magen av och lök blir det enorma gasmänger av som gör ont förstås...

Hoppas verkligen inte det är långvarigt. Nu har han precis ätit igen (han höll faktiskt på till och från i 20 minuter - men inte med samma engagemang som vanligt så antagligen fick han inte i sig så mycket) och jag törs knappt röra mig med risk för att allt kommer upp igen. Han behöver ju få behålla allt han kan!

En del av de övriga i stallet brukar titta på mig och sen se lite imponerade ut. Sambons mamma trodde först knappt på att jag fortfarande rider :rofl:
Det jobbigaste för mig är nog revbenssmärtan. Vad det är vet jag inte heller, inte bebis som sparkar iaf för det gör hittills inte ett dugg ont. Att sitta på föreläsning i obekväma bänkar som tvingar mig att sitta framåtlutad är riktigt plågsamt. TV-soffan och bilen är också blä men i TV-soffan kan jag iaf lägga mig ner. Det kan jag väl i bilen också men det blir sjukt svårt att köra då :p Kör inte så långa sträckor nu iaf.
Sover bra gör jag iaf men bara i intervaller, är uppe och kissar typ fem gånger per natt. Sen hjälper katterna ibland till att väcka mig, bråkkatter!
Så otroligt jobbigt för dig att inte kunna sova ordentligt! :( Det sätter sig så mycket på humöret när man aldrig får vila ut. Du kan inte sova halvsittande eller något sånt heller? I typ en sån solstol som man kan fälla lite?

Simma är kanonmysigt men det tar ju lite tid förstås. Om man nu inte har en egen pool men det är ju få förunnat :p

Med all rätta att dom ser imponerade ut, har faktiskt aldrig hört talas om någon som gör så mycket som du :banana: Hejja!

Jag har också sovit oförskämt bra tills nu, vilket har varit min räddning. Hur trött och grinig jag än varit under dagen så har jag alltid sovit som en prinsessa :) Men det kommer ju tillbaka, man får tänka så!
Jo angående kuddar, tro mig jag sitter/ligger med typ 8 kuddar i sängen. Ser rätt lustigt ut mot sambons enda :rofl:

Ja dricker man mjölk så kan de reagera på laktosen, men jag dricker inte mjölk alls och kan inte komma på att jag ätit något konstigt:cry: får se hur han reagerar nu snart när det är dags för nästa mål mat

jag va på bvc med min tjej igår, två veckor sen sist och 750g +!! så nu väger hon ca 1,5 mer än födelsevikten!! på bara 6 veckor!

Btw så börjar jag tvivla på att det är min mens som kommit tillbaka..tror de kan va lite avslag som kommit tillbaka för jag ridit å rört mig för mycket:( har förstått att sånt kan hända..men inga mängder blod så är nog ingen fara på isen får vi hoppas..får väl hålla mig still ett par dagar å se om de hjälper..har juh inte ont i magen eller nåt så de ska nog va så:o

Nu har Hugo fått i sig lite mer mat och vi ska ge oss ut mot BVC.

Ägg har jag hört ska kunna påverka också, men det äter inte jag i vanliga fall. :p Annars kryddstark mat. Ang. Löken så reagerar Hugo till och med på lökpulver (tillfällighet eller inte, jag undviker det i alla fall)...

Domen föll på misstänkt komjölksallergi. :cool: Så nu ska jag utesluta allt som innehåller mjölk ur kosten. Tur jag gillar sallader! ;)

Allergi mot mjölkprotein alltså? Det finns flera substitut för det. Jag äter laktosfritt vilket är lättare men vid allergi mot mjölkprotein finns det varianter av t.ex. CF och matlagningsgrädde gjort av exempelvis soja :laugh: Det klarar du säkert en period, så slipper du äta sallad :p

Med all rätta att dom ser imponerade ut, har faktiskt aldrig hört talas om någon som gör så mycket som du :banana: Hejja!

Jag har också sovit oförskämt bra tills nu, vilket har varit min räddning. Hur trött och grinig jag än varit under dagen så har jag alltid sovit som en prinsessa :) Men det kommer ju tillbaka, man får tänka så!
Jo angående kuddar, tro mig jag sitter/ligger med typ 8 kuddar i sängen. Ser rätt lustigt ut mot sambons enda :rofl:

Det är rätt skönt att kunna hålla igång såhär. Stallet går lite långsammare än i vanliga fall men idag gjorde jag ändå "allt" på ca fyra timmar, inkl. en kort matpaus. ("Allt" innefattade idag mockning av två boxar, nerkastande av halm, fylla höpåsar, vattenhinkar och foderhinkar, lunchfodrat hö till de hästar som inte går i gräshagar än samt ridning av två ponnyer.)

Jag har bara fyra kuddar men sen brukar jag iofs ta sambons täcke också och knöla ihop som en extrakudde :p (Han lägger sig alltid flera timmar senare än jag.)

Jag antar att det är mjölkproteinet som det gäller... Jag får ge mig av till affären och se mig för vad som finns helt enkelt. :)

Det är inga konstigheter att äta efter det här. Uppvuxen med en närstående med laktos-, gluten- och soyaintolerans... Då är ju det här en baggis. ;)

Det finns ju ersättning som inte innehåller komjölksprotein med om du är sugen på det istället för att lägga om hela din egen kost.

Jag vill nog säkerställa att det är komjölken som är boven innan jag ger upp amningen. Men visar det sig att det är så är det ju ett alternativ. :)

På lördag ska jag å Vidar ut å äta med mitt jobb, och jag har ingen lust att krångla med å amma en kvällstrött kille i en full resturang så ja tänkte prova att pumpa å mata han med flaska så han blir mätt å go ;) nu till dilemmat, hur gör man med mjölken för den får väl inte va i rumstememperatur för länge va?? Någon som har något bra tips??

Läste precis på 1177 att den klarar 6 timmar i rumstemperatur om den är från samma dag.
Jag provade att pumpa ur lite nu ikväll och gav Emil. Tänkte det kunde vara bra om jag råkar vara ute och Henrik själv ska passa Emil. Han tog iaf flaskan direkt, men det var inte tillräckligt för att han skulle bli mätt.
Hur många ml äter en 3v bebis ungefär? Någon som vet det? Ska prova och se om jag kan pumpa ur mer under morgondagen.

Nu verkar det som om magknipet gett med sig. Han har bajsat en hel del under kvällen och nu är han nöjdare. Hoppas på en god natts sömn;)

rekom. som står på ersättningspaketen är att 0-1 mån ska dom ha mellan 80-150 ml, men bara nåt att gå på! annars får du ha lite ersättning hemma som sambon kan ge om de behövs mee, ett alternativ iaf!

Tilde har också problem med sin mage... Gaser, ONT, bajsar inte spontant... Ibland är det en lite hårdare "propp" först, och ibland bara normallöst men det komme rlikväl inte av sig självt. Hon har fått lavemang på sjukhuset och nu även hemma, samt laktulos och speciell lösande ersätning... Men jag vet inte om det fungerar, hon verkar få mer gaser och därmed magont, av laktulosen tycker jag...

Ser vi ingen bättring inom närmsta dagarna blir det till att prova nutramigen + mjölkfri kost för mig, för att se om det är komjölksallergi som spökar här också...

Det är så jobbigt att se sin lilla bebis ha sådana här problem! Ledsen och kinkig är hon, och äter väldigt lite och högst ovilligt... =(

*kl*
Red dressyr igår, håller på att kissa på mig när jag rider lätt och skänklar samtidigt, tror jag måste bli lite bättre på att göra knipövningar, jag hatar knipövningar...

Idag har jag med hoppat upp på hästen. Skrittade runt på ridbanan 20 min. Kändes bra att komma igång lite stilla, men jag undrar vart mina magmuskler tagit vägen. Var lite vingligt först.

När mormor-barmvakt äntligen blivit frisk så har hästen tappat en sko :cool: Ska köra honom till hovis imorn och hoppas på att få rida snart ändå!

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar