Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Vi kommer inte döpa dottern, jag anser att man inte ska tvinga på små barn religioner som man sedan inte vet om de kommer uppskatta. Jag är inte döpt och inte konfirmerad (ser ingen anledning till något av det om man inte är religiös).

Jag har ridit igår, vilken underbar känsla :love:

Svarar på det samma... :grin:

Tilde kommer inte att döpas, inte storasyster heller. Jag är själv odöpt, och maken har gått ur svenska kyrkan nu "på gamla dar". Anledningen är den samma som feels...

Jag har också ridit! :love: Tog en kortare tur, 4km kanske, i söndags, på min håriga, tjocka, barfota häst. Stundtals var hon mer rodeotunna än medelålders brukshäst :angel: men det gick bra! Vi både travade och galopperade lite faktiskt. Kändes verkligen att jag är otränad i bålen dock, svårta att stta ner på ett vettigt sätt alltså... :crazy:

Min första tanke är direkt öroninflammation! Vore väl inte helt omöjligt i och med att ni är inne på andra förkylningen nu. Kan ju vara värt att kolla upp iaf. :)

freja är med förkyld fast inte så täppt i näsan, det gurglar mer i halsen å bihålorna på henne s hjälper med lite koksaltdroppar i näsan..

det där med maten, det låter juh ganska lite, risken är vl att hon blir uttorkad, dom som vet säger juh 5-6 våta blöjor / dygn. det kanske är därför hon skriker för det är för lite mat, en annan sak jag tänkte är halsont eller öronen om dom små nu kan få det, just för hon äter dåligt att det kanske gör ont när hon sväljer?! har ingen aning men en tanke!

Åh härligt å rida, nästa vecka är det 6 veckor från förlossning då ger jag mig nog ut på en liten tur :) igår va det dags för lillens läkarundersöknig och allt va fint, lite tät i näsan men det ba normalt för dom här små att de får in damm å mjölk å sånt som fastnar där inne... Å växer gör han med 4930g å 57,4 lång... Skönt å höra att det inte bara är jag som har fått ett klängit barn som inte vill sova någon annanstans än på mig :) så fort ja flyttar på han vaknar han, men pepprar peppar sover han iaf gott i sin säng på natten... :d

rid!! jag red efter 4 veckor å ångrar inte en sekund! min kropp mår bara bra av det, än så länge iaf!

*knappen*

Hugo har de senaste tre dygnen ätit varannan timme, nästintill dygnet runt. Nu plötsligt har han sovit i tre timmar och jag tror mina bröst kommer spricka snart. Dags att försöka sig på att lätta på trycket kanske...

Produktionen har han lyckats öka på i alla fall... :angel:

Oj det var ofta.

Emil äter ca var 3-4e timme. På natten kan det gå 5 timmar ibland. Livet blev lättare när vi fick börja med napp. Då äter han inte så ofta, och att han åt så ofta som han gjorde innan berodde troligen på att han bara hade ett stort sugbehov trodde sköterskan på bvc. Då kunde han börja skrika 20 min efter han fick mat senast:crazy:
Idag har jag fått hela morgonen för mig själv. Lyxigt. Emil är med sin pappa ute i trädgården, han sover så gott vagnen nu på förmiddagen. Skönt för då hinner jag fixa min del till påskmiddagen i eftermiddag. Då kommer vänner och syster med familj på besök:laugh:

Har tyvärr insett att det kommer dröja innan jag kan hoppa upp på min pålle... Är rädd att jag fått framfall trots att jag inte ansträngt mig mer än gått promenader:cry: Men hoppas det ska gå tillbaka.. Får kanske ta och ringa mvc nästa vecka annars. Bara väntar på att det ska kännas ok igen där nere...
Grannen hoppade dock upp på pållen för ett par dagar sedan, och det gick super. Båda var trötta efter 20 min;) Hoppas hon kan hålla igång henne lite åt mig

Han bara äter och äter. Nu har han varit vaken sen klockan fyra i natt. Och inte fattar han att han skriker för att han är trött. Och mamma går ju inte att lyssna på heller! :devil: ;)

Jag ska på återbesök hos BM på torsdag! Jag har också fått lite mer tryck neråt, men jag tror inte att det är någon fara. Det får hon väl berätta i sånna fall.. :angel: Jag har inte gjort mer än gått promenader heller.

Mitt ridalternativ är en liten D-ponny, så jag får nog vänta lite med att rida för hennes skull. Men i morse var vågen tillbaka på startvikten igen! :D :banana:

Mitt ridalternativ är en liten D-ponny, så jag får nog vänta lite med att rida för hennes skull. Men i morse var vågen tillbaka på startvikten igen! :D :banana:

Nu vet ju inte jag vad du vägde från start men du lär inte väga mycket mer än jag gjorde. Jag rider fortfarande mina D-ponnyer :D Bara skritt och trav men det beror på att den ena är lite svullen i höger fram och den andra är under igångsättning. Beroende på hur viktbärande "din" ponny är så kan du säkert sitta upp när du känner för det :laugh:

Det är en ganska smäcker connemara på typ 143cm. Jag är ju lite i längsta laget också, så det känns inte schysst att vara lång, tung OCH taskig kroppskontroll/balans... Några kilo till hinner nog rasa innan balans och kroppskontroll är vad jag önskar. ;)

oj, då ska inte jag säga vad jag väger, har tre kg kvar till startvikten å säkert sex kg kvar efter påsk:d...å jag rider min 4,5 åring nu, fast jag är nog för tung för henne egentligen med utrustning mm...hur vet man egentligen när man är för tung förutom det sunda förnuftet!?

Mina ponnyer är inga biffar de heller ;) Men du kanske är längre än jag? Det är inte jag som rider på 19-åringen kanske ska tilläggas :p Dock känner inte jag att min balans är alltför kass. Visst har jag lite svårare att sitta kvar när någon av ponnyerna tvärvänder i en snurrning men jag har bara åkt av en gång.

Sexåringen:
180179_10150175638416102_598856101_8498544_7527091_n.jpg

19-åringen:
29981473.jpg

Jag är typ 165 cm. :) Jag har inte ridit ponny på många år, så det är kanske mest det som gör att jag känner mig lång. Ponnyn rids normalt av en tjej som är en tvärhand hög också, så hon är ju inte van att bära så mycket...

Fitzy: Vad som är för tungt tror jag man märker när man känner hästen. Jag har sett hästar gå med tunga ryttare som har lidit. Jag har också sett hästar som gått med tyngre ryttare som inte lidit eftersom ryttaren har balans.

Jag menar, en ryttare med balans och kroppskontroll på 100 pannor kan i många fall vara lättare för hästen att bära än en obalanserad ryttare på 80 pannor...

Då är du sex cm kortare än jag ;) Men jag har mest långa ben, inte alls lång överkropp. Den 19-åriga ponnyn fick jag ner hit för en månad sen, hon har varit utlånad till tävlande fodervärdar sen jag tog studenten. Sexåringen däremot har jag haft hela tiden, ridit in själv också. Uppenbarligen har hon orkat mig hela tiden. Ingen veterinär har påpekat något heller, tvärtom så har de sagt att hon är väldigt fint och jämnt musklad, så jag är rätt lugn :laugh:
Men givetvis, vill du inte rida ponny än så ska jag inte tvinga dig :p

Jag red ju veckan innan nedkomst, då vägde jag 88 kg:angel::cool: Min är med D-ponny, men då började hon tycka jag var tung. Har dock fortfarande 15 kg kvar till startvikten:cry: men men, det är la bara att promenera på.

inatt sov Emil mellan 22.30 och 04. Kunde knappt somna om efter vi ammat för jag hade fått sova så många timmar i sträck;)

*knappen*

Nu har Hugo ätit nästan varannan timme i en veckas tid. Jag trodde det var en period, men börjar bli rädd att det inte är något övergående... :crazy:

Mjölk finns det (i mängder), så det handlar inte om att han inte kan äta sig mätt. Tror mer på att han tycker det är så mysigt att ligga och snutta. Dessutom vill han inte sova på nätterna... Och herr'n har fått ett grymt humör (undra om det är hans mammas han ärvt)... :o

Jag får sota för att jag tidigare skrev att han va så nöjd och okomplicerad att ha att göra med. ;)

Min har ätit varannan timme ända sedan hon kom, det är bara något sovpass på dagen som det kan gå någon timme längre emellan. Och då äter hon rätt länge varje gång också, så vi kompletterar med flaska för annars hade jag nog blivit tokig...

Han äter visserligen bara i 15-30 min på dagarna. På kvällarna ligger han ofta och snuttar större delen av tiden jag tittar på TV (ca 19.30-ca 22.00). På det matpasset kan han stå sig fram till ett-tvåtiden om jag har riktig tur! ;) Men det har jag sällan och får glatt amma igen vid tolvtiden (och två och fyra och sex och åtta).

Man får trösta sig med att tiden går otroligt snabbt, på fredag är hon sex veckor och det känns som att det var igår hon kom... Snart är amningens tid förbi och de äter gröt/välling och "vanlig" mat. Jag antar att man då kommer sakna den här tiden...

Tänk på att det är varmt så de blir ju törstiga också! Då är det ju inte så konstigt att de vill äta oftare :)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar