Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Enligt prisjakt så ligger de på från 399:- till över 500:- så det är inte blodigt dyrt :)

Jag gjorde en snabb googling och hittade för 599:-, måste ha hittat det dyraste exemplaret som fanns då. ;):D

Vi sak inte döpa våran tjej, vill hon göra det sen så får hon gärna göra det när hon blir äldre, tycker för min del att de känns skenheligt att stå å lova saker i kyrkan när jag inte tror ett dyft på att! därmot vill jag ha en namngivelseceremoni el dyl, samla dom närmaset, "presentera" namnen kanske dess betydelse och varför hon heter det hon heter, sen bjuda på lite mat å kaffe, oftast brukar man få presenter då med men sånt vi har mer nytta av än sparbössor å liknande!

Vi kommer nog döpa Hugo. Dels så känns det som att det "ska göras" och sen om han i framtiden vill konfirmera sig så ska han inte behöva göra det då. Min kusin var tvungen att döpa sig för att få konfirmera sig och han tyckte det var jättejobbigt när "alla andra" slapp.

Vi är inte speciellt troende, men det känns ändå som rätt grej tycker jag. :)

Vi sak inte döpa våran tjej, vill hon göra det sen så får hon gärna göra det när hon blir äldre, tycker för min del att de känns skenheligt att stå å lova saker i kyrkan när jag inte tror ett dyft på att! därmot vill jag ha en namngivelseceremoni el dyl, samla dom närmaset, "presentera" namnen kanske dess betydelse och varför hon heter det hon heter, sen bjuda på lite mat å kaffe, oftast brukar man få presenter då med men sånt vi har mer nytta av än sparbössor å liknande!

+1 på det!

Ja precis så tänker vi också. Vi har ju nästan lite trubbel för det där med traditioner. Vi funderar ju på giftemål så småningom och båda är nöjda med en borgerlig liten ceremoni med bara vi och vittnen. Mamma håller med oss. Svärmor däremot verkar förvänta sig nåt jättebröllop och att hela släkten ska vara med...

Annars kan man alltid säga som en slätking till mig när jag sa vad jag tyckte om dop å liknande " det där om gud å liknande är så lite dom säger om så det kan man bortse från"..DET är juh aldrig skenheligt...:eek:

Jag tycker däremot tvärtom Trazel, att vill dom konfirmera sig så får hon döpa sig och ta det beslutet den dagen om hon vill gå med i kyrkan!! själv hade vi som tvång att konfirmera oss, inte för jag farit illa av det men jag tänker låta mina barn själva få ta ställning den dagen..

Jag har alltid tänkt som ni skriver tidigare. Men just att döpas när man är äldre tyckte min kusin var så jobbigt.

Jag är inte speciellt troende. Jag är döpt, men inte konfirmerad. Jag har aldrig lidit av att vara döpt i alla fall... :angel:

*knapp*

Vi var p BVC igår när prinsessan var på dagen 6 v gammal. 4222 g och 54 cm lång är hon nu (2965 och 46 vid födseln). Jag tycker hon är så stooor! :D

De växer så det knakar nu :D
Jag och lilltjejen (3 veckor gammal idag :love: ) var hos BVC i dag, hon har gått upp 280g sedan förra veckan och väger nu 4440g. Längden är detsamma som förra veckan 55,5 cm.

Tycker med det verkar lite bökigt att döpas när de är äldre. För mig är det ändå en fin tradition, även om jag inte skulle vilja kalla mig speciellt troende. Emil kommer att döpas. Om det sedan blir på en vanlig gudstjänst eller bara en dopcermoni har jag inte bestämt mig för än.

Jag tänker som du !

Dop är inte tradition, det är en väldigt religiös handling, det är inte namngivning. Det är ju att erkänna arvsynden. Urk tycker jag om det.

Barnen kan bli döpta om det är viktigt för dem i framtiden, men de kan inte bli odöpta. De kommer även om de konverterar till annan religion vara döpta.

Idag har jag och Hugo varit ensamma hela långa dagen för första gången! Hans pappa har jobbat hemifrån ända sen jag blev sjukskriven i oktober... Men nu var han tvungen att börja jobba på kontoret igen.

Dagen började så bra så med att vi sov vidare till halv nio. Sen har herr'n inte sovit många minuter... Vagnen gick bäst, då sov han en timme. Just nu ligger han på mig och har äntligen somnat... Fint att jag måste väcka honom om en liten stund eftersom vi ska ner till BVC... :grin:

Jag inser hur bortskämd jag varit med sambo hemma och en sjukt nöjd bebis tidigare... Hoppas min glada, nöjda lilla kille är tillbaka snart! :angel: :love:

*svarar på lite allt möjligt nu ;) *

Vi kommer inte döpa dottern, jag anser att man inte ska tvinga på små barn religioner som man sedan inte vet om de kommer uppskatta. Jag är inte döpt och inte konfirmerad (ser ingen anledning till något av det om man inte är religiös).

Jag har ridit igår, vilken underbar känsla :love:

sån dag har min lilla tös med haft, så fort man lagt ifrå sig henne så blir de et väldans gnäll å skrik...HELA dagen, jag blir rädd för mig själv när jag känner hur fruktansvärt frustrerad jag blir när det skriks å skriks... När hon skriker pga magont blir jag inte alls sån men just när det är sånt missnöje och man försöker med allt utan att ha ungen inpå sig...Har försökt med bärselen men oj vad förbannad hon blir i den, det blir nog kul om sisådär 14-15 å4:grin:

ang ridningen så ångrar jag inte en sekund på att jag började rida när jag gjorde för attans vad mitt bäcken och allt började må mycket bättre efter det!!

För övrigt är Tilde sjuk IGEN. Fasen vilket oflyt vi har med det där...

Den förra förkylningen hann inte ens gå över förän en ny dök upp... Det är så jäkla jobbigt för en sån här liten att vara sjuk... Den här gången är det MKT grönt snor, lite nästäppa och lite hosta. Ingen feber ännu iaf., och en vän som är läkare lyssnade på hennes lungor idag och de lät tydligen bra.

Men Tilde är väldigt påverkad den här gången, mycket mer än sist. Har i princip bara två lägen nu: sömn eller panikskrik. Inte hennes vanliga skrik utan verkligen panik, det låter som att hon tror att hon ska dö, typ. Och ingenting hjälper, det är stört omöjligt att trösta henne och jag känner mig då helt värdelös som mamma... Är ju så hjälplös när man inte kan trösta...

Dessutom äter hon jättedåligt, ytterligare en källa till oro. Hur lite är ok att de äter egentligen? Hon brukar äta ca 9dl ersättning/dygn, nu äter hon kanske 4...

Jag förstår inte heller riktigt varför hon skriker så här och inte äter, för jag tycker ändå själva förkylningen verkar relativt lindrig...? :crazy:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar