Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

*Kl*

Jag slarvar som bara den :o Bristningarna stör mig dessutom som f-n, fula! Hoppas de bleknar kvickt så att min urläckra mage kan komma tillbaka :D
Veckans bilder, 37+x, lär dröja lite eftersom den käre fotografen är busy.

Vecka 34+1:
206410_10150151147068652_540403651_6702520_3472026_n.jpg

216331_10150151147103652_540403651_6702521_6383990_n.jpg

Vecka 35+1:
215971_10150159229463652_540403651_6771635_4011683_n.jpg

216936_10150159229548652_540403651_6771636_5963452_n.jpg

Vecka 36+3:
221986_10150165736213652_540403651_6832899_5073884_n.jpg

216388_10150165736278652_540403651_6832900_6491671_n.jpg

Jag måste säga att jag saknar inte att jag inte ammar! tycker det funkar jättebra med flaska å ersättning, jag kan nu ställa klockan efter hennes mattider! å de sista veckorna äter hon sista gången 22-22.30 å sen sover hon fram till kl 4-5 å sen somnar hon och sover till kl 8:love: så jag klagar verkligen inte! imorgon ska jag åka å väga henne igen, två veckor sen sist!

Min lilla är riktigt förkyld å har varit i snart en vecka, men de sitter "bara" i näsan än så länge så de funkar med näsdroppar å hon klagar inte!

Har ridit båda mina hästar varje dag hela lediga helgen å det har varit så underbart!! Mindre underbart är att avslaget inte mer än hunnit försvinna förrän mensen satt igång..de va juh sketalänge sen man hade det juh!!

Kul med lite update från dig, funderade faktiskt på hur det gick häromdagen :)

Tjusig mage också, och jag har också en massa dumma bristningar som jag stör mig på till tusen!! Längtar så efter att orka och kunna träna igen och bli lite fin i kroppen, blir riktigt avis på alla joggare och hurtbullar som sätter igång nu när våren satt fart ;)

Senast ändrad:

Jag är lite grinig på mig själv för att jag slarvar med uppdateringar här :o Så värst jobbigt är det ju inte att skriva några rader.

Min mamma fick inga bristningar så jag tycker att livet är lite orättvist. Men men, jag hoppas att de försvinner rätt snabbt efteråt. BM sa att de såg ut att kunna blekna snabbt iaf.
Orka träna, hmm, mer energi vore superkul men jag ska nog inte klaga. Rider fortfarande varje dag, de flesta dagar två hästar. Förutom mockning och allt annat stallpyssel. Ja, heltidsskola också för den delen. Om det sen är ovanligt mycket ork eller bara envishet vet jag inte :p Dock saknar jag att kunna ha ridbyxor och ridstövlar :love:
Värmen däremot, den hade gärna fått vänta med att anlända. Helst aldrig någonsin. Även som ogravid tycker jag att 15 grader är maxtemperatur. Som höggravid jublar jag inte över 20+ grader, strålande sol och förhållandevis vindstilla. Men men, det blir väl höst någon gång :love:

Jag tänkte på en grej, kan du inte simma lite då? Eller det kanske inte funkar efter förlossning ändå med tanke på avslaget och bakterierisk?

Oj, du har fått en hel del bristningar sedan jag såg bilder från dig sist. Trist :( Jag hann bara få en liten rackare, ca 2 cm lång och ganska långt ner. Tackar min lilla lyckliga stjärna för det!

Ja du, jag tycker hur som att det är väldigt beundransvärt så som du håller igång. :)
Men jag ska väl inte klaga jag heller, det är först nu på slutet som det är riktigt illa. Har någon nerv i kläm så jag har svårt att andas djupt, vilket ju effektivt sätter stop för alla försök till rörelse. Kan inte ens gå på promenader, eller för den delen sova ordentligt :( Men det är ju inte långt kvar, så det är bara att stå ut.

Simma låter skönt, och jag tror egentligen det skulle vara riktigt behagligt att plaska runt i lite varmt vatten. Det är faktiskt bara kära gamla "ja men jag ska bara.." som gjort att jag inte testat. Du vet, man har så mycket annat för sig... Men nej det blir ju också svårt sen efter förlossningen..

Min mamma fick heller inga bristningar, morr... ;)

En del av de övriga i stallet brukar titta på mig och sen se lite imponerade ut. Sambons mamma trodde först knappt på att jag fortfarande rider :rofl:
Det jobbigaste för mig är nog revbenssmärtan. Vad det är vet jag inte heller, inte bebis som sparkar iaf för det gör hittills inte ett dugg ont. Att sitta på föreläsning i obekväma bänkar som tvingar mig att sitta framåtlutad är riktigt plågsamt. TV-soffan och bilen är också blä men i TV-soffan kan jag iaf lägga mig ner. Det kan jag väl i bilen också men det blir sjukt svårt att köra då :p Kör inte så långa sträckor nu iaf.
Sover bra gör jag iaf men bara i intervaller, är uppe och kissar typ fem gånger per natt. Sen hjälper katterna ibland till att väcka mig, bråkkatter!
Så otroligt jobbigt för dig att inte kunna sova ordentligt! :( Det sätter sig så mycket på humöret när man aldrig får vila ut. Du kan inte sova halvsittande eller något sånt heller? I typ en sån solstol som man kan fälla lite?

Simma är kanonmysigt men det tar ju lite tid förstås. Om man nu inte har en egen pool men det är ju få förunnat :p

Jag har 39 graders feber och en superöm knöl/punkt i bröstet. Hej till den mjölkstockningen antar jag...:grin:

Jag hade en på gång förut, men lyckades amma bort den. Den här gången vill det inte funka, fast Hugo tömt bröstet helt flera gånger... :/

Jag vet, det känns supertråkigt :( Gick så länge utan en enda liten bristning att jag började hoppas på att klara mig utan. Det straffas jag tydligen för :mad:

Trodde med att jag klarat mig från brisningar men såg efter förmedlingen bristningar som suttit under magen å inte syntes när ja va tjock, men nu är de mitt på :)

Min mage är full av "flames" som sambon kallar dem för :D Men men, de bleknar väl tillslut.

Min lilltjej är nog lika pollenpåverkad som jag... :(

Är allergisk mot typ all pollen + gräs + hö + katt. Medicinerar hela sommarhalvåret, har gjort det sen jag var 5-6 år. :(

Usch! Det verkar superjobbigt :( Jag är glad att det enda jag är allergisk mot är Heracillin (en sorts penicillin). Känns dock inte så besvärligt. Sen är jag iofs laktosintolerant men det är ju inte farligt för mig att få i mig laktos, bara otrevligt efteråt.
När kan man testa Alice för allergierna då?

ingen aning när man kan testa. Får kolla med min bvc-sköterska på fredag. Om hon nu vet, ibland så känns det som att jag kan mer än henne...

Sitta framåtlutad är verkligen hopplöst! Min sambo tyckte det va jätteroligt att jag sitter i soffan med benen brett isär för att försöka nå fram "du sitter som en hel karl!" kommenterade han haha.

Hittills har jag bara en 2 cm liten bristning på ena sidan, håller tummarna att min inneboende hinner komma ut innan det blir fler. :D Själv tror jag det beror på att magen inte var så fast sen innan haha, borde va bra att huden redan va lite lagom slapp ;)
Senaste veckan, eller kanske veckorna, har fötterna börjat svullna ordentligt, dessutom verkar jag ha fått karpaltunnelsyndrom. Händerna domnar mest hela tiden och gör emellanåt ont, jag har ingen riktig kraft i dem, riktigt läskigt. Men det ska väl gå över, hoppas det går fort!
Och hoppas man slipper gå över tiden, jag är inte speciellt varm men olidligt förkyld/allergisk/gravidtäppt i näsan så jag förväntar mig att det också släpper direkt :D

*knappen*

Nåt fel är det med Hugo. :cry:

Han vill inte äta (han har varit jätteglupsk tidigare ju), han kräks mer än vad han kan tänkas få i sig... Han är helt slut stackarn. Men ingen feber (37,3) i alla fall.

Pratade med BVC för ett litet tag sen och vi ska dit på eftermiddagen för att kolla upp det hela. Stackars lilla älskling. :cry:

Jag hade inga bristningar med första barnet men har fått nu med andra. Typiskt! Måtte magen dra ihop sig lika snyggt och fort ändå.
Är dags för bebben att komma ut nu tycker jag. V 39 + 1 idag men fy vad trist det är.

*kl*
Min lilltjej blir en hel månad idag! :love: Något som hon firade med att bajsa över alla håll och kanter efter amningen. :D Men hon sa knappt nåt om att duschas under kranen så hon kanske börjar bli stor ändå! ;)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar