Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Det där med händerna är säkert karpaltunnelsyndrom. Det med vätska i bihålan känner jag däremot inte till.
Hoppas det går över snart helt enkelt ;)

Är det här Tillit håller till?

Rapporterar nu att hon födde en liten flicka några minuter efter midnatt, bästa dagen att födas på ;).

Alla mår bra och förlossningen gick jättebra. Nu får ni ivrigt vänta hem Tillit för mer uppdatering, jag säger inget mer :p

GRATTIS till Tillit med familj och välkommen till världen lilla fröken

Han har äntligen fattat grejen med bärselen nu!

Vad har du för sele?

Tilde trivs bra i bärsjal när hon sover, men inte i vaket tillstånd... Dock har jag bara 1½ arm när hon ligger däri, har en ringsjal och behöver stötta en aning... Funderar på att införskaffa en trikåsjal där de sitter lite stadigare. Och kanske en ergonomisk bärsele när hon blir större sedan.

Jag tror vi ska införskaffa en sele, fick tips om Beco Butterfly II i en tråd så blir nog en sådan. Inte för att använda inne, då ligger hon i gymmet eller i soffan och sover när jag huserar men vi promenerar en del med hunden i fjällen (bor granne med ett fjäll ;) ) så då är ju vagn högst osmidigt.

Det är en från Babybjörn... Ingen aning om de har fler modeller eller nåt, då den är ärvd. :angel:

Jag får ont i ländryggen dock. Men hellre det än i axeln och min wiplash-nacke...

Virus i ögonen låter läskigt?!
Igår började jag få konstiga känningar i/bakom ena ögat. Det känns som det trycker bakom ögat och det flimrar för blicken mest hela tiden. Jag tänkte att det går snart över men så nämnde jag det för syrrans kille som är läkare och ha tyckte absolut jag skulle åka och kolla upp det (bor sådär 90 mil härifrån). Läkaren som tog emot igår kväll kändes väldigt nonchalant och obekymrad, men kom fram till att jag hade vätska i bihålan på den sidan jag känner trycket. Blodtrycket bra, så hon hade väl rätt i att det inte är nåt att oroa sig för, men det är läskigt när synen är konstig! Någon fler som upplevt detta?
Sen har jag händerna, fingertoppen i långfinger och ringfinger är domnade hela tiden, och resten av händerna, fast mest höger, försvinner lite emellanåt. Och nu har jag börjat få känningar i ljumskarna, det är en väldigt speciell känsla, men även det verkar ju va helt normalt. Konstigt vad mycket onormala saker som är normalt :D Men nu skulle jag gärna träffa min inneboende! För som barnmorskan sa idag "det enda botemedlet är att föda" :p

Typ så hade jag också ett par gånger sista veckan/veckorna innan bf, både med synen och fingrarna! :eek:
Fast jag kände inget tryck bakom ögat, utan trodde först jag blev bländad men det satt i typ 45 min innan det kom tillbaka. Skitläskigt! :crazy:
Fingrarna började domna från lillfingret och inåt, ca 1,5 finger i taget var borta och så vandrade det igenom alla fingrarna.
Har inte haft det sedan födseln iaf :)

Senast ändrad:

Vi har både en babybjörn och en trikåsjal, använder bbn mest sedan hon blev tillräckligt lång för den. Fröken är mycket nöjd :love: Åker gärna omkring i den vaken men somnar oftast efter en stund. Igår i stallet låg hon först och sov i vagnen men vaknade hela tiden och blev kinkig, jag gick in och hämtade selen och satte henne med overallen i den, inte ett knyst utan bara observerade allt med stora ögon innan hon somnade och sov någon timme (gick in och la oss på soffan efter ca en kvart).
Det är såååå skönt med en handsfree, hon är ett klistermärke nämligen och vill vara nära mig 24-7.

Hemkomna från BVC nu. Hugo har växt massor! 57,5 cm och 4790g och han blir 7 veckor på måndag. :)

Härligt!! Vi ska på koll på måndag och träffa läkaren då. Tänkte ta upp Alice tunga andning då och jag hoppas på att få väga och mäta också :)

Träffade förresten en 6månaders killa idag som redan drar stl72-76!! :o

Vi ska träffa läkaren på onsdag! Hugo lyckades bli listad hos samma läkare som jag och hon är superbra! :love:

Vi ska väga och mäta och så ska jag gära nåt test för att se om jag är i riskgrupp för depression. :)

Stora killen ju! Vad är det för test du ska göra?

Vi hade en natt med mindre sömn, men har haft en riktigt bra dag där Emil har sovit lite i vagnen. Så idag har jag fått ett grönsaksland, buskarna där växthuset ska bli är borta och nu snickrar min älskade sambo ihop ett jordgubbsland till mig :love:

Eh... Jag minns inte vad testet hette... Det va nån bokstavskombination med I och E tror jag.. :p

Det är i alla fall för att upptäcka tidigt om man är i riskzonen för förlossningsdepression. Det görs tydligen på alla nyblivna mammor här. :)

Duktig du varit! Imorgon hoppas jag få ner jord i drivbänkarna så jag kan så morötter och palsternacka. Jag ska göra närodlade puréer till Hugo! ;)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V