Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

varit på bvc idag igen..fick fylla i ett papper med massa påståenden för att se om det är deprission..fick lite väl höga "poäng", så nu blir det till att gå till kurator och ta tag i allt! känns fruktansvärt skönt att äntligen göra det iaf, samtidigt är jag livrädd och lite "skamsen"...men men....

Hur gör ni andra med mössa/hatt? humöret! :love:

Jag har inte hittat några solhattar i en storlek som passar..? Allt är för stort på hans lilla huvud...

Tilde har en jättetunn hjälmmössa i bomull. Skitful är den, men bra. Har även en solhatt i stl 40-42 (liten i stl dock) från Kappahl, så visst finns det små solhattar också!

32388916.jpg

I vagnen är hon dock oftast utan mössa...

Jag har mössa och hatt men Alice blir så förbannad om jag klär på henne det. Igår skrek hon tills jag tog av mössan igen :D

Ja, jag har en tvååring som alltid tar av sig solhatten.

Snart kanske jag får sätta på hatt/mössa på liten också för att nu har jag ganska regelbundna värkar. Vi får se vad som händer. Barnen har åkt med farmor på kalas och mannen är ute och sprutar på vallarna. Jag lägger mig i badet. Idag är jag i vecka 39+0, så det är ju dags....

Oh vad spännande med värkar! Hoppas det tar sig! :)

Angående mössa så har jag faktiskt struntat i det. Iaf när vi har haft så varmt så att hon haft enbart kortärmad body på sig :D

*knappen*

Hur mycket sover era små?

Hugo har fått för sig att han inte ska sova på dagarna (eller nätterna för den delen)... Som det här dygnet. Han var vaken hela kvällen med oss, la honom och han somnade i sin säng vid 23. Vaknade 1.30 och skulle ha mat. Vägrade somna om efter han ätit. Fick mat 4.30 igen. Flyttade honom till våran säng efter att han ätit, mest för att jag inte orkade resa på mig och ge honom nappen hela tiden... Vi somnade väl vid 6.30 och sov till 7.30 när han ville ha mat igen.

Sen var han vaken hela tiden fram till 15.15 då jag fick honom att somna i 30 minuter i vagnen. Han är ju trött, det märks, men han vill absolut inte sova. Det är ingen panik från hans sida på något sätt, utan han ligger och pratar och tittar sig omkring om jag lägger ner honom. I famnen sover han aldrig ordentligt, utan bara halvsover och har koll...

Det kan ju inte vara bra för en så liten att sova så lite..? Jag menar, jag är helt slut efter det här ju... ;)

*sista knappen*

Jag måste bara få visa våran fina lilla kille, helt nytagen bild - han har blivit så stor! :love:

hugo_147860572.jpg

*Kl*

Jag är galet trött men kan inte sova. Har haft tämligen regelbundna värkar sen 2-tiden. Får se hur länge jag står ut hemma. Måste ju betänka att det tar en stund för taxin att ta sig hit och för oss att sen ta oss in till Lund.
Sambon sover men han lär inte få mycket sömn. Han la sig för att sova först vid 4 när jag gav upp min sömn. Jag hade gärna fått sova ett par timmar men det är rentav omöjligt att somna nu.
Provat med vetekudde på magen och att sätta mig på en stol i duschen men det har inte hjälpt mycket. Två Panodil tycks inte heller ha hjälpt.
Jag ska försöka fixa till mig lite nu iaf, har ju ändå inget att göra :p

Nu kommer de var 5:e minut, minst. Klockar inte utan går på känsla. Taxin ska komma om typ tio minuter, hoppas vi. Senast vi åkte taxi ringde chauffören och bad om guidning sista biten :rofl:
Allting ska vara packat nu iaf :laugh: Jag ska bara ta på mig ett par byxor också. Sen får vi se när det dyker upp en uppdatering här :laugh:

Spännande. Lycka till! Jag fick också bara kort sömn innan min förlossning drog igång, jag fick sova mellan elva och tolv. Håller tummarna för att allt ska gå bra.

Det var inte mycket sömn. Förstår om du är trött, jag hade blivit galen. Emil somnar ofta vid tio-elva på kvällen och sover till tre-fyra. Sen ammar vi och sen sover han 1,5-2 timmar till. Sen sover han en timme i vagnen när vi är ute och går. Igår sov han dessutom tre timmar i vagnen på eftermiddagen, och sen en stund på kvällen med. Dock är det inte alltid det går att lägga honom ifrån sig, utan jag får bära hela för- och eftermiddagen. Vad säger bvc om att han sover så lite?

Min tjej sover med väldigt olika..endel dagar är hon vaken nästan hela dagen å bara powernappar lite, för att sen endel dagar sova nästan hela dagen å bara vara vaken tre-fyra timmar, dock sover hon på nätterna i vilket fall!!

*kl*

Igår va vi iväg å kollade på eurovision, lillan somnade i mitt knä vid halv elva, sen sov hon, vi satte henne i stolen å åkte hem, la henne i sängen, hon sov, å sov..ända tills kl kvart i sju idag! :)

Jag har faktiskt inte pratat med BVC om det. Det har kunnat vara såhär någon natt förut, men nu känns det mer som regel än undantag.

Dock sov han från 22 till 3 i natt och fick mat, sen somnade han om och sov till 6.30 och fick mat... Sen hade vi sovmorgon till 8.45! :D Nu har han precis vaknat efter att ha sovit en timme till. Förhoppningsvis var det bara någon period han var vaken. Han har ätit väldigt mycket och ofta de här dagarna... Kanske behövde öka på produktionen ytterligare...

Undrar om det kan va så att de här små har någon tillväxtperiod nu... Min lille kan också vara vaken flera timmar i sträck, vissa dagar har han bara sovit någon halvtimmar på dagen, och han vaknar tätare på natten ca varannan timme... Det är en hel del matande :)

Tilde sover mycket. Det är väldigt olika hur dagarna ser ut, men jag skulle tro att hon sover runt 16h/dygn? På nätterna vaknar hon ofta till och vill äta (5-15min, sedan somnar hon om), i regel med 90-120 minuters mellanrum, men en gång har hon sovit 4h i sträck, det var så skönt! :) Hon sover intill mig i dubbelsängen, så det går lätt och smidigt att låta henne amma lite. Hade nog varit jobbigare om jag behövt gå upp varje gång!

Alma sov mycket mindre när hon var i samma ålder, alltid under 10h/dygn. Och det var inget fel på henne heller, det är nog väldigt olika!;)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 609
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar