Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Ja, fy fasen! Nån hockeyhall vill man inte sitta i när det finns ridhus! :angel: Fast nån egen ponny lär det inte bli förrän vederbörande är stor nog för att verkligen vilja det. Om pappa går med på det! :D Fast jag har redan gjort klart för honom att om Elsa (om det nu blir en hästtokig Elsa) vill ha ponny så ska jag göra allt för att hon ska få det. Mina egna föräldrar har nämligen varit totalt ointresserade och oengagerade av mitt ridande och som jag har varit ledsen för det! Så jag inser ju mycket väl att en hockeyspelande Edvin också behöver ha engagemang av båda sina föräldar. ;)

Annars har jag lite bekymmer just nu med att jag helt plötsligt börjar kallsvettas och det känns som att jag ska svimma. Kommer ofta efter en ansträngning, men inte nödvändigtvis.. Väldigt obehagligt är det iaf. Kan det vara brist på något i kroppen tro, eller det är vanligt?

Lätt att man blir ansträngd av att gå upp för ett par trappor. Din blodvolym har ökat en hel del och det är de röda blodkropparna som transporterar syre. Har du för lite röda blodkroppar blir du trött och anfådd direkt. Vilket du iofs kan bli ändå eftersom det är jobbigt för hjärtat att pumpa så pass mycket mer blod. Man är väl snabbt uppe i +20% om jag inte minns fel redan efter ett par månader.

Jag försökte fjällvandra innan vecka 10 men det var helt kört. Jag hade inte påskjut alls i benen och blev ansträngd direkt det gick uppför. På platten gick det dock bra.

Suttit på sjukhuset stor del av natten.. Fick ännu mer ont i magen senare igår kväll och började dessutom skaka och kallsvettas.
Sambon och jag tyckte det var lika bra att åka in, började sedan kräkas som en tok i väntrummet :o

Väl inne så tog de lite prover och gjorde även ett UL
Allt lutar åt att det bara är vanlig magsjuka och allt såg fint ut med Liten där inne, tack och lov!

Nu ska jag försöka sova igen. har ont i ryggen idag istället och drömt massor under de få timmar jag har sovit. Är just nu as-trött, men har för ont för att somna. Lika bra att försöka ändå iaf.

Hoppas er natt har varit bättre än min. Kram!

Dom är ju inte små, det ser bara så ut när magen tar över. :D

Ang. "fisnödigheten" så tycker jag inte att det låter som sammandragningar, utan mer som att bebis bökar runt och trycker - känner också så då och då. Sammandragningar gör verkligen magen stenhård, det går inte att missa! Mina trycker även nedåt och känns obehagliga. Gud, det är så svårt att förklara! :D
Nu ser jag ju att ni varit in och att det förmodligen är magsjuka - så krya på dig! Trodde dom att du kallsvettas och känner dig yr pga. magsjukan också? Annars skulle det ju kunna vara blodtrycket som spökar också..

*kl*
Nu är vagnen beställd! :love: Vi fick även med oss en kudde till spjälsängen och en skötväska hem, vagnen får vi ju vänta på så det är lite kul att ha nåt att klämma på :D
Sambon hade gubbdagis här hemma igår kväll - innan jul köpte vi surroundsystem till vardagsrummet och igår var det dags för en ny förstärkare och en bluray-spelare, så medans han pillade med det provade jag ett av örngotten på kudden. Jag vill bädda iordning nuuuu! :D

Oregano; Vi kanske sprang förbi varandra då på BP eller Ikea. ;) Ang. bebisrelaterade julklappar så fick vi en helt underbar stickad kofta och mössa i grått med små får på, något större storlek så det blir nog kanon till nästa höst! Vi fick också prenumeration på Vi Föräldrar, resten av julklapparna var enbart till mig och sambon. :)

Hur mycket klarar ni här av i stallet nu? Jag känner mig fräschare nu i vecka 22 än i vecka 14, men samtidigt är jag försiktigare och ber mer om hjälp.

Just sågspånsbalar och tunga vattenhinkar är ett elände och sågspånsbalarna får fogarna att knaka riktigt ordentligt. Läkare tyckte inte jag skulle bära mer än 4 kg men finns det nåt i ett stall som är så lätt?

Fem hästar i stallet och det finns en del att göra...

Med första barnet körde jag hårt och det kändes bra. Tills tre månader innan då allt brakde ihop och jag hade sådana kraftiga SD. Sista månaden kunde jag i princip inte gå pga SD. Jag tror att det var för att jag ansträngde mig för mycket i början. Men jag vet inte.

Denna gång har jag fått SD redan från start direkt jag anstränger mig :(

Dom är ju inte små, det ser bara så ut när magen tar över. :D

Ang. "fisnödigheten" så tycker jag inte att det låter som sammandragningar, utan mer som att bebis bökar runt och trycker - känner också så då och då. Sammandragningar gör verkligen magen stenhård, det går inte att missa! Mina trycker även nedåt och känns obehagliga. Gud, det är så svårt att förklara! :D
Nu ser jag ju att ni varit in och att det förmodligen är magsjuka - så krya på dig! Trodde dom att du kallsvettas och känner dig yr pga. magsjukan också? Annars skulle det ju kunna vara blodtrycket som spökar också..

*kl*
Nu är vagnen beställd! :love: Vi fick även med oss en kudde till spjälsängen och en skötväska hem, vagnen får vi ju vänta på så det är lite kul att ha nåt att klämma på :D
Sambon hade gubbdagis här hemma igår kväll - innan jul köpte vi surroundsystem till vardagsrummet och igår var det dags för en ny förstärkare och en bluray-spelare, så medans han pillade med det provade jag ett av örngotten på kudden. Jag vill bädda iordning nuuuu! :D

Oregano; Vi kanske sprang förbi varandra då på BP eller Ikea. ;) Ang. bebisrelaterade julklappar så fick vi en helt underbar stickad kofta och mössa i grått med små får på, något större storlek så det blir nog kanon till nästa höst! Vi fick också prenumeration på Vi Föräldrar, resten av julklapparna var enbart till mig och sambon. :)

De kollade blodtrycket också, men det såg helt normalt ut. Vet inte vad de trodde att kallsvettningen och yrseln berodde på, kommer inte ihåg vad de sa om det :o Jag tror att de trodde att det hade med magsjuka att göra. Om inte annat så tyckte de nog inte att det var någon fara för de nämnde inte det så mycket.

Vad blev det för vagn ni beställde förresten?

Får hoppas att det blir bättre så fort du är frisk då :) Aldrig någonsin kul att vara magjuk, och jag kan tänka mig att det är snäppet värre med bebis i magen.

Det blev en Emmaljunga Citykross med citykorg till, båda i färgen silver check. :)

Nej, butiken skulle ringa när den fanns hos dem! :) Det kan tydligen variera rätt kraftigt, just nu så säger EL att de kan leverera vagnen runt v. 3, men det kan ju ändras om det kommer in många ordrar. För vår del gör det ju inget, vi vill inte hämta den förens slutet på mars - men är man ute i lite sämre tid än vad vi var så kan man ha otur och få stå utan vagn vid BF.

*kl*

Jag har kört som vanlig i stallet , men nu börjar jag känna att ryggen inte är helt ok:( är ju i v.25 nu så)Ridningen går fortfarande helt okaj, men stallarbetet gör mig anfådd och det tar längre tid än annars..men nu har jag iaf hittat en medryttare som börjar på Lördag så det underlättar ju att vara ledig två dagar i veckan:)

Jag fick inga bebisrelaterade julklappar alls:mad::devil:;)
Fast igår köpte jag minsann en rosa hello kitty body, skiitsööt:love: Så där riktigt flickig, hihi, men hon får ju ha lite sånt med:)

Lillan sparkar på blååsan idag, inge skönt alls..:devil:

Hur mycket klarar ni här av i stallet nu? Jag känner mig fräschare nu i vecka 22 än i vecka 14, men samtidigt är jag försiktigare och ber mer om hjälp.

Just sågspånsbalar och tunga vattenhinkar är ett elände och sågspånsbalarna får fogarna att knaka riktigt ordentligt. Läkare tyckte inte jag skulle bära mer än 4 kg men finns det nåt i ett stall som är så lätt?

Fem hästar i stallet och det finns en del att göra...

Jag har bara en shettis just nu, så stallarbetet är rätt så lättgjort och att jag har en underbar skötare på honom som tar rätt många dagar i veckan.
Så motioneringen kan jag säkerligen sköta ända in i det sista eftersom jag kör och inte rider, då hade jag fått lägga av för länge sen. Red senast på en lånad häst i 4e månaden och det va rikigt jobbigt!

Men vi är ju lantbrukare och har nötkreatur, som tur är föder vi bara upp till kött. Någon mjölkning hade jag inte orkat med.
Fast vi har en väldigt omodern lagård med manuell utgödsling och fodring.
Men eftersom jag jobbar för mig själv så kan jag ta den tiden jag behöver.
Vi har försökt göra lite småändringar som ska underlätta lite.

Mitt sto står på lösdrift hos mina föräldrar så det är inte mycket jobb för mej alls. Nu när jag är sjuk så är jag inte där mycket alls tyvärr.

Oregano; Vi kanske sprang förbi varandra då på BP eller Ikea. ;)
Coolt! :banana:

Nej, butiken skulle ringa när den fanns hos dem! :) Det kan tydligen variera rätt kraftigt, just nu så säger EL att de kan leverera vagnen runt v. 3, men det kan ju ändras om det kommer in många ordrar. För vår del gör det ju inget, vi vill inte hämta den förens slutet på mars - men är man ute i lite sämre tid än vad vi var så kan man ha otur och få stå utan vagn vid BF.
Kan ni vänta så länge om den levereras tidigare!? :p Jag tror att vi hämtar ut den när den kommit. :angel: Iofs ska vi vänta ett par veckor med att beställa. Det kan vara 8-10 veckors leveranstid "om den inte finns i Sverige, för då går det mycket snabbare". Man vill ju dock inte ha den fööör tidigt.

Haha, nej vi kommer nog inte vänta så länge! Förmodligen så hämtar vi den typ så fort dom ringer, det var i alla fall vad sambon trodde. :angel: (och det är till och med han som är ivrig och vill ha hem den, prylbög ända ut i fingerspetsarna ;)) Dock så börjar ju garantin gälla från då man hämtar hem den, så liiite is i magen kanske vi skulle försöka ha...

Imorgon ska vi shoppa lite byxor till Räkan, hen kan ju inte gå med rumpan bar. :D

Zody och Oregano hur visste ni vilken vagn ni skulle köpa? Och hade sambon några synpunkter eller fick ni bestämma allt själva?

Arghhh :devil: Jag blir galen på riktigt snart! Har nog bestämt mig 5 gånger att nu blir det just den här eller den här vagnen... Men så läser jag nåt dåligt om vagnen nån annanstans och så får jag kalla fötter :crazy:

Det är oftast jag som har åsikter om vad jag vill ha. Sambon är rätt medgörlig om man säger så ;) och har inte så stora krav. Han hade lätt kunnat köpa en 500 kr-vagn på Blocket. :o Vi var dock helt eniga om att det skulle vara svängbara framhjul. Valet har stått mellan ett eller två hjul fram och vi (mest jag) har resonerat som så att ett större framhjul istället för två mindre verkar bättre. Fast om det är så vet jag inte än! Sen tycker jag att Teutonia är snygga, och speciellt deras Spirit.

Nu återstår som sagt att välja färg. Jag är skitvelig, så det blir sambons uppgift att välja en av de två färger som vi faktiskt båda två tycker är finast. Den ena är helgrå, ganska mörk grå, men inte jätte. Den andra är svart med kontraster i svart-vitt mönster.

Har inte gjort så extremt mycket research om vagnen. Bara googlat lite och frågat här. De flesta verkar vara nöjda med den.

Vi funderar också på den vagnen. Det enda jag känner är att jag är lite rädd att jag ska ångra att inte ha rörliga framhjul... Samtidigt som jag har tänkt å knalla ganska mkt på grusvägar i naturresarvatet... Hur bestämde ni er för just den vagnen?

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 389
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar