Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Vad bra att du tog upp det! Hoppas hoppas de bara var obetänksamma och kommer att vara bättre vänner nu.

Ja, vi pratade på msn när det hände, och då kan det ju bli fel...Hon sa att hon skrev jävligt klumpigt för hennes två busfrön drog i henne och det hände massa på samma gång..Hon bad iaf om ursäkt att hon skrivit som hon gjort, och att hon ber om ursäkt betyder att det verkligen var klumpigt..Hon är rätt stolt annars;) Så det kändes bättre. Vi hoppas på ett bättre mer socialt år nästa år:)
Skönt för mig att jag vågade säga ifrån, det är inte ofta...Jag får gärna tunghäfta:p

Ush, jag försöker hänga på, det har smugit på sig två små kilon nu i jul tror jag. (eller hoppas hoppas det var mensen). Någonting måste göras i alla fall. Haken är att jag inte gärna är borta hela dagen och sedan sticker och jumpar på kvällen. (kanske har de jumpapass som startar 21, måste kolla). Det är kanske lite kallt att börja jogga.

Milton hade igår när vi var ute och gick i 40min ca mjukisbyxor body luvtröja strumpor dubbla raggsockor krage och mössa! Å han va också för varm när vi kom hem! Så jag tror du kan hoppa över fleceoverallen!

Jag tror inte jag skrivit vad mina mål är, men jag är lite kortare än vad du är, 164cm och väger kanske runt 62kg nu, vägde innan grav mellan 54-55kg. Jag kan ju inte säga att jag är tjock, men jag vantrivs hemskt med kroppen jag har nu och vill verkligen komma i trim. :)

*kl*

Är det någon (typ Oregano ;)) som har koll på såna där lopp man kan springa. Känner att jag behöver en morot. Ett mål. Att jag t.ex ska springa en sträcka på under en tid så jag har något att jobba efter...

Jag vill också vara med!!! Har 9-10kg som ska bort! Ska ner på 53kg! Lyckades komma ner dit innan sjukdommarna avlöste varann och sen blev jag gravid! Så jag borde ju kunna lyckas igen! Kroppen känns lika dan nu som innan, fläsket sitter på samma ställe!

Tjejruset brukar väll vara varje år? Fast det är väll här uppe i falun, lite långt för er andra att åka kanske? Finns nog något bättre runt västerås el stockholmsområdet!

Vet du vad, jag tycker ni ska flytta upp hit! Här finns det mängder med trevliga människor (mig inkluderat ;)), och för 2 miljoner får ni ett riktigt fint hus. Sen bor ju Ia, Oregano, Michellan, Bollen (och säkert många fler) alldeles i närheten så inte nog med att du kan hänga med mig och mina fantastiska vänner, som de flesta har barn i samma ålder som N och S, så kan vi ju ha Buketräffar också! :D Vad bra va?! :D
I hästväg har du ju enormt nära till Strömsholm, det finns många stall och bra tränare. Bara fördelar alltså. ;)

*kl*
Här har ni en till som är med i "beach 2011". Det är katastrof här just nu, jag hade gått ner alla gravidkilon och stått och stampat där, men nu har jag slarvat något kopiöst och gått upp 3-4 kilon igen! :mad: Jag vet precis vad jag gjort fel i alla fall - dålig mat, mycket kaffe och bullar och dåligt med motion. 1 januari är det slut på slarvet, har sambon med mig också så det känns grymt skönt. Ingen som gnäller om att det inte blir riktigt lika mycket grädde. ;)

Nu kommer jag nog dö en smula, men det är lika bra att jag skriver ut min vikt så ni ser hur katastrofalt det är.. 75 kilo väger jag nu (ställde mig precis på vågen). 170 cm lång. :crazy:
10 kilo vore ingen omöjlighet att gå ner, men första delmålet får bli 70 kg och sen får vi se om jag nöjer mig med typ 68 eller om jag ska ner mer. Vad vågen visar är inte det viktigaste, det som är viktigt för mig är hur kroppen känns och kläderna sitter.

Så, nu ska jag gå och dra något gammalt över mig själv en stund och skämmas. :o

och jag vill gå upp några kilo...168 cm nästan är jag...Vill upp iaf till 53 kg..Mer har jag aldrig lyckats med , förutom under graviditeten vill säga. Men trivdes bra där. Tycker det är MYCKET finare med lite för mkt än för lite!!

Kolik och förlossningsdepression är inge bra för en som gärna tappar vikt i vanliga fall vid dåliga matrutiner:crazy:

Zody: Ja, får göra det då, flytta allså! :D

Och jag skäms över att jag är för tunn..man är aldrig nöjd!!;)

Haha, eller hur. Det är bara att bita i det sura äpplet och skriva ut det lixom. Ska kolla på det där programmet S använde. Verkar väldigt smidigt. Visst var det på Aftonbladets sida?

Juzzen: Håller med. Flytta hit! Doris bor nära oxå. Och hela våran gård kostade mindre än 2 mille :)

*kl*

Är det någon (typ Oregano) som har koll på såna där lopp man kan springa. Känner att jag behöver en morot. Ett mål. Att jag t.ex ska springa en sträcka på under en tid så jag har något att jobba efter...
Jaaa!!! :banana::banana: Vi bildar ett vårmammelag på tjejmilen eller nåt! :idea: Eller åtminstone Blodomloppet som är på 5 km (och 10 km) :bump: :bump: Jag fixar med anmälan och träningsprogram! :banana:

Jag blir så lycklig över ert tränings- och viktpeppande! :idea: Är det något jag verkligen brinner för så är det sånt! Även om jag inte tränar själv just nu, men det skyller jag mest på kylan (och Vilgot) Jag skulle kunna skriva hur mycket råd som helst åt er. :D Just nu hinner jag inte, men jag kan göra det sen om någon är intresserad. Jag är faktiskt lite avis på min bror och hans sambo som båda är utbildade hälsocoacher. Det skulle jag faktiskt kunna tänka mig att jobba med (om lönen var bättre).

Nu blev jag själv sugen på att komma igång med löpningen. Jag saknar verkligen att springa... Vad gäller vikten är den som den ska eftersom jag har turen att min kropp till varje pris vill hålla sig på ca 50-52 kg (163 cm lång). Men konditionen behöver förbättras avsevärt.

Precis så är det! :D Jag minns helt ärligt inte vad hon använde, men jag måste in och klippa luggen så då kan jag fråga. ;) Aftonbladets Viktklubb har jag kikat lite på, tror nog att vi kommer köra på det här hemma. :banana:

Oregano; Kom med råd, ju fler dessto bättre! (Blodomloppet låter för övrigt som en skitbra sporre, när går det?)

Men just ja, det berättade ju hon sist. Jäkla skit också! :D Oh well, jag får helt enkelt be syrran fixa luggen då för jag vågar inte. :rofl:

Visst är det du som springer med pulsklocka och så? Du får gärna berätta lite mer om det. Hur man kan göra statistik på vad/hur man tränar? Sånt tycker jag är sjukt kul och sporrande :)

Jag gick upp till 95 kg när jag var gravid och väger nu ca 78, men vill ned till 65-68 kg, är 169cm..

Jag håller på att skruva Ikea-möbler just nu, men lite senare idag ska jag skriva om min älskade pulsklocka! :idea:

Zody: Blodomloppet går i slutet av augusti, så då har vi gott om tid på oss att träna. Stadsloppet går i början av juni och det är samma upplägg, 5 eller 10 km och man får en picknickkasse efteråt. Vårruset finns också i mitten/slutet av maj, men det springer inte jag. Det är bara massa långamma tanter som står i "springa fort"-ledet som börjar gå efter 50 meter... :grin:

Angivna tider gäller loppen i Västerås.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 152
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar